docster Skrivet mars 7, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2005 Har någon sett filmen Zatoichi ? Helt okej samuraj-rulle som dock innehåller fula datoranimeringar. Någon annan som har sett den? Åsikter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
beet Skrivet mars 7, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2005 Jag såg den på bio. Gillade den starkt, blod animationerna har jag delade åsikter om, dom kanske inte var speciellt snygga i denna film, men jag gillar iden och den kan nog bli riktigt snygg ifall någon annan regisör bestämmer sig för att använda sig av samma metod. Jag är själv en gammal Zatoichi/Kurosawa älskare och jag tycker att denna film värkligen tog ett steg tillbaka till dom gamla samurai filmerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vanilla Skrivet mars 7, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2005 Blodeffekterna var ju helt underbara. Likaså filmens avslutning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2005 eeee! Tur du gav länk, finns ju ett tjugotal Zatoichirullar, även om man hade förstått att du menat denna ^^. Jag såg den för någon måndag sedan. Mycket annorlunda och bra film. Älskar Takeshi Kitano!!! Jag gillar den killen som springer runt och gapar. Jag var lite skeptisk till en början angående det animerade blodet, men det flöt ju på ganska bra :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet juli 13, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2005 Blodeffekterna var ju helt underbara. Likaså filmens avslutning.Jag hoppas verkligen att du sarkastisk. Effekterna var precis det som förstörde hela filmen som annars skulle varit en komplett rulle. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet juli 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2005 Effekterna var precis det som förstörde hela filmen som annars skulle varit en komplett rulle. Det var just dom sparsmakade effekterna som gör filmen bra, förutom att det faktiskt ÄR snyggt(stilistiskt) så kan det troligtvis vara en homage till dom gamla zatoichi-filmerna. Kan rekommendera att ni tar er en titt på den gamla film-serien, 26 långfilmer av hög old-school-japansk stil, även om Takeshi Kitano gör en övertygande roll som den blinde massören Zatoichi så är ändå Shintarô Katsu den enda riktiga Zatoichi. Det jag diggar i den nya filmen är dom två scenerna, sådd-scenen och husbyggar-scenen då aktörernas hugg med hacka och slag med hammare tillsammans skapar ett musikaliskt stycke, riktigt cleant gjort.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet juli 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2005 Effekterna var precis det som förstörde hela filmen som annars skulle varit en komplett rulle. Det var just dom sparsmakade effekterna som gör filmen bra, förutom att det faktiskt ÄR snyggt(stilistiskt) så kan det troligtvis vara en homage till dom gamla zatoichi-filmerna. Inte om stiliskt är samma sak som fult. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet oktober 29, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2005 Inte om stiliskt är samma sak som fult. Alla har ju sin smak. I just denna fråga får jag faktiskt hålla med Jocke. Stilrent på gammaldags vis. Sen att Takeshi "Beat" Kitano hade huvudrollen gjorde det hela lite mer extra trevligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg