ikkari Skrivet september 18, 2004 Anmäl Share Skrivet september 18, 2004 zimeon sa: Det där är Det jag som nu befinner mig där eller Ima soko ni iru boku (Now and Then, Here and There). Huvudpersonen blåses iväg till en annan värld när han försöker assistera Lalalu. hehe rätt...=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 18, 2004 Anmäl Share Skrivet september 18, 2004 Gafvert sa: Ledtråd 1: Jakten på en illusion. Millennium Actress? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet september 18, 2004 Anmäl Share Skrivet september 18, 2004 Ming sa: Millennium Actress? Visst är det rätt. Bollen över till Ming Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 18, 2004 Anmäl Share Skrivet september 18, 2004 Gafvert sa: Ming sa: Millennium Actress? Visst är det rätt. Bollen över till Ming Hm. Ibland har jag en känsla att ledtrådarna på denna typer av trådar avslöjar lite för mycket av handlingen. Nåja. Ack ja, jag som sett så lite anime...nå, här är en ledtråd: Första bilden är nästan samma som sista bilden i ett tidigare verk, men det är ändå ingen uppföljare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 19, 2004 Anmäl Share Skrivet september 19, 2004 Var detta verkligen för svårt eller är det bara ingen som har lust att gissa? Nå, jag väntar till i morgon och om ingen har gissat då så postar jag en ny ledtråd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 20, 2004 Anmäl Share Skrivet september 20, 2004 Ledtråd 1: Första bilden är nästan samma som sista bilden i ett tidigare verk, men det är ändå ingen uppföljare. Ledtråd 2: Eftertexterna tar en hel dag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 22, 2004 Anmäl Share Skrivet september 22, 2004 Vågar jag gissa på att det är Laputa? Det är det enda jag kan komma på där eftertexterna tar en hel dag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 23, 2004 Anmäl Share Skrivet september 23, 2004 Tyvärr, Laputa är fel. Ledtråd 1: Första bilden är nästan samma som sista bilden i ett tidigare verk, men det är ändå ingen uppföljare. Ledtråd 2: Eftertexterna tar en hel dag! Ledtråd 3: (översatt från engelskan) "Man kan inte säga 'kör hårt!' åt nån som är mer ambitiös än man själv!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Ming sa: "Man kan inte säga 'kör hårt!' åt nån som är mer ambitiös än man själv!" Jibun yori ganbatteiru hito ni ganbare nante ienai yo. Det där citatet känner jag ju igen! ...men jag kan inte placera det, så noll poäng till mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 28, 2004 Anmäl Share Skrivet september 28, 2004 Ledtråd 1: Första bilden är nästan samma som sista bilden i ett tidigare verk, men det är ändå ingen uppföljare. Ledtråd 2: Eftertexterna tar en hel dag! Ledtråd 3: (översatt från engelskan) "Man kan inte säga 'kör hårt!' åt nån som är mer ambitiös än man själv!" Ledtråd 4: Det tidigare verket som åsyfdtas i ledtråd 1 skildrar en grupp omänskliga bedragare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Ledtråd 5: Fiolmusik ingår Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Wisper of the Heart? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 Du var verkligen sekunderna före mig. Just då kände jag igen repliken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet oktober 2, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2004 zimeon sa: Du var verkligen sekunderna före mig. Just då kände jag igen repliken. Det var alla utom den tredje ledtråden som tände glödlampan övanför mig. Först tänke jag Gauche the Cellist, men efter en stunds funderade så kom jag på fiolmusiken, kattbedragarna och att Baronen även spelar en roll i The Cat Returns så jag chansade. Men ska vi verkligen vara så säkra på att det är den? Ming är lite klurig tror jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet oktober 3, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2004 Jodå, det kan ni allt vara säkra på. Bollen till Gafvert. Men däremot har du tolkat ledtråd 1 och 4 fel: det gällde filmen direkt före Om du lyssnar noga/Whisper of the Heart, alltså Pom Poko. Om du lyssnar noga kan inte sägas vara en uppföljare till den, men den utspelar sig i samma trakt, fast längre fram i tiden. Och sista scenbilden i Pom Poko är alltså väldigt lik den första i Om du lyssnar noga. (Det läste jag på nausicaa.net och sen har jag kontrollerat själv att det stämde.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet oktober 4, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2004 Ledtråd 1: Hitler och satan. Ledtråd 2: Demoner och prinsar. Ledtråd 3: Drakar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shika Skrivet oktober 8, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2004 Ingen aning, gissar på hellboy, om det är en manga hah :P Filmen som är på bio idag är ungefär så. --- Om jag har rätt vill jag helst inte få bollen, jag vet ingen klurig manga eller anime jag har inte sett så mkt.. ÄN >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet oktober 9, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2004 Shika sa: Ingen aning, gissar på hellboy Fel svar ;) Ledtråd 4: Minnesvärd konversation från filmen går så här: Person A: Jag dör hellre än ?????? med dig! Person B: Men (namnet på A) du är ju redan död. Person A: ............. PS Tog bort viktiga namn och saker så det inte blir för lätt. Ledtråd 5: Filmen kan ses som en avstickare från serien den byggs på. Ledtråd 6: Fusionskraft Fakta om Kanada. XD http://www.town.miyata.fukuoka.jp/Sonot ... CF0717.JPG Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 18, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2004 tror du får ta en ny ledtråd nu elle nåt...gått nie dagar sen någon skrev här sist...=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet oktober 18, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2004 Dragon Ball Z Movie 12: The Rebirth of Fusion! Goku and Vegeta! ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet oktober 18, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2004 Korrekt, din tur SFish Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet oktober 29, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2004 Ursäktar fördröjningen; Ledtråd 1: Bush vill till detta ställe + mer eller mindre galna vetenskapsmän. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet oktober 31, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 Laputa är min bästa gissning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet oktober 31, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 Inte laputa, Ledtråd 2: Ett ämne med de motsägelsefulla egenskaperna att det dels ska vara väldigt styvt, men sammtidigt väldigt tunnt, spelar en stor roll. (Tilläg: fysik spelar en ganska stor roll) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
taru Skrivet oktober 31, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2004 hihihi :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg