docster Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 Är det någon som har sett Constantine? Skulle gärna höra vad ni tycker, vill inte betala 80 kr för att se en "van-helsing" film om fallet är så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 Jag har själv inte sett den, men en polare sa att den var rätt kass. Hypad som många andra am. filmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 jag ska in och se den i kväll. har hört bra om den..men får se i kväll..=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 Den e som den där arnold swarzinegger filmen kommer itne håg vad den hete... men denv ar väl sådär rätt bra effeketer tycker jag lite små skrämmande osv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
chrippa Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 tycker att den är sådär :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 måste säga det att den är sevärd. helt klart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet mars 13, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2005 Den va abslolut INTE värd de 90kr lr va det nu kostade. Tyckte faktikst den va riktigt dålig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet mars 13, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2005 80:- =) sen så är ju smaken olika. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 13, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2005 90:- här. Det läggs ner lite väl mycket värde i småslantar, tycks det mig. 90 spänn var det ju värt, även om det inte var den bästa filmen man någonsin sett. Var väl lite halvlik Slut av dagar (End of Days) men i den genren tyckte jag Constantine var bättre. Ganska typisk DC-story. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yami Skrivet mars 13, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2005 Såg den i Fredags och jag måste säga det att jag tyckte att filmen skulle ha varit så j'kla mycket bättre om dendär tjejen+systern inte ens fanns med i handlingen. Helt onödigt! Bara jag som tyckte att de kunde skippa tjejerna i handlingen? Mera om själva Mr Constantine istället. Föresten satt alla KVAR till efter sluttexterna och såg den sista scenen? *tipsa* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 14, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2005 Såg den i Fredags och jag måste säga det att jag tyckte att filmen skulle ha varit så j'kla mycket bättre om dendär tjejen+systern inte ens fanns med i handlingen. Helt onödigt! Nu när du säger det... Filmen hade helt klart funkat ändå. Tyvärr har jag inte läst Hellraider (hm... var det Hellblazer?) erhm, originalserien så jag vet inte om det är något instoppat. Föresten satt alla KVAR till efter sluttexterna och såg den sista scenen? Jag och min kompis var de enda som satt kvar när vi såg den i alla fall. Så brukar det vara. I stort sett alla svenskar har fobi för text på filmduk. De tror att den skall hoppa fram och bita dem i rumpan, så de springer ut panikartat så fort de ser någon. Eller nåt. Det där tricket använde Pirates of the Carribean också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet mars 14, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2005 Ja, fram för FLER filmer som innehåller nåt extra efter sluttexterna så att folk stannar och ser filmen till slut! Dessutom är det ett jäkla ohyfsat uppträdande att resa sig upp och skymma bilden för de som vill se eftertexterna och det som kommer därefter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet mars 14, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2005 Tjejerna existerar inte i Hellblazer serien, det finns andra kvinnliga karaktärer men den enda i den storylinen jag kan komma på är en demon. Och hela grejen utspelas i Storbritannien för den delen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet mars 14, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2005 Helt ok. Men det känndes mer som att det var en Kristen propoganda film. Är du snäll kommer du till himlen är du ond åker man till helvetet. Jag tyckte att det var budskapet med hela filmen.. humm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 14, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2005 Jag betraktade inte filmen som innehav av något budskap alls. Det var bara en ganska sarkastisk vy på katolicismen. Typiskt för DC Comics. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet mars 15, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2005 Jag brukade läsa "Hellblazer" för länge sedan, och allt jag har hört om den här filmen låter som om den ligger mycket långt från serien. (Till att börja med är John Constantine en blond kille med cockneyaccent, ursprungligen från Liverpool, vars utseende från början baserades på Sting. Och han är född 1953, så han borde vara 51-52 nu.) Jag kan absolut inte koppla ihop Keanu Reeves med John Constantine i mitt huvud. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet mars 16, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2005 Keanu Reeves spelar huvudrollen. Det borde ju räcka för folk att fatta att man inte betalar för att se skiten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg