Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk på gång igen!

Jocke
 Share

Rekommenderade inlägg

Also It's Been Reported That Kentaro Miura Will Do A Second Season Of Berserk Anime But Only When There Is Enough Manga To Work With.

Han tänker göra den, när han har tillräckligt mycket material. Precis som det står där.

Tillräckligt mycket material? Jag är väldigt skeptiskt...

Inte ens på SkullKight.net (i särklass den bästa Berserk sidan som finns på nätet enligt mig) har fått tag i någon säker källa, just nu är det bara rykten som har varit igång i ungefär 3-4 år. Jag litar på det när jag får bättre källor, om det kommer en Berserk 2 hoppas de inte slaktar mangan som första serien gjorde, men Berserk som animé är ändå bland de bästa jag har sett...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han tänker göra den

Det är inte precis så att det är Miura som gör animén. Han har nog fullt upp med att göra mangan. Han ger väl på sin höjd sin tillåtelse, om det finns något bolag som visar ett större intresse för att göra en animé.

Material finns det så det räcker och blir över. Den tidigare animén beskriver bara tio böcker (bok 3~13) och hoppade över en del. Nu finns det upp till bok 29 i material, så de skulle lätt kunna göra en 26-avsnittare till, även om det är så att händelserna blir lite tunnare.

Anledningen till att de inte gör en animé nu är för att man inte riktigt vet vart mangan vill komma än, och att man vill ha något i alla fall nästan "slut-artat" när de 26 eller 52 avsnitten är klara.

Personligen klarar jag mig utan en Berserk-animé. Mangan är så vansinnigt bra att jag inte behöver något komplement. Ja, det skulle vara för Hirasawas musik, då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saken är den att det skulle vara intressant att se Berserk i en ny animetappning, men som ni säger så är det knappast nödvändigt pga. mangan är så otroligt suverän. Men om en säsong till skulle komma ut så skulle jag utan tvekan följa den med spänning och upprymdhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det här väl en aning OT, men jag undrar ifall det är någon som vet om det finns någon slags biografi om Kentaro Miura på nätet man kan hitta? (Jag har själv sökt först så klart) Gärna också över vilka verk som Miura gjort.

EDIT: Öh, strunt i det. Jag lyckades hitta lite grann till slut. Tihi. Fast har ni ett redigt bra ställe att hitta fakta ifrån så säg gärna till. Då behöver ni INTE strunta i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... men som ni säger så är det knappast nödvändigt pga. mangan är så otroligt suverän.

Sedan finns det ju sådana som jag som väldigt gärna ser en animé-version även om mangan är "bättre", av den enkla anledningen att jag aldrig lärt mig uppskatta serier lika mycket som filmer. Jag läser gärna böcker och jag ser gärna filmer, men serier känns som något mellanting för mig, ett mellanting jag ofta klarar mig utan om det finns bok- eller filmversioner av samma berättelse.

Med det inte sagt att jag ogillar serier, bara att jag föredrar annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter