Herid Fel Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Those who hunt the elves? Har inte sett serien men de låter inte som människor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Fortune Quest? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Those who hunt the elves? Fortune Quest? Fel fel fel! Ledtråd 1: Fantasy med en stor dos humor... Ledtråd 2: Inga av huvudkaraktärerna är människor. Ledtråd 3: Däremot finns det en hel del människor på den onda sidan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Digi Charat! ..pyooo.... -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Digi Charat! ..pyooo.... -.- Nix. Ledtråd 1: Fantasy med en stor dos humor... Ledtråd 2: Inga av huvudkaraktärerna är människor. Ledtråd 3: Däremot finns det en hel del människor på den onda sidan. Ledtråd 4: Animen är mer än tio år gammal. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Record of lodoss war? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Record of lodoss war? :) Näpp.. Ledtråd 1: Fantasy med en stor dos humor... Ledtråd 2: Inga av huvudkaraktärerna är människor. (Förutom en, kom jag på ) Ledtråd 3: Däremot finns det en hel del människor på den onda sidan. Ledtråd 4: Animen är mer än tio år gammal. Ledtråd 5: En av huvudrollerna. (Fast det är inte hon som är människan...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Robot Carnival? Drat!! Mr Mustachio var en sekund snabbare >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Robot Carnival? Drat!! Mr Mustachio var en sekund snabbare >:) Ja, jag behöver väl inte säga hur fel det är :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juli 24, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2004 Är det kanske Dragon Half? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 24, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2004 Är det kanske Dragon Half? En mycket bra gissning... men tyvärr fortfarande fel. Klockan är halv fem på morgonen så jag är för trött för att komma på nån mer ledtråd just nu... zzz.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Ledtråd 1: Fantasy med en stor dos humor... Ledtråd 2: Inga av huvudkaraktärerna är människor. (Förutom en, kom jag på ) Ledtråd 3: Däremot finns det en hel del människor på den onda sidan. Ledtråd 4: Animen är mer än tio år gammal. Ledtråd 5: En av huvudrollerna. (Fast det är inte hon som är människan...) Ledtråd 6: En OAV-serie på 7 episoder. Huvudrollsinnehavarna genomgår en kroppslig förändring när de blir upphetsade. (Nä, alltså... en ANNAN kroppslig förändring, snuskhummrar ;) ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Har man inte sett det har man inte sett det. Jag borde veta vad det här är, men icke. OAV-serie i 7 delar som är över 10 år gammal... ovanligt. Låter faktiskt lite lockande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Har man inte sett det har man inte sett det. Jag borde veta vad det här är, men icke. OAV-serie i 7 delar som är över 10 år gammal... ovanligt. Låter faktiskt lite lockande. Ja, jag har bara sett de tre första episoderna, men min anime-encyklopedia påstår att det finns fyra till så det är det jag går efter. Ärligt talat så är det möjligt att de senare delarna inte är tio år gamla, men jag tror de är det.. Ledtråd 1: Fantasy med en stor dos humor... Ledtråd 2: Inga av huvudkaraktärerna är människor. (Förutom en, kom jag på ) Ledtråd 3: Däremot finns det en hel del människor på den onda sidan. Ledtråd 4: Animen är mer än tio år gammal. Ledtråd 5: En av huvudrollerna. (Fast det är inte hon som är människan...) Ledtråd 6: En OAV-serie på 7 episoder. Huvudrollsinnehavarna genomgår en kroppslig förändring när de blir upphetsade. (Nä, alltså... en ANNAN kroppslig förändring, snuskhummrar ;) ) Ledtråd 7: Tjejen på bilden har en viss likhet med en viss Ariel i en viss Disneyfilm som heter "Den Lilla Sjöjungfrun", med betoning på "Sjöjungfru":D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Visades inte den på Dogakon? Eller. Det där med rödluvan något... Värsta kärleksdramat... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Visades inte den på Dogakon? Eller. Det där med rödluvan något... Värsta kärleksdramat... Nää... det här är mer actionkomedi.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Okej. Då vet jag inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Att det skulle vara så här svårt trodde jag aldrig. Nog trodde jag fler skulle känna till denna lilla pärla till serie som är en av mina favoriter. Ledtråd 1: Fantasy med en stor dos humor... Ledtråd 2: Inga av huvudkaraktärerna är människor. (Förutom en, kom jag på ) Ledtråd 3: Däremot finns det en hel del människor på den onda sidan. Ledtråd 4: Animen är mer än tio år gammal. Ledtråd 5: En av huvudrollerna. (Fast det är inte hon som är människan...) Ledtråd 6: En OAV-serie på 7 episoder. Huvudrollsinnehavarna genomgår en kroppslig förändring när de blir upphetsade. (Nä, alltså... en ANNAN kroppslig förändring, snuskhummrar ;) ) Ledtråd 7: Tjejen på bilden har en viss likhet med en viss Ariel i en viss Disneyfilm som heter "Den Lilla Sjöjungfrun", med betoning på "Sjöjungfru":D Ledtråd 8: Ytterligare en av huvudkaraktärerna. Inte heller är det han som är männsiska, oh nä. Och ingen sjöjungfru... däremot är han bra på att flyga. Får nämna vad jag nämde i chatten också förut. Det förekommer mecha i serien. Serien finns utgiven i västvärlden, åtminstone de första tre episoderna. Eftersom jag känner mig frikostig idag så slänger jag även med denna bild föreställandes en dam som cosplayar som skurkens maskotsidekick, en liten demon med förmågan att teleportera sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2004 Visades inte den på Dogakon? Eller. Det där med rödluvan något... Värsta kärleksdramat... Hade den visats på Dogakon hade nog jag vetat vad det var. Dessutom skulle jag nog inte klassa Rödluvan Chacha som ett kärleksdrama... Jag är fortfarande vilse. Har ingen aning. kommer kanske känna igen titeln. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet juli 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2004 Kan det vara Mermaid Forest? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2004 Kan det vara Mermaid Forest? Nä, det kan det inte vara.. Orkar int klippa och klistra de gamla ledtrådarna så jag kör direkt på ledtråd nr 9... Den engelska titeln på serien blir på rövarspråket: KOK.O Cocenontoturory Bobesostot Wowarorroriororsos Kan ni inte nu så ger jag upp :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Kan det vara K.O century beast warriors? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Hmm, har aldrig ens hört talas om den förr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Kan det vara K.O century beast warriors? Jajjamensan.. se, det var väl inte så svårt :) Jag la in en länk i citatet ifall ni vill kolla in den... Jupp.. Då blir det Anjis tur då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 29, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2004 Trots Anjis status som moderator så verkar han inte vara inne så ofta... Nu har han dröjt två dagar och hans meddelandelog vittnar om ett inhopp på sidan var tredje-fjärde dag ungefär. Även om han skulle komma in och slänga en ledtråd skulle det blir lite trögt att vänta två eller tre dagar på ett "rätt" eller "fel" eller nästa ledtråd, så mitt förslag är att Mustach slänger en fråga till. Anji får väl protestera om han anser det vara viktigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg