Sceleris Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 i denna värld finns det monster? dvs har dom blandat lite scifi med lite fantasi inslag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 Får man fråga vad denna Organisation strider mot ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 Man får bara ställa frågor som kan besvaras med ja eller nej. Fast det där var ju en sån fråga, så svaret är väl nej. ;-) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 Sceleris jag tror du får lägga in nån ledtråd nu som du tror borde passa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 12, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2011 Okej då, för din skull! Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. * Organisationen är inte "god" (kämpar inte för rättvisa el.dyl.). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 13, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2011 Vad sägs om lite trivia? Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. * Organisationen är inte "god" (kämpar inte för rättvisa el.dyl.). * Under inspelningen av den engelska dubben så skadade huvudpersonens röstskådespelare sina stämband (just på grund av rollen). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 14, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2011 Mer trivia kanske? Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. * Organisationen är inte "god" (kämpar inte för rättvisa el.dyl.). * Under inspelningen av den engelska dubben så skadade huvudpersonens röstskådespelare sina stämband (just på grund av rollen). * Den hemliga organisationens tre främsta figurer, varav huvudpersonen är en, är döpta efter hotell som finns i den verkliga stad som ligger grund för den i verket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet juli 14, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2011 Ligger staden i Europa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 14, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2011 Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. * Organisationen är inte "god" (kämpar inte för rättvisa el.dyl.). * Under inspelningen av den engelska dubben så skadade huvudpersonens röstskådespelare sina stämband (just på grund av rollen). * Den hemliga organisationens tre främsta figurer, varav huvudpersonen är en, är döpta efter hotell som finns i den verkliga stad som ligger grund för den i verket. * Staden ligger inte i Europa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 14, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2011 Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. * Organisationen är inte "god" (kämpar inte för rättvisa el.dyl.). * Under inspelningen av den engelska dubben så skadade huvudpersonens röstskådespelare sina stämband (just på grund av rollen). * Den hemliga organisationens tre främsta figurer, varav huvudpersonen är en, är döpta efter hotell som finns i den verkliga stad som ligger grund för den i verket. * Staden ligger inte i Europa. * Verket är en TV-serie vars sista avsnitt inte sändes på TV. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 15, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2011 Ledtrådar: * Verket utspelar sig på jorden. * Verket baseras inte på ett spel. * Skildringen av samhället i verket är inte verklighetstrogen. * Robotar förekommer. * Robotarnas syfte är delvis att strida. * Huruvida robotarna har avvikit från sitt ursprungliga syfte... är diskuterbart. (Ärligt talat minns jag inte riktigt.) * Det är inte Ghost in the Shell. * Robotarna är inte större än människor. * Verket hade premiär före år 2001. * Det är inte Eve no Jikan. * Robotarna är... hm... desto mer oviktiga än viktiga för verkets handling. * Det är inte Medabots. * Det är inte Bubblegum Crisis. * Det är inte Armitage III. * Verket utspelar sig inte i framtiden... tror jag. * Alla gissningar hittills har varit för robotcentriska. * Huvudpersonen är inte en ung pojke. * Det är inte Serial Experiments Lain. * Huvudpersonen är inte en ung flicka. * Huvudpersonen är med i en hemlig organisation. * Det är inte Cyborg 009. * ("Pojke" och "flicka" betecknar "barn", en människa i åldern från födelsen till pubertetens inträde.) * Det är inte en OVA/OAV. * Huvudpersonen är en människa av kvinnligt kön. * Någon dör i verket. * Masamune Shirow har inget med verket att göra. * Organisationens könssammansättning är okänd; av de medlemmar man har fått se i animén är de flesta män. * Verket innehåller blod och vissa scifi-element, men jag är mer osäker på om man kan säga att det är ecchi eller mecha. * Verket bygger på en förlaga (och är alltså inte en originalanimé). * Verket har i min åsikt inte fantasyinslag. * Organisationen är inte "god" (kämpar inte för rättvisa el.dyl.). * Under inspelningen av den engelska dubben så skadade huvudpersonens röstskådespelare sina stämband (just på grund av rollen). * Den hemliga organisationens tre främsta figurer, varav huvudpersonen är en, är döpta efter hotell som finns i den verkliga stad som ligger grund för den i verket. * Staden ligger inte i Europa. * Verket är en TV-serie vars sista avsnitt inte sändes på TV. * TV-serien har ett episodiskt upplägg av typ organisationens "plan of the week". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juli 15, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2011 Excel Saga? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 15, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2011 Ledtråd: * Det är Excel Saga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juli 16, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2011 Åh, jag tror nästan jag vet vilken det är! ... Jag ska bort en vecka från och med den 20:e, så ni får knäcka den här fort (fort relativt till Sceleris omgång). Ledtråd: * Verket är välkänt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 16, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2011 Innehåller det jätterobotar styrda av piloter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juli 16, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2011 Nej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet juli 16, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2011 Är huvudpersonen av manligt kön? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juli 16, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2011 Ja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 17, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2011 Är huvudpersonen med om ett stort äventyr (typ "rädda världen")? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 17, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2011 Är det en harem serie? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juli 17, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2011 Är huvudpersonen med om ett stort äventyr (typ "rädda världen")? Alltså, ett halvt 'ja' skulle jag vilja påstå. Inte riktigt rädda världen, men ett större äventyr är det. Är det en harem serie? Nej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juli 17, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2011 Är det One Piece? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juli 18, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2011 Icke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg