Senshidude Skrivet november 23, 2004 Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Pin-pon! ^^ Puni Puni Poemy är rätt svar. Bollen går till Ragathol. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 24, 2004 Anmäl Share Skrivet november 24, 2004 Hm.. knepigt att komma på ledtrådar som inte blir för enkla... vi får väl se. Ledtråd 1 Gulliga kattflickor från yttre rymden flyr till Jorden för att bli rockstjärnor, men hamnar i en leksaksbutik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet november 24, 2004 Anmäl Share Skrivet november 24, 2004 DiGi Charat måhända? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 24, 2004 Anmäl Share Skrivet november 24, 2004 jo, det var för lätt ^^ Korrekt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 ska ni inte fortsätta, jag hade så roligt och läsa all 32 sidor av citat och gissningar. jag kan en den kanske är enkel men vi får se "So you and your friends went out at night on your bikes to visit your dying mother and a group of hooligans called the ...... picked a fight with you." ledtråd:det är en lång film. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 Akira förstås. Frågan är sFishs (eller hur?)men om han inte hojtar till kan jag ställa en fråga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 Rätt!!! du får bollen=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 justja... verkar som om jag alltid glömmer bort sånt här... öhhh... ok... kanske lite lätt (om man sett filmen dvs.) Ledtråd 1: Karaktärs/figurdesignern som jobbade med denna film (som inte har så många karaktärer) är känd bl.a. för karaktärsdesign till ett antal kända spel, och har dessutom fått internationellt erkännande, han har t.ex. sammarbetat och tecknat till kanske den största och mest kända västerländska vuxenserien (den som startade Vertigo). Ledtråd 2: Mörk film, lämnar mycket åt betraktaren. Innehåller fiskare som kanske borde skaffa sig glasögon. borde räcka för att nån nörd ska ta det... ;) zimeon: jag tror du har bollen i mangatrivian ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 hmm lika bra att slänga in en 3e ledtråd så att nån tar det: Ledtråd 3: del av det japanska namnet var en (del av ett namn på) jättehit för runt 4-6 år sen. En riktig plåga var det. [EDIT] Sry, glömde visst bort att det var lite extra i slutet på namnet på "plågan" som inte finns i filmens namn [/EDIT] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 3, 2004 Anmäl Share Skrivet december 3, 2004 fan va svårt, jag har fan aldrig sett en anime med fiskare Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 4, 2004 Anmäl Share Skrivet december 4, 2004 Änglaägg förstås. (Tenshi no tamago ~ referensen var till Tamagotchi) Figurdesignern är Yoshitaka Amano. Jag är helt säker på att jag har rätt, så jag får väll ställa en fråga då. 1: Kontoret för samhällsvälfärd spelar en stor roll i denna animé. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 4, 2004 Anmäl Share Skrivet december 4, 2004 Fan, jag har det på tungan kan man inte få en liten ledtråd till... snälla Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 8, 2004 Anmäl Share Skrivet december 8, 2004 1: Kontoret för samhällsvälfärd spelar en stor roll i denna animé. 2: Samhällsvälfärd som i opposition till republikanerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 några vilda gissningar Venus Wars, Appleseed eller A.L.I.C.E Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 Får man verkligen gissa på flera stycken samtidigt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dragon_knight Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 sorry jag drog bara till med några animes. kan verkligen ingen den här frågan för jag har fasnat och det verkar som jag är den enda som försöker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 9, 2004 Anmäl Share Skrivet december 9, 2004 1: Kontoret för samhällsvälfärd spelar en stor roll i denna animé. 2: Samhällsvälfärd som i opposition till republikanerna. 3: Samhällsvälfärd som att de hjälper sjukhusbundna minderåriga på ett ganska okonventionellt sätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
salle Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Gunslinger Girl Kommer dock inte ihåg några republikaner i serien, men tre sökord i google å jag ser att jag hadde rätt. Så ny "fråga": En av karaktärna talar med Kansai dialekt, fasten serien utspelar sig i Tokyo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Oavsett vad Google säger tycker jag nog att man bör avvakta frågeställarens svar innan man börjar på en ny fråga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
salle Skrivet december 19, 2004 Anmäl Share Skrivet december 19, 2004 Meh, ingen har svarat på tio dar. Å jag kan säga att från när jag läste det så stämmer 1 å 3 överens med serien exakt hur jag minndes den. Sen jag viste att det fanns fiender, kom dock inte ihåg att dom var "republikaner" så då stämmde det överrens med även den punkten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet december 22, 2004 Anmäl Share Skrivet december 22, 2004 Med tanke på att du nu använde google och sökte upp svaret så anses det som att du fuskat, vilket egentligen borde innebära att du inte får ställa nån triviafråga. Vem som bör få göra det eller om en ny fråga ska skrivas får nog föregående bollinnehavare avgöra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2005 Eftersom svart uppenbarligen är Gunslinger Girl (såg klart serien för några dagar sedan) och ingen har skrivit någon ny fråga så tar jag ansvaret till att göra det. # 1: Man kan säga att serien gav utrycket "ge någon det onda ögat" en helt ny innebörd ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2005 Get backers?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2005 rätt ^^ Då går facklan över till Ushi! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 då får jag se om jag har fattat denna tråd rätt... ...Denna anime är en av dom få där det inte ens är några dialoger.. och det är tillochmed bara 2! ljudeffekter i hela filmen(ledtråd ^^)! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg