Hoppa till innehåll
Anime.se

ainats drawings

ainat
 Share

Rekommenderade inlägg

Bilden Vinter var fin, det mesta på den stämde enligt mig förutom att mössan var för litet för att passa till huvudets storlek. Sedan har du handen... händer är jättesvårt att få till, men träna på.

Dom två andra gamla bilderna var för små för att se ngt på.

Sen den senaste bilden. De mesta proportionerna stämmer bra med undantag för killens högerarm och tjejens bröstkorg ser inte riktigt bra ut.

Dock har du fått med ganska mycket detaljer på kläderna och vapnena vilket är bra. Det är bara skorna som inte riktigt passar in.

*edit* såg att det var en bild till, men den var också i minsta laget...

Jag hoppas du tar till dig detta på rätt sätt, tänk på vad som inte såg rätt ut på dina tidigare bilder när du gör nya och försök att få dom bättre. Vad gäller händer så studera dina egna händer i olika postitioner mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 weeks later...

Tycker att det ser bra ut, du borde försöka få bort "suddigheten" som finns i linjerna, jag menar inte för de här tekningarna specifikt, men hur du avslutar. Jag försöker att lägga en enda linje längs t.ex en arm när jag är klar. då får man mer skärpa i bilden, inte bara för att det blir mörkare men för att armen "flyter ut" när man har tjockare linjer som lätt blir ojämna på ytan.

Figurdynamiken kan man inte klaga på, förutom grabbens arm som verkar försvinna in i något som ska vara vingar, va?

Hur som helst så verkar han ha en för kort arm. jobba på så kommer händerna att fixa sig. Jag tycker inte heller att tjejens bröstkorg verkar konstig, men jag kan ju se fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 month later...
  • 1 month later...

Jag är ledsen att jag inte orkat kommentera detaljerat på alla bilder, men jag kan säga att överlag så är det mest ögonen som stör mig, gör lite pupiller och sånt så blir det mycket finare, gör så himla mycket för hela bilden!

Jag tyckte mest om falling, gillade perspektivet OCH, ögonen hade pupiller ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 weeks later...
  • 1 month later...