Hoppa till innehåll
Anime.se

helt ny, har frågor ^^

redflip-kun
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är ny här >:(

Men en gammal Anime tittare, så nu har jag tagit steget fram och tänkte "testa" och måla lite.

Frågan är då:

1. Hur bra tycker ni man måste vara innan, kan man bli mycket bra om man bara tränar och tränar osv.?

2. Läsa tutorials på nätet kan det hjälpa? ^^

3. Vad gillas mest detaljerade eller lite "slöa" roliga gubbar :)

Jag kan ju säga att jag inte är en naturbegåvning på att måla men jag gillar ändå att göra det så jag är osäker hur bra jag kan vara på att måla manga/anime =/

Hur bra var ni innan, ingen här som typ börja från noll och träna sig uppåt? :)

Tack för mig tills vidare, kan komma tillbaka inom kort med bild

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1: Ja, du kan bli lika bra som vem som helst om du bara tränar,

fast du måste ha tålamod oxå.

2: Ja, det kan hjälpa, men det är oxå viktigt att studera

kroppar och händer o så. OBS! Det finns inte någon mirakel-

-tutorial som gör att du blir jätte bra, du måste träna träna träna!

3: Detaljerade gubbar är nog mest omtyckt men lite "slöa"

roliga gubbar e oxå kul(bara dom inte är för "slöa")

Detta är iaf mina åsikter. JA! Bilder är alltid kul, du måste

lägga upp den snart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Hur bra tycker ni man måste vara innan, kan man bli mycket bra om man bara tränar och tränar osv.?

Det finns bara ett svar på denna fråga, träna är det ENDA sättet att bli riktigt bra

2. Läsa tutorials på nätet kan det hjälpa? ^^

Anotomin och kälder möjligtvis, ja

3. Vad gillas mest detaljerade eller lite "slöa" roliga gubbar

Ren smaksak skulle jag tro, även om de flesta nog gillar detaljerade bilder

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Man behöver självklart inga förkunskaper! Men man får vara beredd på kritik... Det hjälper mycket när man får kritik på bilderna, mycket lättare att se felen!

2. Läsa tutorials är ju aldrig fel, men det kommer man ändå inte värst långt med. Det blir mest grundläggande saker. För att hitta stil och känsla (som jag fortfarande letar efter >:( ) så får man träna mycket. För mig är det lättast att bli inspireradav att titta på andras bilder. :D

3. För mig är det ju detaljerat! Men det är väl olika. Det beror ju helt på hur personens stil är. Är det att ritta flummiga "slöa" gubbar, tycker jag det är bäst, eftersom det är personens stil, och tvärt om.

Kan ju meddela att jag aldrig har kunnat rita, i hela mitt liv. Jag är inte det minsta konstnärlig, även om jag skulle velat vara det... Nu har jag tränat i snart ett år, och det har hänt en del fast jag inte har tränat så där värst mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. för ca tre år sedan kunda jag knappt rita streckgubbar nå bra, du kan juh kolla in min wacom tråd och dömma själv!

2. ja det gälper, OM du förstår vad de menar o inte bara ritar av bilderna

(som jag sett endel göra förr)

3. Självklart smaksak, men det kan bero på vilket humör man är på, jag tränar båda stilarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter