Hoppa till innehåll
Anime.se

Zelda och kingdom hearts

living_tomato
 Share

Rekommenderade inlägg

KH: CoM är i min mening ett grovt utvecklingsstört spel.

Sora: D'oh I forget stuff, so I'll do KH all over again. Now I remember stuff again, but I guess I'll forget it. You know, just for shits and giggles. The end.

Vad?

Enda skälet till att köpa CoM är att spela Reverse/Rebirth. Och det är ju klart att Riku inte är helt ond/god, han valde ju Twilight i slutet. Och vad det gäller Organization-kläderna tror jag att de bara snodde dem i något omklädningsrum någonstans. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

orginalet var klart bäst... sen gick de bara neråt för zelda spelen

Kan inte riktigt hålla med. Vist är ettan ett ganska bra spel, och lysande för sin tid, men i Link To The Past är ju allting så mycket bättre fast ändå tillräckligt likt ettan. Grafiken är bättre, kontrollen är bättre, ljudet är bättre. Och allt bra från ettan är kvar. Om man spelar båda spelen nu (och det är väll nu som räknas va?) så har jag svårt att se att någon tycker Zelda 1 är bättre än LTTP, annat än av nostalgiska skäl.

Kingdom Hearts har jag just spelat igenom och kan säga att jag hatade det i början. Kontrollen, eller rättare sagt kameran, sög verkligen. Dog nog 14 gånger på första Armor bossen. Men sen blev jag indragen av den oemotståndliga Square magin och kunde inte annat än börja tycka om spelet lite. Och så hittade jag en mystisk bok och fick besöka sjumilaskogen och då älskade jag plötsligt spelet. Fast gummiskeppsflygandet är fjantigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter