svempa Skrivet mars 8, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2005 Jag har hört rykten om att det ska komma en Metal Gear Solid manga VET någon om det är sant? (?) Hoppas det... om den blir seriös så... [/b] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Låter som ett väldigt ryktesrykte. Själv har jag inte hört någonting, men man vet ju aldrig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Det skulle vara interessant att läsa Metal Gear Solid som manga. Jag gillar spelen och längtar efter att spela Metal gear Solid 3. Längtar också efter att se Solid Snake i en manga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mb5lover Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Låter som ett skämt.. men jag hoppas på det :D Det är ju bra spel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Det finns en sak i Manualen till MGS3 Snake eater, den saken är en helt vanlig kort serie som visar lite moves från spelet, någonstans i början på manualen står det "manga-introduktion" åt den helt vanliga korta introduktions-serien på två sidor i manualen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Jag kan inte tänka mig MGS som manga men däremot skulle det vara ballt med det som vanlig serietidning ,ungefär likadant tecknat som dagens spiderman :) Men det skulle vara rikigt skönt...Anime ,anime skulle det vara! nya vapen ,coola moves ,...nu kommer jag inte tänka på något annat än det här under nästa vecka...;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Känner en kille som var i New York i påsk och tydligen så såg han att det fanns en MGS-serietidning där. Eller var det kanske bara en slags bildbok? Nä, han påstod att det var en serietidning i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet april 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 jo, det är sant!! :) Finns i USA, men kommer nog inte i Sverige :( IDW Publishing has created a comic book series based on Metal Gear Solid: The Twin Snakes. It sticks very closely to the game in every way; dialogue is almost exactly and a lot of the panels look as though they have been made from screenshots of the game. So, if you expecting a comic with brand new MGS storylines, you're going to be disappointed. Stealthy action is hardly the right stuff to base a comic book on, too, so the whole thing seems a bit odd. If you're a hardcore comic book collector, it is highly unlikely that you'll be impressed by this. If, however, you are just an MGS fanatic, you might wish to collect this comic simply because it is Metal Gear Solid. Plot summary: This issue starts with Snake's briefing and arrival at the dock, where he first spots Liquid Snake. Snake's mission is to rescue two hostages - the DARPA Cheif, Donald Anderson, and the President of ArmsTech, Kenneth Baker - and to eliminate the terrorist threat to launch a nuclear missile. The terrorist group are demanding that the US Government turn over the remains of legendary soldier, Big Boss. From the dock, Snake is instructed by Colonel Campbell to take the elevator to the surface, navigate the heliport and get inside the main building on the site. Snake's way-in is through the ventilation shaft on the landing above the heliport. The issue ends with Snake over-hearing a coversation between two guards about another intruder who is using stealth camo... Källa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Det verkar ju coolt... men som vanligt stannar det troligen i the states :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet april 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Det verkar ju coolt... men som vanligt stannar det troligen i the states :( ja... snyft.... :( hata MGS!!! JAG SKA ALDRIG SPELA MER >:( *nästa dag* oooh... måste klara spelet! måste klara spelet XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lapse Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 Lite sent månne? Nåja, Idag så stod jag och suktade i SF-bokhandeln och noterade att de hade fått in en feting (ja, rätt smal dock) METAL GEAR SOLID-bok som stod längst upp i hyllan över nyinkommen manga. Japp, fin var den, och dyr. För dyr för mig i det tillfället iaf, ca 180 kr. Bläddrade lite snabbt i den och tecknarstilen är ju vad jag kommer ihåg ungefär samma (om inte exakt) som i manualen till MGS2. Den såg onekligen intressant ut iallafall! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet juni 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2005 Är det kanske den här? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lapse Skrivet juni 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2005 Hmh, jo det var det nog. Fast istället för den röda färgen där uppe så var det lite mer gråblått. Snyggare IMO. :) Kanske var någon del 2 eller något, eller bara trevligare version. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbogunnar Skrivet juni 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2005 Idag så stod jag och suktade i SF-bokhandeln och noterade att de hade fått in en feting (ja, rätt smal dock) METAL GEAR SOLID-bok som stod längst upp i hyllan över nyinkommen manga. såå... risken är jävligt stor att jag kommer befinna mig i SF-bokhandeln imorrn nu när du säger det där... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet juni 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 27, 2005 Får kolla på internet eftersom man inte bor i Stockholm. Lär nog köpa en, eller önska mig iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg