Skatan Milla Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Officiell site uppe nu: Soul Calibur 3 online Japp det är konfirmerat att det kommer släppas i år i USA läs mer här http://www.gamespot.com/ps2/action/soulcaliburiii/preview_6121001.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Det enda jag kan tänka på nu är svordomar.. PS2 only.. Namco sjönk så otroligt mycket för mig nu.. Kommer inte att betala ett öre för Ps2-versionen.. släpps det däremot på GC, då kan det tänkas.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Det enda jag kan tänka på nu är svordomar.. PS2 only.. Samma här... Jag har Xbox och äger Soul Calibur 2, skitkul spel. Jag fattar inte vad Namco tänker när dom gör Soul Calibur 3 till PS2-Exclusive. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Jag sörjer inte, jag äger PS2-versionen av SC2 och tycker att kontrollen där är i alla fall hästlängder bättre än till GC-versionen. Men men. Ser ändå inte riktigt fram emot trean. Tvåan imponerade inte så stort på mig som det gjort på alla andra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Nepp, jag kan garantera att kontrollen på GC är bättre.. B) speciellt med en sån här: Jag har två, ultimate arcade fun! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Tja, jag provade den i affären och jag kan garantera att jag inte gillade den alls. GC-kontrollen tycker jag inte alls känns bra för ett beat em up. Dessutom föredrar jag styrkors framför spak för sådana spel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 jag tckr det är bara bra att det bara kommer till ps2, även om jag äger gamecube... men ps2´s kontroller är lätt de mest fighting anpassade.... eller de är de bästa överlag.. hon med ringen som vapen, är klart coolast av de nya gubbarna man får se bilder på >:D ... även om han svartekillen med vithuva och lieliknande vapen också e riktigt cool. http://www.gamespot.com/ps2/action/soulcaliburiii/screens_6121001.html?page=7 vet nån vad ett sånt ring-vapen heter, riktigt nyfiken faktiskt??? (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 Definitivt ett spel att se fram emot! Här finns lite fler screenshots för den intresserade: LÄNK Chronicles of the sword verkar riktigt häftigt... ^^ Att få skapa sin egen karaktär. Men jag undrar hur det blir med ljudschema då. Kanske en röst/kön. Eller förhoppningsivs finns det några att välja mellan. vet nån vad ett sånt ring-vapen heter, riktigt nyfiken faktiskt??? (?) Tror inte det finns något sådant vapen på riktigt. I artikeln ovan beskrivs den iaf som "The second character is a green-clad female named Kira, who's wielding either the world's biggest chakram or the world's most badass hula hoop." ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 Ja det vore ju skit om det bara släpptes till PS2'an. Fast det är ju inte helt säkert. Det stod ju ingenstans att det var helt mega-dunder-bombsäkert. Jag tror, eller snarare hoppas, inte att Namco gör spelet PS2 exklusivt. Det vore egentligen ett ganska rått misstag. SC 2 sålde ju inte direkt dåligt till kuben och de har ju fler spel till GC'n. ToS och kommande Baten Kaitos. Jaja vi får vänta och se helt enkelt. Och det här med att kontrollen är sämre till den och den konsolen. Kom igen! Ni som spelat PS2 versionen är vana vid den, sen provar ni GC versionen och då går det möjligtvis sämre, för att kontrollen är lite annorlunda. Då blir ni sura och klagar på att det skulle vara nåt fel på kontrollen. När jag provade PS2 versionen gick det inte alls lika bra som när jag spelade på kub, på grund av att jag var van vid GC versionen. Om nu kontrollen hade vart så markant bättre på PS2'an/GC'n hade det väl gått bra ändå? Det har att göra med vana, inte med vad som är "bättre". Skärp er för tusan! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 Skärp er för tusan! Faktumet att jag föredrar styrkors istället för spak i sådana spel kvarstår. Det är ju nästan som att spela skateboard-spel med spak! Huga. Angående tjejen med ringvapnet, det bästa med henne är ju hennes klädsel. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 Hm.. 25 spelabara karaktärer skulle det bli. I SC2 finns det ju 23 st. Och så blir det minst (?) 3 nya: Kira, Zasalamel och Setsuka. Vilket betyder att åtminstone en av de som finns i 2an kommer tas bort. För mig får de gärna ta bort de tre halvdanna karrarna; Assassin, Berserker och Lizardman. (Vilket skulle ge utrymme till ytterligare 2 nya! :)) Iof kan det ju även bli den konsol-specifika karaktären... Åtminstone om det blir PS2 exklusivt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 en av de som försvinner är garanterat Heihachi respektive Link och spawn... de sa nåt om det i trailern iaf... att de inte gilla idén om att "låna" in karaktärer ifrån andra spel... men en fråga är inte Yoshimitsu också från tekken fast de bara säger att det är en från tekken, så blir det väl ändå två... alltså i SC2 Heihachi (i ps2 versionen....) och Yoshimitsu)... (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet mars 27, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2005 Yoshimitsu finns i Soul Calibur till Dreamcast också. Och angående inlånade karaktärer i SC3 så går det roliga rykten om att de ska byta ut Heihachi mot Dante (från Devil May Cry). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet mars 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 27, 2005 Om dante kommer med i SC3 så spyr jag. Kan dem inte ta in någon roligare karaktär kanske Samurai Musashi eller Rickimaru och/eller Ayane från tenchu. Aja, huvudsaken är iaf att trean kommer och jag ser fram emot den med glimmrande ögon. Nästan som när marie som får syn på ett paket pechy. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 27, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2005 Dante tycker jag inte att det är nåt fel på han är riktigt cool, men tckr inte det ska vara några inlånade charakters alls... mckt bättre då Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sohma Kyo Skrivet mars 28, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2005 Jag tycker nog det är tillräckligt att Dante smiskar tillräckligt med rumpor i sina egna spel. ;) Att spela spelet online, finns ens bredbandsadaptern och hårddisken i Sverige? Kommer att bli en ganska dyr affär annars. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet mars 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 28, 2005 En fråga, vad skall du ha hårddisken till? Nätverks adaptern har ju funnits i 1.5 år nu tror jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sohma Kyo Skrivet mars 28, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2005 Ojsan. Vet inte hur hårddisken kom på tal där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet april 4, 2005 Anmäl Share Skrivet april 4, 2005 Hårddisk finns med. www.psxcare.com Sen om den som ska bort, kan jag avlöja att det är Necrid. Anledningen är att den personen som gjorde karaktärsdesignen för SC2's Spawn och Necrid har fått tvingas avgå från Namco och då han hotat om stämning ifall hans verk kopieras till SC3. Därför plockas Necrid ut. Var jag har hört det ifrån? Tomten som nog bara 1% av detta forumet känner till. Kan efterforska lite på det ryktet.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ewe Skrivet april 4, 2005 Anmäl Share Skrivet april 4, 2005 Tycker inte riktigt att karaktärsdesignen passar in på något sätt... Men jag gillar de nya karaktärerna => Sophitia och Seung Mina kan ju tas bort, Cassandra och Kilik finns ju nu istället för dem, suck... Tanken med att de kanske tar bort Seung Mina är hemsk, hon har varit min favorit ända sen Soul Blade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet april 4, 2005 Anmäl Share Skrivet april 4, 2005 Sophitia och Seung Mina kan ju tas bort, Cassandra och Kilik finns ju nu istället för dem, suck... Tanken med att de kanske tar bort Seung Mina är hemsk, hon har varit min favorit ända sen Soul Blade. Jag tror inte att de skulle våga ta bort någon av Seung Mina/Kilik eller Cassandra/Sophitia, med tanke på hur många fans som gillar den den ena eller den andra av dessa par... Hoppas jag iaf. O_o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet april 4, 2005 Anmäl Share Skrivet april 4, 2005 Hörde runt lite mer, visade sig att det var han som Tecknat spawn som liggar bakom necrid som inte längre hade avtal med namco. Men resten skulle visst stämma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vegeta Skrivet april 26, 2005 Anmäl Share Skrivet april 26, 2005 Dåligt att söäppa 2an till gc och sen snuva oss på trean som verkar bli bäst. man kan ju till o0ch me d göra sin egen gubbe helt. jävligt dåligt faktisk (ursäkta språket) >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 14, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2005 Gamespot har fått testa det 50% färdiga spelet nu, och dem har varit så snälla att lägga upp filmer, bilder och ne preview på det. Soul Calibur 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet augusti 14, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2005 Faktumet att jag föredrar styrkors istället för spak i sådana spel kvarstår. Det är ju nästan som att spela skateboard-spel med spak! Huga. Jag har bestämt för mig att ett styrkors även existerar på en GameCube handkontroll. Det må vara lite mindre än det som sitter på en Ps2 kontroll, men det finns där ;) För övrigt så kör jag jämt med styrkorset när jag lirar GameCube versionen för det är smidigare/bättre än att använda spaken i mitt tycke... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg