Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilka har anime-inspirerade rum?


g00fy
 Share

Rekommenderade inlägg

*Ler*

 

Faktiskt så saknar jag allt hon förstörde den sommaren. Det var 11 serietidningar med manga/anime recensioner och bilder. Och med varje nummer var det en affish. Men, icket. Jag har inte fått tillbaka något från den sommarens storgräl.

 

*Suckar djupt*

 

Men vad spelar det för roll? Det har hänt och går inte att göra ogjort. Vi dör ändå förr eller senare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Just nu är inte mitt rum särskilt inspirerat, för jag har nyss bytt rum till ett större..

Men jag ska köpa en stoooor poster som ska hänga på en stooor vägg :P

Det enda jag har just nu är en almanacka från Dragon Ball Z och en bokhylla med bäcker å små figurer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

ojojojoj skulle ta mig evigheter å skriva allt ja har...heh :D

 

Mitt data skrivbord e fylld med kompletta figurer å grejs.

Kill Bill Figurer *komplett*

Tenchi Muyo! (mcfarlane och vanliga) inkl skepp*komplett*

Naruto (alla gashapon seten)

Sailor moon,Sailor mars figurer.

Lite pokemon/digimon.

Terminatrix "T-X"

Asuka,Rei,Shinji+ deras evo'r

Shadowhunter,Warden figurer från Wc3(vann i en turnering)

Lina och den andra tjejen..(minns inte va hon hette) från slayers.

Kasumi,Ayane,Tina,Christie,Hayabusa,Bass från Dead or Alive3.

Assassin,Diablo Figurer.

Final Fantasy 8 figurer (komplett Guardian Forces och Orginal Karaktärer)

Narusegawa,Motoko,Mitsune från Love Hina.

Komplett Tenchi Muyo Pockets,och serietidningar+artbooks.

m.m....

 

Dvd Boxar som tar upp min bokhylla:

Tenchi Muyo! OVA Collectors edition.

Tenchi Universe complete.

Shin Tenchi Muyo! Complete.

Tenchi Movies.

Inuyasha 1-167 Complete(?)

Love Hina +Love hina again Complete.

Naruto Vol1-3

Neon Genesis EVA Platimum/non platimum

Slayers complete.

One Piece

Ruroni Kenshin 1-94

Chobits 1-27 complete.

 

 

Och en mängd plushes(mjukdjur m.m)

Har nog fler...orka bara inte skriva allt som sagt...

alla saker har ja slitit för...så jag e ingen rik nisse om ni nu skulle tro

det...:P mina favorit grejer e dock The Bride svärdet och Ryoko cosplay costume....och såklart Ryohki mjukisen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fått upp min 2 akira och cowboy bebop posters i fina ramar, har en dvdbox med Berserk, cowboy bebop the movie och en dubbel dvd med akira i min dvd hylla. Alla 42 nummer av Dragon Ball i en annan hylla. Har även en japansk ordlista och alla nummer av Manga Mania i samma hylla.

 

Vill ha mer, men det är svårt och dyrt att få tag i en del saker

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi se. En affisch på Nausicaä. Det är nog allt. Jag har en del andra affischer, men de har inget med mangafilm att göra. (fast Karl-Bertil-affischen måste nog nämnas iallafall, rent principiellt.) Och så en inramad bild av Misty Mei, som jag planerar att hänga upp på lämplig vägg vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Har två tavlor som är målade av Masamune Shirow(skaparen av Ghost in the shell)med något lättklädda damer B)

En avlång poster med Gundam Wing och en rätt så stor Dragon Ball, DB postern har jag inte uppe förtillfället. Har ochså en sån där typisk japansk lampa som ger ett ljumet och sjönt ljus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ramat in postern jag fick från Östasiatiska museet, den med bild från Time Stranger Kyoko och titeln MANGA (ni vet hur det ska uttalas). Till vänster om denna poster har jag min eviga bild på Sailor Venus jag skrivit ut själv och ramat in ^^. I övrigt sitter en liten Maya Ibuki från Evangelion på min dataskärm och håller reda på det mesta bredvid en Gustaffigur som tenderar att ramla ner hela tiden men just nu ligger han där och tar det lugnt.

 

Här har jag fixar en bild på det hela också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara en affisch, en Spririted Away-affisch som jag fick på biografen. Gillar när de delar ut affischer där.

Huh? Det var värst. När jag frågade om affischer på biografen så sa de att när filmen var slut skulle de användas i andra biografer....

 

Här har jag fixar en bild på det hela också.

Jag sitter bara och väntar på att den där stackars Maya Ibuki ska rammla ner från skärmen.

 

------------------

Så få se nu, vad har jag i mitt lilla avlånga rum. Först välkomnas man av en Sailor Moon SuperS affisch (vad väntade ni er? ;) ). Till vänster ett skrivbord, och en vägg som täcks av en fetstor och fetsnygg Card Captor Sakura wallscroll som dyrkas, och dyrkas mycket.

Därefter har vi en trevlig Nausica tavla som hänger lite där, och en Nakayoshikalender som dock går ut i december -.-. På skrivbordet trängs allt "pappersarbete" med anime/manga-anknytning.

Till höger... en bokhylla med mangafilm. Ännu mer bokhylla med... en Card Captor Sakura figur, mer Sakura, ännu mer Sakura, två små sailorhjältinnor, en Chun-Li, en sån där klocka som Maskerade Rosen tappade i första säsongen av Sailor Moon.... En drös nakayoshi prylar, en Rei och Asuka figur, en Ohmu, en konstig sak man fick med Kattens björntjänst dvdn, ännu mer nakayoshi...

*Edit* Glömde nästan min lilla urgulliga Sailor Mercury Ufo catcher doll.

Sedan har vi mangahyllan (manga, sånna där japanska serier alltså). Lite gamla Super power tidningar och nintendomagasinet....

Sen ser jag en Metro som inte fått rum nånstans med en artikel om Simon Lundström och Östasiatiska museet.

Sist men inte minst.... en bambu, i fönstret, ooooch inte att förglömma mitt körsbärsträd som står i tv-rummet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...