kakan Skrivet augusti 27, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2006 Då kan jag ge dig ett tips, men om jag ska berätta vad den heter osv så lär jag först göra det via ett pm eller msn :P det är nämligen den serie jag har i gissa mangan ^^ Hojta ifall du vill veta B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 27, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2006 jag vill veta och jag avsäger mig rätten att svara i gissa mangan tråden (för den serien som är nu dvs...). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet augusti 27, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2006 Din önskan är min lag ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 14, 2006 Anmäl Share Skrivet november 14, 2006 D.N Angel - är det bra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avergale Skrivet december 6, 2006 Anmäl Share Skrivet december 6, 2006 Någon som känner till en manga i samma stil som Min-Woo Hyungs: Priest? Gillar hans sätt att rita och berätta på :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 4, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 4, 2007 Jag har precis fyllt Ranma½-serien och önskar nu en liknande serie. Jag har utvecklat en rejäl svaghet för "smygromans", men gärna något "större" än den i Ranma½. Vore bussigt om någon/några kunde rekommendera några efter dessa kriterier: Den ska finnas på Bokia översatt till svenska. Helst inte längre än 50 pocketböcker. Inte Dragon Ball. Hit me:!: Tack på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet januari 5, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2007 Kan någon rekommendera några mangan som är i stil med Berserk, Blade of the Immortal? Har Vagabond väntandes på mig också, men det känns som den kommer läsas igenom rätt snabb B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 5, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2007 Kan någon rekommendera några mangan som är i stil med Berserk, Blade of the Immortal? Har Vagabond väntandes på mig också, men det känns som den kommer läsas igenom rätt snabb 8) Ensamvargen (Lone Wolf and Cub) och andra serier av Kazuo Koike kanske hade varit passande. "Ichi the Killer" är ju också lite så där "en mot alla", fast i modern tid. Och riktigt, riktigt sjukt. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet januari 23, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2007 Ouran high school hostclub är nog något av det rolgiaste jag läst på länge. Och om det inte rekomenderats tidigare: Battle angel alita, grymt bra serie XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 23, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2007 Jag känner att jag famlar lite i mörkret, så någon som har tips på bra shoujo eller äventyrsmanga? Krav - inte aplång, inte för irriterande och korkade kvinnliga figurer Plus i kanten: Snygga teckningar, shounen-ai inslag, minimalt med pantyshots Tillgänglig på engelska, svenska eller tyska ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 29, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2007 tror jag ska ge mig in i den eviga jakten efter underbar seinen manga... gärna gantz, berserk, vagabond, Tenjou Tenge... allltså våldsamt, blodigt, naket, ecchi, sex etc... blandat på ett bra sätt... speciellt Gantz, har lyckats bra, bättre manga får man leta efter (Berserk är dock bäst på många sätt) ledsen, Dancing Moon inga förslag... Edit: jag tror jag har sökt efter denna typen innan... finns en annan som också är bra, glömt vad den heter atm bara... en brottsling som blir martial arts kämpe av nåt slag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 29, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 29, 2007 För jag förslå Kami Kaze av Satoshi Shiki? Rätt mycket våld, blod, en del naket, lite pantyshots m.m. och bra story Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet januari 31, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2007 Edit: jag tror jag har sökt efter denna typen innan... finns en annan som också är bra, glömt vad den heter atm bara... en brottsling som blir martial arts kämpe av nåt slag. Shamo? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 31, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2007 så var det den hette ja För jag förslå Kami Kaze av Satoshi Shiki? Rätt mycket våld, blod, en del naket, lite pantyshots m.m. och bra story får nog ta och kolla upp den, har inte hört talas om den innan, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Atjo-Mew-Mew Skrivet februari 27, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2007 Glömt bort Mew-Mew serien? o.O En tjej får krafter och blir en katt (dock är hon fortfarande människa, men med öron ö.ö) och blir perfekt agent ;) Hon försöker hitta de andra som också fick krafter. finns många böcker :) Ena annan är Kare - Furst love (tror de vah d). :D /Shannie.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet mars 29, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2007 Någon som har något tips på en ganska så lättläst serie på japanska? Tänkte försöka utveckla mina japanskakunskaper lite, kan nämligen inte överdrivet många kanji. Försökte mig på Nana, men var tvungen att slå upp kanji mest hela tiden... Tips? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 30, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 30, 2007 Tips: Slå inte upp kanji. Läs vidare istället och låt din hjärna försöka fundera ut vad kanjina betydde och försök dra slutsatser ändå. Jag menar, det finns förvisso mangor med väldigt enkelt japanska i... Gon, till exempel, men vinner man så mycket på att läsa en sån? Välj en situationsanpassad serie, som man ser mycket på vad som händer i bilderna, läs det du kan i pratbubblorna och försök gissa dig till resten. Håll på sådär ett bra tag och du kommer förkovra dig massor. Takahashis serier är bra, Adachi Mitsurus serier likaså. Skit i om det kommer ett kanji du inte kan, gå bara vidare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 23, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2007 Började precis läsa Boku no Futasu no Tsubasa och den kan jag rekomendera varmt, mycket rolig och bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Revan- Skrivet augusti 12, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2007 Tjena alla mangaläsare. Jag har läst lite olika mangaserier, men den serien jag alltid såg ner på var One Piece. Min kompis hade entusiastisk förklarat för mig om "pojken ruffy som var en människa av gummi som vill bli piratkung". Den där beskrivningen har jag hört många gånger. I början av sommarlovet köpte jag min första One Piece bok och jag blev överumplad. Den hade en massa humor och roliga sekvenser, men ändå inslag av bra action. Nu är jag vid bok 36 och är helt fast fortfarande. Lite mer ingående vad serien handlar om: Serien handlar om 17 årige Ruffy som vill bli kung över pirater. Ruffy äter i början av boken en Djävulsfrukt, Gummifrukten. Den ger han förmågan att kunna töja ut sig och bli elastisk. Ruffys väg visar sig inte vara helt enkel, han blir tvungen att samla ihop en besättning först. Det är bara ett problem, de flesta bra piraterna är redan tagna :) Serien får en stark 9/10 av mig. De dåliga teckningarna kombinerat med den underbart barnsliga humorn är strålande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkshuriken Skrivet oktober 2, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2007 Jo visst one piece e bra men Ranma ½ e bara så BRA! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skumbanan Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Men på bilken bokhandel kan man hitta Angel Sanctuary ? Hur kan denna tråd kommit så här långt innan någon nämnt Berserk....?Kan lika gärna passa på att nämna några av de som förr eller senare "måste" nämnas (för om inte jag gör det nu så gör nån annan ändå det senare): Akira Battle Angel Alita Berserk Nausciaä of the Valley of the Wind Sen lite personliga favoriter: 20th Century Boys (och en massa annat från Urasawa Naoki) Angel Sanctuary Beck Blame! Gon GTO (och föregångarna) Vagabond Yokohama Kaidashi Kikou (när ska nån få tummer ur och licensera denna underbara manga?!) för att nämna lite Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet oktober 23, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2007 Men på bilken bokhandel kan man hitta Angel Sanctuary ? SfBok Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanaji Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Någon som kan tipsa om en manga om motorcykelgäng? Har för mig att jag hört att det skulle finnas en hel sån genre men jag har aldrig sett någon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet november 10, 2007 Anmäl Share Skrivet november 10, 2007 Någon som kan tipsa om en manga om motorcykelgäng? Har för mig att jag hört att det skulle finnas en hel sån genre men jag har aldrig sett någon. GTO The Early Years. Onizuka är verkligen det du letar efter, sedan finns alltid Great Teacher Onizuka när han blivit äldre och vuxit upp från sitt gäng. Perfekto~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 11, 2007 Anmäl Share Skrivet december 11, 2007 Jag har tänkt att jag slutligen ska ge mej in på manga biten också. Överväger att köpa Battle Angel Alita, eller Ghost In The Shell serierna. Är dom lämpliga att ge sej på som första? Och finns dom ens att få tag på nu längre? Det var ju trotts allt redan på 90 talet som jag först började dregla lite över dem på nätet. GITS mest för att jag velat läsa dem ända sedan jag såg filmen och jag anser själv att det är GITS som är skyldigt till att jag alls började kolla på anime. Alita för att jag förväntade mig så mycket mer av den korta anime som släpptes och vill få den riktiga storyn istället. Även det en av de första jag stötte på när man surfade runt på 90 talet. Eller har någon nån bättre rekomendation på vad jag borde läsa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg