tomado Skrivet mars 20, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2005 Var pratar ni på Irc finns det någon URL eller? Skulle gärna sitta där nån gång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet mars 20, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2005 Ehm, ja, ladda först ner någon IRC-klient (eller något), t ex. mIRC. Sedan förstår man nog resten själv. ;) Kanske någon kan förklara lite mer ingående, typ Krunaldo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet mars 20, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2005 Hittade en liten guide om hur man kommer igång med mIRC. Har dock inte någon IRC-klient själv... http://www.hamsterpaj.net/guider/irc.php Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet mars 20, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2005 har förmig att det finns en liknade tråd redan med en förklaring och så..orkar dock inte leta reda på den nu..för trött.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 20, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 20, 2005 Okej, tack för all hjälp, men hur kommer jag in på just Anime.se kanalen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet mars 21, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2005 du skriver /j #anime.se/forum Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 21, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 21, 2005 Ah! Tack! Ska nog sitta där nån gång... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Det funkar inte för mig när jag skriver det. Då kommer: * /join: not connected to server (line 3, aliases.ini) Fram, varför? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Det funkar inte för mig när jag skriver det.Då kommer: * /join: not connected to server (line 3, aliases.ini) Fram, varför? Du måste koppla upp dig mot Quakenet först, sen så använder du /join #anime.se/forum Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Hur skapar man en egen chatt kanal om man har mIRC? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Achtung_Pantsu Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 /join #hittapånånkanalsomintefinns Sen gäller det att hålla den vid liv iofs, genom bots / registrering osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Okej... Tack så mycket :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Det funkar inte för mig när jag skriver det.Då kommer: * /join: not connected to server (line 3, aliases.ini) Fram, varför? Du måste koppla upp dig mot Quakenet först, sen så använder du /join #anime.se/forum Men jag har försökt, men det funkar inte... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Såhär blir det då: * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #1 217.75.98.138 (6668) Och sen fortsätter det om och om igen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Det funkar inte för mig när jag skriver det.Då kommer: * /join: not connected to server (line 3, aliases.ini) Fram, varför? Du måste koppla upp dig mot Quakenet först, sen så använder du /join #anime.se/forum Men jag har försökt, men det funkar inte... Välj "Quakenet: Random server" som server i Options -> Server. Sen trycker du på Connect uppe i vänstar hörnet, sen väntar du tills det rullar förbi en jädrans massa text, och sen kör du /join #anime.se/forum. Ifall det inte går då har du gjort något fel på vägen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Achtung_Pantsu Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Du kan inte ansluta till IRC servern. Kolla eventuell brandvägg så du inte blockar den port som skall användas, i ditt exempel port 6668. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Okej, tack! Ska testa det... Det funkade inte det blir: Unable to connect to server (Connection timed out)- * Connect retry #4 irc.quakenet.org (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #5 uk.quakenet.org (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #6 213.48.150.5 (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #7 se.quakenet.org (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #8 217.75.98.138 (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #9 de.quakenet.org (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #10 us.quakenet.org (6667) - * Unable to connect to server (Connection timed out) - * Connect retry #11 irc.quakenet.org (6668) - Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Achtung_Pantsu Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Prova byta server till "Quakenet, Random SE Server" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 * Connect retry #19 uk.quakenet.org (6668)- * Connect cancelled - * Connecting to Quakenet, (6667) - * Unable to resolve server - * Connect retry #1 Quakenet, (6667) - * Unable to resolve server - * Connect retry #2 Quakenet, (6667) - * Unable to resolve server - * Connect retry #3 Quakenet, (6667) - Gaah, det funkar aldrig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Achtung_Pantsu Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Öppna internet explorer, skriv följande i adressfältet; irc://se.quakenet.org/ mIRC kommer fråga om du vill byta server, godkänn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 * Connect retry #48 Quakenet, (6667)- * Unable to resolve server - * Connect retry #49 Quakenet, (6667) - * Unable to resolve server - * Connect retry #50 Quakenet, (6667) Då blir det så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Achtung_Pantsu Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Brandvägg / router som stoppar, kan inte tänka mig så mycket annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg