Dread Skrivet juli 21, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2011 Handlar det mycket om maffian/organiserad brottslighet? Nej Och ska "Mangan publicerades" förstås som att den inte längre publiceras? Ska tolkas som publiceras fortfarande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet juli 21, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2011 Har huvudpersonen en ärkefiende? Dread : np =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 22, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2011 Ledtrådar: *Baserat på en manga *Inte Black Lagoon *Inte Rosen från Versaille *Mangan publiceras i en shonen antologi *Mangan publiceras som veckomagasin *Det är ShounenFighting *Inte Kenichi *Serien utspelar sig i nutid(~1990-~2010) *Huvudpersonen är under träning(mästare eller liknande) från och till *huvudpersonen har övernaturliga krafter. *huvudpersonen förknippas inte starkt med något speciellt vapen (lite diskuterbart, men jag anser inte det). *Handlar inte mycket om maffian/organiserad brottslighet. *Huvudpersonen har inte någon ärkefiende. Nytt tips från mig: *Är arc-baserad men serien är inte Bleach. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 22, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2011 Kan huvudpersonen kampkonst? (Karate, kungfu, etc.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Ledtrådar: *Baserat på en manga *Inte Black Lagoon *Inte Rosen från Versaille *Mangan publiceras i en shonen antologi *Mangan publiceras som veckomagasin *Det är ShounenFighting *Inte Kenichi *Serien utspelar sig i nutid(~1990-~2010) *Huvudpersonen är under träning(mästare eller liknande) från och till *huvudpersonen har övernaturliga krafter. *huvudpersonen förknippas inte starkt med något speciellt vapen (lite diskuterbart, men jag anser inte det). *Handlar inte mycket om maffian/organiserad brottslighet. *Huvudpersonen har inte någon ärkefiende. *Är arc-baserad men serien är inte Bleach. *Huvudpersonen kan inte kampkonst? (Karate, kungfu, etc.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Är det Kekkaishi? (Den är förvisso avslutad...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Ledtrådar: *Baserat på en manga *Inte Black Lagoon *Inte Rosen från Versaille *Mangan publiceras i en shonen antologi *Mangan publiceras som veckomagasin *Det är ShounenFighting *Inte Kenichi *Serien utspelar sig i nutid(~1990-~2010) *Huvudpersonen är under träning(mästare eller liknande) från och till *huvudpersonen har övernaturliga krafter. *huvudpersonen förknippas inte starkt med något speciellt vapen (lite diskuterbart, men jag anser inte det). *Handlar inte mycket om maffian/organiserad brottslighet. *Huvudpersonen har inte någon ärkefiende. *Är arc-baserad men serien är inte Bleach. *Huvudpersonen kan inte kampkonst? (Karate, kungfu, etc.) *Det är inte Kekkaishi *Serien publiceras fortfarande, både manga och anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Beelzebub? *random* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Ledtrådar: *Baserat på en manga *Inte Black Lagoon *Inte Rosen från Versaille *Mangan publiceras i en shonen antologi *Mangan publiceras som veckomagasin *Det är ShounenFighting *Inte Kenichi *Serien utspelar sig i nutid(~1990-~2010) *Huvudpersonen är under träning(mästare eller liknande) från och till *huvudpersonen har övernaturliga krafter. *huvudpersonen förknippas inte starkt med något speciellt vapen (lite diskuterbart, men jag anser inte det). *Handlar inte mycket om maffian/organiserad brottslighet. *Huvudpersonen har inte någon ärkefiende. *Är arc-baserad men serien är inte Bleach. *Huvudpersonen kan inte kampkonst? (Karate, kungfu, etc.) *Det är inte Kekkaishi *Serien publiceras fortfarande, både manga och anime. *Det är inte Beelzebub. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Är det Blå exorcist? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Ledtrådar: *Baserat på en manga *Inte Black Lagoon *Inte Rosen från Versaille *Mangan publiceras i en shonen antologi *Mangan publiceras som veckomagasin *Det är ShounenFighting *Inte Kenichi *Serien utspelar sig i nutid(~1990-~2010) *Huvudpersonen är under träning(mästare eller liknande) från och till *huvudpersonen har övernaturliga krafter. *huvudpersonen förknippas inte starkt med något speciellt vapen (lite diskuterbart, men jag anser inte det). *Handlar inte mycket om maffian/organiserad brottslighet. *Huvudpersonen har inte någon ärkefiende. *Är arc-baserad men serien är inte Bleach. *Huvudpersonen kan inte kampkonst? (Karate, kungfu, etc.) *Det är inte Kekkaishi *Serien publiceras fortfarande, både manga och anime. *Det är inte Beelzebub. *Det är inte Blå Exorcist Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Men kanske Nurarihyon no Mago? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 JA! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Dåså, då har jag slumpat fram en go'ing. För de flesta av er så kommer det att behövas en hel del frågor innan ni kan komma att tänka på svaret, så sätt fart! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Är huvudpersonen en man? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Är det en Sci-fi serie? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Har huvudpersonen övernaturliga krafter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 23, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2011 Är det en tv-serie? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 När jag skrev det där inlägget igår så tänkte jag ta Ideon, men jag kom på att det var en ganska dum idé eftersom jag vet för lite om Ideon för att kunna svara på frågorna. Så jag har en annan i åtanke nu, även den framslumpad. Detta nya verk... * ...har inte en manlig huvudperson. * ...är inte en science fiction-serie. * ...har inte en huvudperson med övernaturliga krafter. * ...är en TV-serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 Är det en fantasy serie? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 Verket... * ...har inte en manlig huvudperson. * ...är inte en science fiction-serie. * ...har inte en huvudperson med övernaturliga krafter. * ...är en TV-serie. * ...är inte fantasy. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 Har verket fler än en huvudperson? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 Är det en kvinnlig huvudkaraktär? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 Verket... * ...har inte en manlig huvudperson. * ...är inte en science fiction-serie. * ...har inte en huvudperson med övernaturliga krafter. * ...är en TV-serie. * ...är inte fantasy. * ...har inte mer än en huvudperson. * ...har en kvinnlig huvudperson. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 24, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2011 Working? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg