Ior Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Weeee *hoppar runt* Då skall vi se: Denna gammla "mangafilm" handlar om vajra, konstiga cyborger och massförstörelse ifrån en liten psykiskt handikappad flicka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 ...en ledtråd till? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Ior, för i helvette :) Det är ju inga lätta grejjer du vill att vi ska kunna bara sådär =) Jag har faktiskt ingen aning, men det första som flög upp i huvet var "Akira" även fast jag är rätt säker på att det inte är den, med tanke på att jag inte sett den så vet jag ju inte heller, HEHE. Aja, langa en till ledtråd! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Ungefär ifrån samma tid åtminstone, då skall vi se. Den lilla flickan heter Eleine eller vad det nu var och hon har en tvillingsyster som heter Diana. I första avsnittet så är det främst Hong Kong som utplånas ifrån jordens yta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Urotsukidoji? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Njä det är inga tentackler med. ^^;; De två systrarna smälter samman till ett monster med samma namn som serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 14, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 14, 2004 Tja, seriens namn börjar på G i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 14, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 14, 2004 JAG KAN INTE!!!!!!!!!!! : Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 15, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 JAG KAN INTE!!!!!!!!!!! :<Du är inte ensam.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Anä, komigen nu Ior : ) Fixa fram ngn skön ledtråd eller kom på en ny anime-fråga. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Serien jag sökte heter Genocyber och kom några år efter Akira. Nu skall vi se, även denna serie börjar på G men handlar om stora, STORA robotar (de två tidigare orden är en uppenbart pinsam ledtråd EFTER att ni kommit på svaret ;) ). I alla fall, STORA robotar med klassisk design som slåss mot varandra. Denna serie är dock ifrån mitten av 90-talet. ändring: stavning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Gundam, men vilken av de vet jag inte. Med tanke på att du säger mitten av 90-talet lutar det åt Gundam Wing. ?_? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Nej inte leksaker som gundam, vi pratar STORA ROBOTAR i klassisk design som trampar ner hus skjuter iväg sina labbar etc. sådana robotar ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 17, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 Asså shit. Jag har ingen koll :( Aja, ska fundera lite ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 17, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 Den gigantiska Hjälteroboten ser grå och egyptisk ut, för att inte tala om lite mullig, eller skall man säga att den har en stor benstomme? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Ior: Giant robo? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Pling, vi har en vinnare. :) Slängde ju nästan in tittlen i frågan. *Kastar en skruvboll till Kenshiro_sprängs.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Ior: Tackar, tackar. Hmm, jag kommer inte på någon bra fråga för tillfället, så vi tar en lätt rackare: Klassisk våldsserie(som finns både som serie och tv-serie) där skurkarna redan är döda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Ken: rättvisans kämpe? Även känd som hokuto no ken? Fin avatar föresten. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet maj 24, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2004 Ken: rättvisans kämpe? Även känd som hokuto no ken? Rätt. Din tur, Ior-kun. Fin avatar föresten. ^^ Tack tack. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 24, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2004 En lätt då: Liten flicka med katt startar budfima. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet maj 28, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2004 Men vad är detta? Är det ingen som kan den lätta? Skärpning! Svaret är iallafall Häxans budfirma, av Studio Ghibli. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 28, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2004 Jag har inte sett många filmer kan jag säga... Inte ngn ghibli för den delen. Det är ett senare projekt.. T_T Aja, dra till med en ny då T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet maj 28, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2004 Men visst är det de, bollen är rund, och din kenshiro. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 30, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2004 Ja, Hajjaku T_T *Kan ingen stavning* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg