Dancing Moon Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 Såg lite merchandize och reklam för denna anime (antar jag det är) i Japan, och den såg väldigt fin ut i karaktärsdesign och så. Någon som vet nånting om den? Upphovsman, handling, längd etc, gärna om den är bra eller dålig också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 Har bara sett halva så i helhet kan jag inte säga om den är bra eller dålig men den e ganksa lustig på sitt eget lilla vis... väldigt udda kan man kanske säga... den e 12 eller 13 eps Eventuell Spoiling av grund iden Det hela handla om en pojke som gillar kosntiga mystiska prylar och beställer iderligen hem allt konstigt han kan finna. En dag får han ett paket med en liten docka, när han vrider upp dockan börjar den leva (då den kommer från 17 eller 1800 talet (?) är den ganska "fisförnäm" av sig, vilket är otroligt roligt tycker jag.) hon är iallafall en av sju tror jag de är, dockor som kallas Rozen Maiden. Dessa dockor kan använda magisk kraft genom att låna energi från sin "Ägares/slavs" (beroende på vems synvinkel man utgår ifrån) själ, detta använder dom bland annat för att nita onda dockor och leksaker Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 13, 2005 Anmäl Share Skrivet april 13, 2005 Jävligt bra serie. En andra säsong kommer i år också. Musiken är helt underbar dessutom, vem älskar inte Ali Project? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet april 13, 2005 Anmäl Share Skrivet april 13, 2005 Sant, musiken e nice Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet april 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 13, 2005 Låter intressant! Ska hålla ögonen öppna efter den då :) Har någon hört nånting om DVD släpp eller liknande? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet april 13, 2005 Anmäl Share Skrivet april 13, 2005 Såvitt jag vet finns den än så länge bara i japansk DVD upplaga. De amerikanska/australiensiska skivorna lär ju komma om den blir licenserad, vilket den borde ha rätt stor chans att bli tack vare dess poularitet, då (som redan nämt) en andra säsong redan är på gång. http://www.cdjapan.co.jp/detailview.htm ... CBX-50641# Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg