Boda Skrivet januari 18, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2011 Sceleris får ta över då han har rätt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 3, 2011 Anmäl Share Skrivet april 3, 2011 Oj. Hehe. Få se... Ni känner väl till att fribrottning (wrestling, iscensatta brottningsshower) är stort i Japan, inte minst bland barn? Med en sådan popularitet är det inte konstigt att det spiller över till något annat som barn gillar: tecknad film. Ert uppdrag: ge mig namnet på en animé som gav upphov till en fribrottarscenfigur. Jag letar efter ett specifikt verk, och har fler ledtrådar att erbjuda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet april 3, 2011 Anmäl Share Skrivet april 3, 2011 Ert uppdrag: ge mig namnet på en animé som gav upphov till en fribrottarscenfigur. Jag letar efter ett specifikt verk, och har fler ledtrådar att erbjuda. Tigermasken! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 3, 2011 Anmäl Share Skrivet april 3, 2011 Nepp. Jag tror att vi väntar ett slag innan ny ledtråd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 3, 2011 Anmäl Share Skrivet april 3, 2011 Ge mig namnet på en mecha-animé som gav upphov till en fribrottarscenfigur. (Den tidigare nämnda Tigermasken är ett exempel på en scenfigur -- men svaret var inte korrekt.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 9, 2011 Anmäl Share Skrivet april 9, 2011 Ge mig namnet på en mecha-animé baserad på en manga av Go Nagai som gav upphov till en fribrottarscenfigur. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet april 9, 2011 Anmäl Share Skrivet april 9, 2011 Jeeg? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 9, 2011 Anmäl Share Skrivet april 9, 2011 Ge mig namnet på en mecha-animé som sändes sent 1980-tal, är baserad på en manga av Go Nagai och som gav upphov till en fribrottarscenfigur. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet april 9, 2011 Anmäl Share Skrivet april 9, 2011 Öh, Govarian? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 9, 2011 Anmäl Share Skrivet april 9, 2011 Jushin Liger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 9, 2011 Anmäl Share Skrivet april 9, 2011 (1989-1990) är helt rätt. Fast att säga att den baserades på en manga var kanske inte heeeelt rätt -- snarare så att den baserades på ett koncept av Go Nagai, som han också tecknade en samtidig manga på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 10, 2011 Anmäl Share Skrivet april 10, 2011 Nu tänker jag återgå (lite halvt) till formatet tråden hade ett par sidor tillbaka, jag ger ett par ledtrådar till att börja med ni kan därefter gissa på antingen serie eller förmodat innehåll (exemepel "är serien baserad på en lättroman?"). Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet april 10, 2011 Anmäl Share Skrivet april 10, 2011 Den tredje ledtråden gjorde mig lite tveksam, även om den på sätt och vis är mitt i prick så att säga. Det beror väl på vilket sätt man skulle "vänta sig" att kroppsligt och mekaniskt skulle blandas. För mig tycker jag att konceptet i denna serie som jag nämner är väldigt logiskt, därav min tvekan. Nåväl, jag chansar ändå på Ghost in the Shell. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 10, 2011 Anmäl Share Skrivet april 10, 2011 Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Är det Ghost in the Shell? Nej Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 10, 2011 Anmäl Share Skrivet april 10, 2011 Typ "20 frågor"? Hm, okej... Är animén från efter år 2000? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 10, 2011 Anmäl Share Skrivet april 10, 2011 Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Är det Ghost in the Shell? Nej Är animén från efter år 2000? ? Ja Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 10, 2011 Anmäl Share Skrivet april 10, 2011 Är huvudpersonen en vuxen man? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 11, 2011 Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Är det Ghost in the Shell? Nej Är animén från efter år 2000? ? Ja Är huvudpersonen en vuxen man? Nej Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet april 11, 2011 Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Består den av en TV-serie och en kort OVA? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 11, 2011 Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Var serien från innan 2005? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 11, 2011 Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Huvudkaraktären har en talang som varken är övernaturlig eller övermänsklig. Är det Ghost in the Shell? Nej Är animén från efter år 2000? ? Ja Är huvudpersonen en vuxen man? Nej Består den av en TV-serie och en kort OVA? Nej Var serien från innan 2005? Nej Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 11, 2011 Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Det är alltså en serie. Ingår övernaturliga/övermänskliga inslag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 11, 2011 Anmäl Share Skrivet april 11, 2011 Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Huvudkaraktären har en talang som varken är övernaturlig eller övermänsklig. Är det Ghost in the Shell? Nej Är animén från efter år 2000? ? Ja Är huvudpersonen en vuxen man? Nej Består den av en TV-serie och en kort OVA? Nej Var serien från innan 2005? Nej Ingår övernaturliga/övermänskliga inslag? Nej Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 12, 2011 Anmäl Share Skrivet april 12, 2011 Jag köper inte Sceleris antagande, vill ha hårda fakta. Är det en "tv-anime"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 12, 2011 Anmäl Share Skrivet april 12, 2011 Ledtrådar: Utspelar sig i framtiden. ...men inte i rymden. Blandar kroppsligt och mekaniskt på ett sätt man kanske inte skulle vänta sig. Huvudkaraktären har en talang som varken är övernaturlig eller övermänsklig. Är det Ghost in the Shell? Nej Är animén från efter år 2000? ? Ja Är huvudpersonen en vuxen man? Nej Består den av en TV-serie och en kort OVA? Nej Var serien från innan 2005? Nej Ingår övernaturliga/övermänskliga inslag? Nej Är det en "tv-anime"? Ja Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg