Scab Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Cat Soup? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Låter som Tenshi no Tamago/Angels Egg igen, men den var ju nyss ^^;;; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 en ledtråd till... Denna film är ett sammarbete mellan fransmän och japaner kan man säga ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Har ingen aning om Gon finns som anime, men eftersom folk redan gissat på Katsoppa så har jag inga bättre idéer; Gon alltså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Eh, om Trion från Belleville gjordes med japanskt bistånd är det då en nyhet för mig... ...nej, vänta, det kan inte vara den. Det var flera ljudeffekter där. Jag har ingen aning, som vanligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 En ledtråd till då: Mannen som har gjort denna film har även gjort ett sammarbete med Osamu tezuka.. Resultatet blev en anime som vi svenskar håller kärt om hjärtat ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Daft Punk's Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Helt rätt!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Ledtråd 1: (A)D&D + anti-Kipling Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 Record of Lodoss War är det jag kommer på först när du säger D&D men om den är så anti-kipling vete jag fasingen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2005 jupp, ad&d kanske var för lätt, men bara anti-kipling hadde vart lite för svårt (?) Oh, East is East, and West is West, and never the twain shall meet, eller kanske för oss svenskar mer bekanta översättningen: Öst är öst och väst är väst, och aldrig mötas de två Lodoss War är ju ett ganska standard (så gott som stereotypiskt) västerländskt fantasyäventyr, speciellt jämfört med D&D, men i japansk (öst) form; anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2005 Så jag hade rätt Sfish? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Ja? Framgick inte det? o_O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Ja? Framgick inte det? o_O Inte speciellt tydligt, jag ville vara säker på att jag inte knuffade mig före i kön. Men hursom helst här är den första ledtråden. 1. Ett flagskepp för U.S. Manga Corps. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Ghost in the Shell? (ähh lite slutledningsförmåga får man väll efterlysa, bara du som svarat, och jag nämner ju ändå lodoss war... ;) eller tja, kanske lite tydligare ska man vara...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Patlabor? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Nix och nepp. Men nu har jag glömt ledtråden som jag egentligen skulle tagit så det får bli en lite enklare. 1. Ett flagskepp för U.S. Manga Corps. 2. Huvudkaraktärerna är lite smått relaterade till blodgrupper. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Project A-ko.. ? Vissa karaktärers namn låter ju som blodgrupper, dock vet inte om det finns nån O-ko, men OK-Q8 finns iaf en bit härifrån Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Projekt A-ko är helt korrekt. Det finns ingen O-ko. I Japan tror man på det här med att sin blodgrupp skulle vara lite som horskop eller sjärntecken. A-ko är energisk och utåtriktad *blodgupp 0* B-ko är ordningssam och avundsjuk *blodgrupp A* C-ko är känslig och otålmodig *blodgrupp B* Bollen ligger hos Sailor Storm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2005 Jaså fanns det en C-ko också, hade mest hoppats på en O-ko. Nåväl, jag har ingen fråga på rak arm så jag återkommer snarast med en fråga. -------------- Dåså, jag tänkte ta och föra hit 20-frågors-trivian från Zmanga. Ni som är nya med det; man får 20 frågor på sig att lista ut vilken anime som sökes, var 5.e fråga dyker en ny ledtråd upp. Och för att det ska bli rättvist så får man inte fråga två frågor efter varandra. Några frågor? Då kör vi. Ledtråd A: Skola Fråga på! *Edit* Kom på en sak jag glömde precis, frågorna får bara vara ja/nej frågor. Annars blir det för lätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2005 Hmm kan serien vara Mai-Hime eller My-Hime =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet januari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2005 Är den gjord efter 1990? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2005 1. Kan serien vara Mai-Hime? Nej 2. Är den gjord efter 1990? Det måste jag återkomma om... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 Har eleverna på skolan några superkrafter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 1. Kan serien vara Mai-Hime? Nej 2. Är den gjord efter 1990? Ja 3. Har eleverna på skolan några superkrafter Nej Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg