zimeon Skrivet juli 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2004 Ledtråd 1: Sänds i repris varje sommar i Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 Svårt? Ledtråd 2: Huvudpersonen har en stor rival och denna är odödlig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 Svårt? snarare omöjligt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 snarare omöjligt Tja, de första ledtrådarna skall ju vara svåra, det är ju det som är poängen. Ledtråd 1: Sänds i repris varje sommar i Japan. Ledtråd 2: Huvudpersonen har en stor rival och denna är odödlig. Ledtråd 3: Rivalen är dessutom huvudpersonens tvillingbror. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 Trigun? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 8, 2004 Trigun? :) Nä. Ledtråd 1: Sänds i repris varje sommar i Japan. Ledtråd 2: Huvudpersonen har en stor rival och denna är odödlig. Ledtråd 3: Rivalen är dessutom huvudpersonens tvillingbror. Ledtråd 4: Baserad på en manga vars tecknare är en av Japans största och fortfarande aktiv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juli 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2004 Översvår kan du inte ge en lite bättre ledtråd?. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2004 Översvår kan du inte ge en lite bättre ledtråd?. Ledtråd 1: Sänds i repris varje sommar i Japan. Ledtråd 2: Huvudpersonen har en stor rival och denna är odödlig. Ledtråd 3: Rivalen är dessutom huvudpersonens tvillingbror. Ledtråd 4: Baserad på en manga vars tecknare är en av Japans största och fortfarande aktiv. Ledtråd 5: Långkörarklassiker från 80-talet, närmare bestämt 1985. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juli 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2004 Jag tror jag vet vad det är.. Skall bara söka upp namnet i minnet... Jag vet att jag sett någon liknande i alla fall. Är det i framtiden, nutiden eller forntiden den utspelar sig på? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2004 Fist of the North Star? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 9, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2004 Hm, är jag för van vid triviafrågorna från andra håll? Ledtråd 1: Sänds i repris varje sommar i Japan. Ledtråd 2: Huvudpersonen har en stor rival och denna är odödlig. Ledtråd 3: Rivalen är dessutom huvudpersonens tvillingbror. Ledtråd 4: Baserad på en manga vars tecknare är en av Japans största och fortfarande aktiv. Ledtråd 5: Långkörarklassiker från 80-talet, närmare bestämt 1985 Ledtråd 6: Att den körs i repris under somrarna beror på att den har en direkt koppling till ett visst mästerskap som hålls varje år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2004 Men nu får ni ge er. Det börjar ju bli skitlätt. Ledtråd 1: Sänds i repris varje sommar i Japan. Ledtråd 2: Huvudpersonen har en stor rival och denna är odödlig. Ledtråd 3: Rivalen är dessutom huvudpersonens tvillingbror. Ledtråd 4: Baserad på en manga vars tecknare är en av Japans största och fortfarande aktiv. Ledtråd 5: Långkörarklassiker från 80-talet, närmare bestämt 1985 Ledtråd 6: Att den körs i repris under somrarna beror på att den har en direkt koppling till ett visst mästerskap som hålls varje år. Ledträd 7: Berättelsen cirklar kring japans "inofficiella nationalsport". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2004 Okej, kan det vara Touch kanske? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2004 japans inofficiella nationalsport.. är de typ sumo eller? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2004 Man brukar säga att Baseball är det. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2004 Okej, kan det vara Touch kanske? ;) Äntligen. Den satt hårt inne. Bollen till mäster Gus. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet juli 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2004 Tror jag blir tvungen att avstå min tur den här gången då jag från och med i morgon kommer att vara utan dator i en vecka. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2004 Du får väl nöja dig med äran, då. Jag ställer en ny fråga. Rätt svar på förra frågan var alltså Touch av Mitsuru Adachi. Han är aktuell med mangan Katsu! (för närvarande 13? volymer). Touch handlar om baseball och är alltså tätta kopplad till gymnasiemästerskapet i baseball som körs varje sommar i japan på stadion Koushien. En av de absolut största animéerna någonsin i animéns historia; det är mig veterligen den enda TV-animé som nästan per tradition sänds i repris varje år. Nu fråga, då. Ledtråd 1: Jorden invaderas av missbrukare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 11, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2004 Man brukar säga att Baseball är det. ;) heh, aldrig hört.. trodde den va lite mera aktiv i usa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2004 heh, aldrig hört.. trodde den va lite mera aktiv i usa Baseboll är kanske större i USA ja, men det hindrar väl inte sporten från att vara stor i Japan också? Ledtråd 1: Jorden invaderas av missbrukare. Ledtråd 2: Två av bifigurerna är som tagna ur Creamy Mami och Ken, rättvisans kämpe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juli 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2004 Ledtråd 1: Jorden invaderas av missbrukare. Ledtråd 2: Två av bifigurerna är som tagna ur Creamy Mami och Ken, rättvisans kämpe. Urusei Yatsura? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2004 heh, aldrig hört.. trodde den va lite mera aktiv i usa Baseboll är kanske större i USA ja, men det hindrar väl inte sporten från att vara stor i Japan också? nej det sa jag inte häller.. sa bara att jag aldrig hört om baseball i japan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 14, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2004 Låter som Project A-Ko. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 Låter som Project A-Ko. Herr Mustasch har givetvis helt rätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 15, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2004 nej det sa jag inte häller.. sa bara att jag aldrig hört om baseball i japan Då har du lärt dig något. Baseball är hur stort som helst i Japan. Mig veterligen fortfarande större än fotboll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg