Hoppa till innehåll
Anime.se

Eiichiro Oda

spinxo
 Share

Rekommenderade inlägg

Spinxo och Oda satt vid en brunn, P U S S mitt på mun! ;)

Skämt o sido, jag gillar hans berättarstil, väldigt fängslande! Inte för att snacka om hans sjuka humor och när han svarar på läsarbrev från mangan så är det skitkul, en härlig kille som bjuder på sig själv helt enkelt. På tal om One Piece, är mangan fortfarande den populäraste i Japan (tänker på antal sålda ex.)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar också Eiichiro Oda väldigt mycket. Jag gillar stilen han tecknar på och han saknar inte precis humor. One Piece är en av mina favorit mangor just nu och kommer nog att alltid vara. Om man undrar om den är bra, kolla bara på försäljningssiffrorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 months later...

Det som gör Oda genial, enligt mig, är hans förmåga att få en att titta på en bild och först inte riktigt förstå vad man ser men ändå förstå vad som händer, sen när man läser om (läser alltid om nya pocketar 3ggr minst innan jag ställer dom i hyllan eller lägger dom i 10boks läshögen) så ser man verkligen vad som hände. Ofta läser man några sidor och hoppar sen tillbaks för att kolla igen.

Oda blandar action och komedi helt magiskt. Min absoluta favorit strid är "kampen" mot Bellamy. Så klockren!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter