Zaphod Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Så, som ni alla vet skall boken/radioprogrammet The Hitchhiker's Guide to the Galaxy bli film. Jag antar också att de flesta har sett trailern. Egentligen antar jag inte det, men hoppas på det så jag slipper leta upp den. Men vad säger ni, kommer filmen bli ett lika bra mästeverk som boken/radioprogrammet? Om man tänker tillbaka ett par år och funderar lite över hur TV-serien var, så tror jag att filmen kommer att bli totalt annorlunda mot för den. Eller rättare sagt, jag hoppas. För et som inte har sett TV-serien kan jag ju säga att det känns som den utspelar sig i en småstadsidyll hela serien, även om de är ute och reser i rymden. Det bekymrar mig.. Men som sagt, filmen blir nog annorlunda. För er som har sett trailern, visst är den underbart rolig? Och man ser verkligen i vilket stuk filmen kommer att bli. Trailern förklarar alltså hur man gör en trailer. De pratar om vad det brukar finnas i trailers, t.ex. delfiner. Dessutom finns den berömda valen med i trailern, men jag har inte sett krukan med pelagonier, vilket jag är lite misnöjd utöver. Men nu skall jag nog komma till punkt med inlägget. Filmen, som egentligen kommer att bli kultförklarad även den, kommer inte att visas på sf. Utan den kommer bara att visas på Senderw. Så jag lider med er, som liksom jag, inte har en Sandrew-biograf i staden. Men Zaphod har alltid tur, den har premiär 7/7-2005 i Sverige. Vilket betyder att zaphod redan är i Göteborg då och går likväl på premiären. Hur skall ni göra, skall ni se filmen? Vad är era förväntningar på den? Tycker ni att trailern är bra? Vad anser ni allmänt och talet 42? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Finns det inte en gammal Hitchhikers guide to the galaxy film, har för mig att jag sett något sådant i sfbokhandeln. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Grunt: Syftar du inte på TV-serien nu, som gick på BBC? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Skulle kunna vara det, jag har bara ett vag minne av framsidan på en dvd där det stod hitchhikers guide to the galaxy. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shinji-kun Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 jag har varken sett tv-serien lr trailern, men har läst hela serien och älskar den verkligen, ser fram emot filmen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Det känns som om detta kommer bli en stor flopp, men så fort den finns tillgänglig kommer jag i alla fall se den. Förövrigt är detta en mycket bra bok, en av de bästa jag läst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Älskar boken (böckerna , den har givit mig många goda skratt. Jag gillar början av trailern (tänker på trailer #2) när man ser huvudpersonen vaknar och bränner sig på sitt rostade bröd och Ford berättar att han är utomjordning. Det är så härligt komiskt men sen när det börjar hända massa saker så blir det bara rörigt. Explosioner överallt osv. Har sett för lite egentligen för att döma, sen så tycker jag Marvin ganska kass ut och först trodde jag han var en del av inredningen i rummet. Bra eller dålig det får vi se, jag ska se den på bio iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Som sagt, böckerna är bland det bästa jag läst. Filmen är jag dock väldigt skeptisk till. Aja, den som lever får se.. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet april 8, 2005 Anmäl Share Skrivet april 8, 2005 Nu har nån dum designer vart framme och pajjat Marvin... :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 9, 2005 Nej nej, jag tycker att Marwin ser precis ut som jag tänkt mig honom, vilket är väldigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet april 9, 2005 Anmäl Share Skrivet april 9, 2005 Jag har inte sett trailern (moden *%) men jag har tittat på lite stillbilder. Kanske är det för att jag läst den tecknade serien, men jag gillar inte riktigt hur marvin ser ut. Här liknar han nån slags blandning av en såndär japansk robothundleksak och en i-pod. Liten och kort. Misstänker att dom format honom sån bara för att kunna klämma in Warwick Davies. Och vad har hänt med Zaphods två huvuden? Fast vogonerna såg ju rätt rätt ut. Ganska tveksam till denhär filmen. Är ju trots allt nästan världens bästa bok den bygger på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 9, 2005 Zaphod har två huvuden, men det ena huvudet sitter under det andra. man ser det i någon av trailernerna att när han lyfter på huvudet sticker ett par ögon fram. Observera förresten att jag har för mig att det var vår vän Douglas Adams som skrev manuset. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet april 10, 2005 Anmäl Share Skrivet april 10, 2005 Det ser snarare ut som om han har två ansikten, inte två huvuden. Hade föredragit två huvuden, har för mig Trillian sade att han på maskeraden på Jorden då Trillian och han träffades hadde han kamouflerat huvudet genom att sätta en fågelbur på den, och låtit det andra huvudet vara en papegoja. Eller nått i den stilen. (Å andra sidan var det ju en trailer så, men det såg inte ut som ett 2a huvud) Douglas var med på produktionen men dog ju sorgligt nog innan allt var klart. Har för mig han bara var med och gav råd/godkände etc, men jag har inte nördat in mig på filmen eftersom hollywood-film av bra saker tenderar att som mest bli ok ;) (BBCs radioteater äger dock, helt rätt röster till den) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet april 10, 2005 Anmäl Share Skrivet april 10, 2005 Antar att det kan vara rätt knepigt att få två huvuden att se verklighetstroget ut. Och dyrt. Nån som vet hur det är med budgeten? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 Marvin ser ut som om han har skapats av Apple... iAndroid. Jag diggar trailern och har faktiskt ordentliga förhoppningar på filmen, den verkar bli intressant Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 Har inte sett trailern men älskar boken/böckerna. Får hoppas på ett framträdande av den trebröstade horan från Eroticon 6 i filmen. :D Och något tips på hur man på ett korrekt sätt kan blanda den galaktiska gurgelbrännaren (kanske lite väl svårt att hitta de rätta ingredienserna iofs ^^). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 Marvin ser ut som pintsize i questionable content...=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet april 29, 2005 Anmäl Share Skrivet april 29, 2005 Har ju fått ganska sjysta recensioner iallafall. Nån som vet on nåt datum är satt för sverigeprimiären? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Till Sverige kommer filmen den 7'e Juli. Fast den kommer inte till SF, utan endast till Sandrew. Så jag skall iaf ned till gbg för att se den. För i min lilla stadhar vi inget som heter Sandrew längre. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Man får säga att de inte kan vara riktigt kloka i huvet de där som har hand om filmen, den har ju redan haft premiär i andra delar av världen, men hit kommer den om först 2 månader... Sen så klagar dom på att folk piratkopierar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 De som har hand om filmen? Jag skulle gissa på att det är Sanrew som är sega.. Irriterande nog. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet maj 1, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2005 Finns det inte en gammal Hitchhikers guide to the galaxy film, har för mig att jag sett något sådant i sfbokhandeln. jo de finns en gammal filmatisering av första boken, fast den var väll inte så jättebra. hur som helst tror jag denna filmen kommer bli bra, men filmer blir istort sätt aldrig lika bra som böcker. lite info om den gamla filmen: "The Hitch Hikers Guide to the Galaxy" (1981) Directed by Alan J.W. Bell Writing credits Douglas Adams Genre: Comedy / Sci-Fi / Adventure Tagline: Don't panic! Plot Outline: An Earth man and his alien friend escape Earth's destruction and go on a truly strange adventure as space hitchhikers. User Rating: 8.1/10 (1,422 votes) Complete credited cast: Peter Jones .... The Book (voice) Simon Jones .... Arthur Dent David Dixon .... Ford Prefect Sandra Dickinson .... Trillian Mark Wing-Davey .... Zaphod Beeblebrox Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet maj 3, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 The Hitchhiker's Guide to the Galaxy could be turned into a movie trilogy, the film's executive producer has told a newspaper. http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/film/4491259.stm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 4, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2005 Jag ska definitivt se på filmen, men har dock inte alltför höga förväntingar. Böckerna är de absolut bästa jag någonsin läst, och jag har ganska svårt att föreställa mig hur de kan göras om till EN(!) film på ett bra sätt, det är helt enkelt för mycket text. Självklart hoppar de över stora bitar, men ändå, jag förväntar mig ingen "filmbok", utan snarare en film som har vissa likheter med boken. Skulle bli kul om den gjordes så bra som Härskarringen :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet maj 4, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2005 Jaha... Vad kan man säga. Boken var mycket bättre än filmen, men vad hade man väntat sig? Och Marvin... Hur får man se ut egentligen? ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg