Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur kan man inte gilla Naruto??

prillan
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja jag gillar inte naruto pga. den är så otroligt seg och ointressanta karaktärer. Sen så fick jag avsmak för serien pga. all hyp den fick som jag inte tyckte den förtjänade. Naruto är en av de animé's jag tycker minst om, men jag tycker den är bättre än hellsing, med det är ju i princip allt...

Om du vill ha tips på andra serien kolla i den här tråden:

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2746

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var faktiskt riktigt bra till en början, men efter ~20 avsnitt tyckte jag att den bara blev jobbig. Jag stör mig på de flesta karaktärerna och att de återanvänder vissa musikstycken hela tiden. Storyn rör sig extremt slött framåt, karaktärerna är i princip likadana nu(har slutat titta, 107 var den senaste jag tvingade mig igenom) som när serien började, ingen utveckling där alls. Överdramatiskt hela tiden vilket gör det hela väldigt löjligt, dvs alla "sorgliga" och "allvarliga" scener känns bara barnsliga och löjliga, då de är översentimentala bla.

Stridsscenerna blir enformiga då de alltid börjar likadant, och oftast slutar på samma sätt...väldigt förutsägbart. Att fiender och vänner nästan alltid "återvänder" och inte har förstånd att dö någongång gör det hela patetiskt, jag avskyr sådana moment.

Största problemet med serien är då som sagt den eviga längden, när tar det slut?! :) Om serien hållt sig till en 26episodare skulle den kunna blivit ganska bra dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kan hålla med om de flesta argument både för och emot. som anime är det bättre att hålla sig till max 60-80 avsnitt enligt mig, sen får mangan gärna innehålla mckt mer.

Gillar du Naruto så gillar du säkert Bleach eller Shaman king.

Jag följer Naruto både som anime och manga, men mangan e segare än elefant skin, min chapters varje vecka, som innehåller väldigt lite handling...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara sett lite, men jag tyckte inte det kändes som om den inehöll något nytt så jag struntade i att se mer.

Seg, enformig, platt handling, platta karaktärer, same old shounen shit...

Och i manga-form störde jag mig på huvudpersonens språk. Jag gillar inte fjortisar, jag behöver verkligen inte läsa om nån som låter som en fjortis-ninja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker själv att hålla mig någonstans mellan överhyparna och ultradissarna..

Jag kan mycket väl förstå varför man inte gillar Naruto, samma koncept som ex. Dragon Ball:

"jag är starkare än dig, du kan inte vinna!"

"då måste jag använda den jag har inget val.. HAAAYYIIIAAAAA!!!"

*super mega eldboll level 7*

Jag vet inte, jag kanske är barnslig, jag tycker den har visst sevärde och karaktärerna är inte alls ointressanta i min mening. Folk väljer vad dom vill se på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan förstå varför man inte gillar Naruto, dels för att den är sjukt Seg, någon överraskar alltid med någon megasuperduper-attack och vinner, och samma gubbar kommer tillbaka hela tiden. Allt detta har folk sagt redan, men ändå :D

Jag gillar Naruto iallafall, men den är långt ifrån den bästa Anime jag sett :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inget definitivt emot Naruto. Men det känns inte som om den har så mycket nytt att komma med... Jag har liksom sett alla de där striderna förut i Saint Seiya, fast i en annan tappning bara. Och aningen mer fascinerande.

Den där "jag ska bli bäst så att alla står och VET att jag är BÄST"-inställningen slår inte an ett korrekt ackord för mig. Det är mer spännande med slagsmål för att rädda Athenas reinkarnation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jävla kacklande på alla....

Eh, jaha, men det var ju faktiskt det som var SYFTET med tråden - att förklara varför man inte gillar Naruto.

Fast jag stör mig mer på Narutohysterin än på själva animen om jag ska vara ärlig. Det är ju faktiskt bara en anime i mängden av andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har följt naturo och kommer nog att forsätta göra det men det känns som den blir mer och mer förutsägbar. och jag kan hålla med om att den är mycket seg ibland. jag har inte heller läst mangan, jag orkar inte läsa på engelska och jag kan inte japanska och den suger totalt på svenska. tycker inte den är översatt bra. verkar som den är översatt rakt över på nåt sätt. tex "Ni bara! ni bara! Ni skulle aldrig våga göra det här" och "yess!! Jag bara! Jag bara! Här ska bli rent!!". va så att ja börja skratta lite..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

verkar som den är översatt rakt över på nåt sätt. tex "Ni bara! ni bara! Ni skulle aldrig våga göra det här" och "yess!! Jag bara! Jag bara! Här ska bli rent!!". va så att ja börja skratta lite..

Mmm, "Ja' ska typ härska FETT ba'!!!" vore kanske lämpligare för den fjortis som Naruto faktiskt är.... men det är ju alltid en kompromiss om man ska översätta vad det står i originalet, eller anpassa det till hur det skulle låta om det var en svensk fjortis i en svensk miljö.

Fast nu vet jag inte vilken scen du ens talar om iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

verkar som den är översatt rakt över på nåt sätt. tex "Ni bara! ni bara! Ni skulle aldrig våga göra det här" och "yess!! Jag bara! Jag bara! Här ska bli rent!!". va så att ja börja skratta lite..

Mmm, "Ja' ska typ härska FETT ba'!!!" vore kanske lämpligare för den fjortis som Naruto faktiskt är.... men det är ju alltid en kompromiss om man ska översätta vad det står i originalet, eller anpassa det till hur det skulle låta om det var en svensk fjortis i en svensk miljö.

Fast nu vet jag inte vilken scen du ens talar om iofs.

"Ni bara! ni bara! Ni skulle aldrig våga göra det här" kommer ifrån sidan tre i narutomangan men sidan 101 i shonen jump och "yess!! Jag bara! Jag bara! Här ska bli rent!!" kommer från sidan 8 (106). dom borde kunna översätta det lite bättre iaf. för jag har nog aldrig hört någon som säger "jag bara, jag bara".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto är en serie som är en ren förolämpling mot allt vad underhållning heter. Dels så är det inga som helst intressanta karaktärer, dels en story som är så enormt utdragen att den blir meningslös. Att hälften av avsnitten är rena flashbacks och/eller upprepning av föregående avsnitt fast en annan variant med centrering på annan karaktär gör ju inte saken bättre.

Är ingen slump att Naruto blir Oturan backlänges. För det är just vad serien är, Otur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väll som allt annat en smak sak skulle jag tro...

men de jag tror stör folk mest är att de ofta tar 10 avsnitt av bara småprat och när de väll kommer en dunderfajt håller den på i 5 episoder pga massa snack och tillbaka blickar man sett flera gånger innan

personligen tycker jag ganska bra om naruto just för många av karaktärerna (någon gillade inte dom). kanske för att jag känner igen många av mina vänner i dom och ibland även mig själv.

Shikamarus eviga ut-tråkade attityd, Narutos skryt, Gaaras likgilltighet,

Kakashis lugn och Hianatas blyghet är alla saker jag kan hitta här hemma på riktigt.

Plus att NÄR det väll händer något tufft eller coolt är det jäkligt tufft och coolt (vill inte spoila så jag nämner inget, men jag har vissa scener jag spelat tillbaka flera gånger för att se igen)

de dom mer än gärna kunde tagit bort är Sasukes otroliga och gnälliga Naruto komplex och helst HELA Sakura (kanske spara "inner sakura" då hon e lite hårdare än sitt mjäkiga kroppsliga jag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom borde kunna översätta det lite bättre iaf. för jag har nog aldrig hört någon som säger "jag bara, jag bara".

I skrift ser det alltid konstigare ut än det låter i tal. Det eviga problemet med pratbubblor. Kanske "ja ba', ja ba'" skulle varit bättre.

Naruto pratar så även på japanska. Fast han säger "sa" istället för "ba". "omaera sa! omaera sa! konna hiretuna koto dekineedaro!!" respektive "YOOOOSHI ore sa! ore sa! ganbatchao!!"

Jag tyckte att det vore bäst att bevara hans stammande sätt att börja meningarna, och sättet att renda en massa "ba" är hyfsat ekvivalent med det där "sa". Visst att det inte alltid är bra att vara ordagrann, men i det här fallet tyckte jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt mig förenkla vad Zimeon sade;

Naruto snackar som den målgrupp serien är riktad till, punkt.

Anyway, Naruto är bara samma gamla Jump-slagsmålserie, fast med en påg i en orange overall. Vem bryr sig? Jag tittar på serien för Rock Lee, en av de få arketyper i Naruto som jag inte redan har sett för mycket av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter