b8q Skrivet juni 28, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2005 Om jag, på vardagarna, klär ut mej i kvinnokläder som inte direkt har med anime och manga att göra, räknas det som cosplay? K. Måste du larva dig i snart sagt VARJE tråd på det här forumet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 28, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2005 Du kanske har någonting emot ett aktivt forum? Håll dej till ämnet tack, har du någonting att klaga på får du gärna skriva ett PM. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbogunnar Skrivet juni 29, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 29, 2005 Om jag, på vardagarna, klär ut mej i kvinnokläder som inte direkt har med anime och manga att göra, räknas det som cosplay? K. nej, då är du en transa, och gillar antagligen också stock... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 29, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2005 Är det där ett erbjudande? eller ett HOT? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 29, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2005 Är det där ett erbjudande? eller ett HOT? Men lägg ner. Du är ofattbart irriterande. Du förstör stämningen på forumet totalt. Skärp dig. Hade jag varit moderator hade jag försökt fått dig bannad för länge sedan. Ser du detta som personangrepp så var det värt det, för det är just vad detta är. Lägg ned. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juli 16, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2005 Om jag inte blir intagen till Japan så funderar jag på att klä ut mig till Johnny från Guilty Gear på något framtida konvent. Sapparikon kanske. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ei Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Varför killar inte cosplayar är för vi är kassa på att sy. Jag har en del saker jag ska sy när jag orkar.... eller om man säger måste sy. Det är iallfall snyggt och sött med tjejer som cosplayar. Fast nått som är lite underligt ibland är att det finns så många av samma person:) typ Naruto:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Om jag inte blir intagen till Japan så funderar jag på att klä ut mig till Johnny från Guilty Gear på något framtida konvent. Sapparikon kanske. B) Yeah! Gör det. Inte för att jag kommer se det, men ändå. Eller kanske Faust? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 min storebrorsa brukar "Lajva" ibland, det är ju ungefär som cosplaying förutom att man klär ut sig till en specifik person i cosplay, eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ei Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 min storebrorsa brukar "Lajva" ibland, det är ju ungefär som cosplaying förutom att man klär ut sig till en specifik person i cosplay, eller? vad jag förstått så är cosplay= du klär ut dig till en karaktär och sen spelar du karaktären på det sätt som den är framställd i anime/manga eller spel eller varifrån den nu kommer. Dvs karaktären finns redan gestaltad på något sett. Lajv är när man hittar på en karaktär och sen spelar som man anser att den karaktären borde vara. Men det är snarlikt i mina ögon, man syr ju saker i båda eller hur? Och men tar på sig rollen som någon annan:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nefalia Skrivet juli 24, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2005 "Ordet cosplay är en förkortning av uttrycket "costume play" och är i Japan motsvarigheten till det vi kallar för maskerad. I väst är cosplay enbart relaterat till karaktärer med ursprung i japansk populärkultur men för japanerna innefattar det all sorts kostymering, från medeltid till framtid." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kasu Skrivet juli 24, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2005 "Ordet cosplay är en förkortning av uttrycket "costume play" och är i Japan motsvarigheten till det vi kallar för maskerad. I väst är cosplay enbart relaterat till karaktärer med ursprung i japansk populärkultur men för japanerna innefattar det all sorts kostymering, från medeltid till framtid." Sen så finns det ingen direkt standard för någonting så abstrakt. Låt folket utveckla ordets betydelse och se var det kommer att användas mest. Så som det blivit i japan var det säkerligen inte till en början - så som det brukar vara med de flesta saker i allmänhet, de utvecklas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nefalia Skrivet juli 25, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2005 Jag glömde tillägga att citatet är taget från Wikipedia. I dagens läge stämmer beskrivningen rätt bra, tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragster Skrivet november 10, 2005 Anmäl Share Skrivet november 10, 2005 Jag skulle vilja börja cosplaya men jag tycker det är mycket frustrerande att sy en Megaman outfit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yami Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 Själv blev jag jätteglad när det var många killar som cosplay'ade på Uppcon nu som var. Jätteskoj hoppas att trenden fortsätter och det blir allt flera killar som cosplay'ar! ^.^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MacCoy Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 cosplay är ngt jag skulle vilja pröva på... men tyvär så har jag ingen aning om vem/vad jag skulle vilja klä ut mig till.....funderade på dödsgud a la bleach eller ngt :P... det enda jag kommer på som kan passa mig.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 Själv om jag cosplayar så skulle jag ge mig på en karaktär som till 90% är täckt av kläder, typ Faust eller Kakashi (usch för överanvänd serie....). Finns inte så många karaktärer som har mycket hår på kroppen, är spinkig ala bi-shonen alternativt nörd och har getskägg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 är spinkig ala bi-shonen alternativt nörd och har getskägg. Dio, helt klart Dio =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 Dio, helt klart Dio =) Upplys mig om vem Dio är? ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 http://www.gryfabularne.infinity.pro24.pl/38.jpg Killen till höger, jag tror att du kommer känna igen honom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet december 24, 2005 Anmäl Share Skrivet december 24, 2005 http://www.gryfabularne.infinity.pro24.pl/38.jpg Killen till höger, jag tror att du kommer känna igen honom. Lite sent svar..... Men..... Jag är ingen bi-shonen. xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hagelberg Skrivet december 26, 2005 Anmäl Share Skrivet december 26, 2005 Lätt att man cosplayar, men jag är fruktansvärt hobby-cos och går inte för det så jättemycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 3, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2007 Dags att dra upp tråden! Om jag får tid över så ska jag försöka sy mig en gakuran och cosplaya som Ryūta Ippongi från Osu! Tatakae! Ouendan! på nästa uppcon, dock bara om jag får tid över... ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg