docster Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Såg sista avsnittet nu, en ganska bra avslutning faktiskt, lite väl mycket engrish dock :) Hur många avsnitt är det? Jag har sett upp till 21. 24 avsnitt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saltwaterchimp Skrivet oktober 14, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2005 Hur får jag tag på denna speedgrather då? verkar ju helt klart vara nått i min smak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet oktober 16, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 Hur får jag tag på denna speedgrather då? verkar ju helt klart vara nått i min smak. Vet att den är licenserad av FUNimation, ingen aning om datum dock. Någon som vet? EDIT:enligt http://www.speedgrapher.com/ så är det från sommaren nästa år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 27, 2006 Anmäl Share Skrivet november 27, 2006 Speed Grapher. Eyes Wide Shut utan Tom Cruise, typ. Jag gillar hur de sista avsnitten genomsyras av kritik mot det japanska konsumtionssamhället, militarism och pengabegär i allmänhet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 28, 2006 Anmäl Share Skrivet november 28, 2006 Saber: Hrm låter verkligen inte som en film/serie för en kapitalist som mig själv... ;> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 28, 2006 Anmäl Share Skrivet november 28, 2006 Saber: Hrm låter verkligen inte som en film/serie för en kapitalist som mig själv... ;> Oavsett vilken ideologi man själv följer så har GONZO gjort ett relativt lyckat försök till en seinen anime som helt klart får mig att tänka lite på en slags modernare AKIRA. Serien berör även ämnen såsom fetisher, tabuer, en del sex och, eh, supernaturliga egenskaper. Här finns andra introt som ger ett helt OK intryck av seriens stil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 28, 2006 Anmäl Share Skrivet november 28, 2006 Såg väl helt okej ut. ;) Men jag brukar inte ha mycket över för serier som försöker komma med något moraliskt budskap då jag sällan delar dom åsikterna. I anime vill åtminstone inte jag behöva se massa problem i dagens samhälle, det får man nog av på nyheterna. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 28, 2006 Anmäl Share Skrivet november 28, 2006 Hm, själv får jag alltid intrycket att så gott som all anime har något slags budskap eller moral som den försöker förmedla. Åtminstone är det inte samma dravel som Hollywood kör ner i halsen på en i filmerna som produceras där. Sedan behöver jag ju inte alltid få rätt intryck av en serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg