docster Skrivet mars 24, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2005 Jag har fått upp ögonen för manga Adolf som är gjord av den smått legendariska Osamu Tezuka. Skulle gärna höra lite åsikter om den innan jag går hela vägen ut och köper den. Sammanfattning av storyn This is a story about three Adolfs. Sohei Toge, a Japanese reporter for 1936 Berlin Olympics was surprised that his younger brother, an international student in Germany, was mysteriously murdered right after informing him about an important document. At the same time in Japan, a half-German, half-Japanese boy named Adolf Kauffmann and his best friend, a Jewish-German boy named Adolf Kamil, were accidentally involved in this incident. Their lives and fates are now inevitably interwoven around the biggest secret of the third Adolf -- Adolf Hitler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Fullkomligt suverän, är mitt omdöme. Tezuka kan inte göra saker som är direkt dåliga. Jag erkänner att hans serier inte är det första jag dras till, för mig personligen är de lite tunga att komma igång med, men när man väl läst dem inser man att det var riktigt bra grejor. Jag har lyckats ta mig igenom Eldfågeln, Dororo, Rosettriddaren, Adolf och stora delar av Black Jack. Alla var kanonbra, och Adolf var definitivt inget undantag. Kort, koncis och bra. Köp och läs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 29, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 29, 2005 Jag vet att Tezuka gör saker som brukar vara bra, men för att vara på den säkra sidan så tyckte jag det var bättre höra vad andra tycker. Nu ska jag köpa första volymen av serien i alla fall! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet april 3, 2005 Anmäl Share Skrivet april 3, 2005 Jag har möjlighet att låna typ från serioteket.. O.o Jag undrade vad det var för någon manga.. Kanske man ska ta sig en titt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 4, 2005 Anmäl Share Skrivet april 4, 2005 Den verkar bra. Fast jag vet inte om jag orkar läsa den. Fast det kanske man kan göra när man har tid över. Fast det har jag oftast inte. Man måste ju sova. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Debido Skrivet april 4, 2005 Anmäl Share Skrivet april 4, 2005 Har funderta på den faktiskt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg