Spazer Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Hehe.. Har någon någonsin kommit så långt som till nio ledtrådar utan att någon kommit på Animeserien? Tio ledtrådar är det till och med, och det är inte annat än att det börjar bli lite klurigt att komma på ledtrådar. Här kommer i alla fall den elfte Ledtråd 1: Natrurresurserna är förbrukade och precis när forskare fått fram en lösning gör otåliga militärer en kupp och tar kommandot och leder folket ut på jakt efter ett nytt hem. Ledtråd 2: De vet inte till en början att platsen de finner och attackerar/invaderar är samma hem som de lämnade. Ledtråd 3: Har getts ut i Sverige. Ledtråd 4: Gigantisk robot som bildas när farkoster sätts samman spelar en viktig roll i de attackerades försvar. Ledtråd 5: Namnet på roboten finns i titeln. Ledtråd 6: Tidsförflyttning förekommer. Ledtråd 7: Är från tidigt 80-tal. Ledtråd 8: Hon på bilden är en utav huvudpersonerna. Ledtråd 9: Planeten som attackeras är jorden. Atomvapen avfyras av misstag och ödelägger planeten. Ledtråd 10: Det här är den andra huvudpersonen. Ledtråd 11: Lite fler bilder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Ledtråd 12: Kommer från bolaget Toei. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Isf har jag två gissningar, men jag har inte sett ngn av dem, men det kanske är rätt. Adieu Galaxy Express 999 Arcadia of My Youth Fast jag tror nästan det är fel :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Video Senshi Lezarion? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Isf har jag två gissningar, men jag har inte sett ngn av dem, men det kanske är rätt. Adieu Galaxy Express 999 Arcadia of My Youth Fast jag tror nästan det är fel :P Video Senshi Lezarion? Gissningarna är tyvärr fel. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Måste säga att det här inte var lätt... Kikou Kantai Dairugger XV Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Måste säga att det här inte var lätt... Kikou Kantai Dairugger XV Det är fel. Här kommer den näst sista ledtråden... Ledtråd 13: Finns både som serie och film. Det är den cirka två timmar långa filmen som har getts ut i Sverige. Nästa ledtråd blir skitenkel, så om ingen tar det på denna ledtråden lär någon ta det på nästa... Hoppas jag... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Ledtråd 1: Natrurresurserna är förbrukade och precis när forskare fått fram en lösning gör otåliga militärer en kupp och tar kommandot och leder folket ut på jakt efter ett nytt hem. Ledtråd 2: De vet inte till en början att platsen de finner och attackerar/invaderar är samma hem som de lämnade. Ledtråd 3: Har getts ut i Sverige. Ledtråd 4: Gigantisk robot som bildas när farkoster sätts samman spelar en viktig roll i de attackerades försvar. Ledtråd 5: Namnet på roboten finns i titeln. Ledtråd 6: Tidsförflyttning förekommer. Ledtråd 7: Är från tidigt 80-tal. Ledtråd 8: Hon på bilden är en utav huvudpersonerna. Ledtråd 9: Planeten som attackeras är jorden. Atomvapen avfyras av misstag och ödelägger planeten. Ledtråd 10: Det här är den andra huvudpersonen. Ledtråd 11: Lite fler bilder. Ledtråd 12: Kommer från bolaget Toei. Ledtråd 13: Finns både som serie och film. Det är den cirka två timmar långa filmen som har getts ut i Sverige. Ledtråd 14: På den här bilden står namnet på roboten som jag skrev om i ledtråd fyra och fem. Namnet är en del av titeln. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Oh, älskar karaktärsdesignen, ge mig gärna fullständiga uppgifter om de båda serierna när folk ger upp. Ior, som av någon aning saliverar lite för mycket för tillfället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Har absolut ingen aning om vad det är för serie, men jag håller med Ior om att den ser mycket intressant ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inuyasha the half demon Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 flå´t Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Uchuu Senshi Baldios! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Uchuu Senshi Baldios! Det är RÄTT!!! :) Space Warrior Baldios (Uchu Senshi Baldios) gavs ut på 80-talet av Westcon, samma bolag som släppte Cyborg 009 och Harlock My Youth in Arcadia. Baldios har precis som Arcadia dansk text som körts genom svensk rättstavningskontroll. Baldios finns som jag skrev om tidigare i tråden också som serie men det är alltså en cirka två timmar lång film som släpptes i Sverige. Mig veterligen har inte serien getts ut i Sverige. Baserat på vad jag läst på Internet så lades serien ner i förtid, det blev 32 avsnitt i stället för planerade 39. Det verkar finnas två versioner av filmen, det är den längre versionen som släppts i Sverige. Bollen över till Yume. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Ledtråd 1: Pojken vill bli som sin döde mor och reser runt landet för att lära sig mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Det har inte med curry att göra va? Ior som asocierar saker med mat så här runt lunch. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Uchuu Senshi Baldios! :) Du sökte bara efter den! Du känner inte till den. Eller hur? *Ler* Men, men.. Det är också tillåtet sätt att vinna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Jodå, när jag inte vet om saker, får jag ta till resurserna :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Ledtråd 1: Pojken vill bli som sin döde mor och reser runt landet för att lära sig mer. Ledtråd 2: Det förekommer en del turneringar och en-mot-en situationer. Ior: Curry? Nja, inte direkt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 Ledtråd 1: Pojken vill bli som sin döde mor och reser runt landet för att lära sig mer. Ledtråd 2: Det förekommer en del turneringar och en-mot-en situationer. Ledtråd 3: Under animen blir pojken den yngsta som har vunnit en speciell turnering. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 Har ingen aning, som vanligt. (Om inte annat så ger den här tråden en del kunskapet för nykomlingen!) Men det heter "sin döda mor", inte "sin döde". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 Ledtråd 1: Pojken vill bli som sin döda mor och reser runt landet för att lära sig mer. Ledtråd 2: Det förekommer en del turneringar och en-mot-en situationer. Ledtråd 3: Under animen blir pojken den yngsta som har vunnit en speciell turnering. Ledtråd 4: Anime utspelar sig i 1800-talet i Kina. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 tekken chimni? ^^;; Ior som gissar villt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 Fel Ior. Ledtråd 1: Pojken vill bli som sin döda mor och reser runt landet för att lära sig mer. Ledtråd 2: Det förekommer en del turneringar och en-mot-en situationer. Ledtråd 3: Under animen blir pojken den yngsta som har vunnit en speciell turnering. Ledtråd 4: Anime utspelar sig i 1800-talet i Kina. Ledtråd 5: Mat/Rätter är ett center i denna anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 Typ, Chuka ichiban? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yume Skrivet september 3, 2004 Anmäl Share Skrivet september 3, 2004 Japp det är rätt. Vidare till zimeon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg