elmor Skrivet april 22, 2005 Anmäl Share Skrivet april 22, 2005 Förresten, kan det vara en slump att alla dessa översätts av AnimeWaves? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet april 22, 2005 Anmäl Share Skrivet april 22, 2005 Själv kan jag rekommendera Azumanga Daioh, den hjälper till att tillfredställa mitt dagliga behov av ovan nämnda serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Vagabond! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Himura Skrivet maj 18, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2005 Jag skulle vilja ha tips på en bra Action/fantasy manga som är drygt 10-15 delar. läser knappt manga nu mer men det är dags att göra det igen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet maj 18, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2005 Måste bara tipsa om Nausicaä of the valley of the wind. Det är högklass. Story: a devastating ecological disaster. Thriving industrial societies disapperead. The earth is slowly submerging beaneth the expanding Sea of Corruption, an enormus toxic forest that creates mutant insects and realeses a miasma of poisonous spores inte to the air. At the periphery of the sea tiny kingdoms scattered och tiny parcels of land. Here lies The valley of the Wind, a kingdom of barely 500 citizens; a nation given fragile protection of the decaying sea´s poisons by the ocens breezes; and home to Nausicaä. Nausicaö, a young princess, has an empathic bond with the giant Ohmu insects and animals of every creed. She fights to create tolerance understanding and patience among empires that are fighting over the world´s last precious natural resourcers. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kweron Skrivet maj 30, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2005 Girl Got Game Land of Blindfoled Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Flip_der_hund Skrivet maj 31, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2005 Eden Monster Vagabond kan varmt rekomenderas Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
halullu Skrivet juni 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2005 haha, plötsligt kännde jag att jag inte är så bebodd bland mangan som jag trodde. Men jag kan ju stråla med att jag har läst lite av varje som ni har trappat upp :P Själv rekommenderar jag: Dn angel: Alltså kan vara lite krånglig för vissa att ta sig igenom den 1 volymen men det är värt det, inte heller så himmelsk lång, lol har ju själv bara läst 5 finns 13 (eller Yukiru Sugisaki gör den fortfarande i japan med han har sagt att han sak göra 13 voylmer. Battel angel alita: GTO: Love Hina: Power(Girl got game): En mycket rolig men också seriös manga Rave master: Detective Conan Jag tycker man förstör spänningen och avslöjar mycket om man förklara för mycket det är roligare att inte vet något om en manga och sen läs den än att veta halva stroyn typ. Tack för ordet//Halullu :P men testa någon av dessa mangor för al,la är klart läsvärda, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2005 Berserk av Kentaro Miura Fantasy i bärsärk-stil, bästa som jag har läst Akira av Katsuhiro Otomo Sci-fi när den är som bäst Battle Angel Alita av Yukito Kishiro En manga som innehåller en sexig robotbrud kan inte vara dålig (förutom Chobits ;)) Lone Wolf & Cub av Goseki Kojima och Kazuo Koike En väldigt historisk korrekt samurajserie Nausika från Vindarnas dal av Hayao Miyazaki Miyazaki gör bara bra grejer, det här är inget undantag Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2005 X-Day Skön angstmanga om några ungdomar som tänker spränga sin skola. Battle Royale Samma story som filmen (som de flesta sett?), men med mycket bredare innehåll, väldigt bra karaktärsutveckling. Även mer sex och blod, för de som gillar sådant. Saikano Kan i skrivande stund inte säga mycket om den, förutom att den verkar helt underbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet juni 21, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2005 Nu är det som så att jag funderar på att importera lite manga från Japan via Sunai. Har i alla fall Ichigo 100% på det klara och lär beställa en hel del volymer. Men det känns lite meningslöst (!) att endast beställa en serie, särskilt när fraktiden är så lång med båt, så om någon har något förslag på en bra oöversatt manga kan väl tipsa. Man måste ju se till att ständigt träna på sina japanska. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sakura-chan Skrivet juli 3, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2005 Mina tips: Tsubasa: Reservoir Chronicle (helt underbar) Power!! (eller Girl Got Game som den heter lite här och var) One Piece ( ni har bergis läst den) KamiKaze Kaitou Jeanne (för er som gillar tjejmanga) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gege Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Rurouni Kenhsin Rurouni Kenshin utspelar sig under 1800-talets Japan. Huvud personen i denna story är då Himura Kenshin, Föredetta Hitokiri(lönnmördare). Med sitt bloddränkta svärd avslutade han bakumatsu eran, och blev känd över hela Japan som Hitokiri Battousai. Ca 12 år senare vandrar denne Kenshin runt i Japan som en herrelös samuraj och hjälper folk i nöd. Enligt mig den bästa Animen som finns ^^' Mangan är också bra, hursomhelst ett måste att se. Beet: The vandel buster Beet: the vandel buster är en hyffsat bra och rolig manga. Den utspelar sig i en typ av ''RPG'' värld, där karaktärerna får exp för att besegra monster och vandels, och i och med det, levla upp. Huvud personen Beet är en ''buster'', en krigare som är menade att döda Vandels. Vandels är hemska varelser som använder magi osv. deras främsta uppgift är att utplåna alla Busters. Bra manga som förhoppningsvis blir svenska utgåva någongång i framtiden. Mangan är väldigt underhållande, dock är animen inte lika bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yingyang Skrivet augusti 3, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2005 har jätte många och säkert har många skrivit dem ockå men jaja.. *Db *One piece *Ranma ½ *GTO *Battle angel alita *Eerie queerie *blade of the inmmortal *power *Tarot cafe *Kare kano *Dn Angel *cardcaptor sakura *Tsubasa *xxx holic *Inu-yasha kommer inte på flera just nu.. återkommer senare med mer!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yingyang Skrivet augusti 3, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2005 glömde x-day också... jävlit bra manga!älskar den verkligen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet augusti 3, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2005 Mästerdetektiven Conan, Kare Kano och Trigun är riktigt bra. Om ni vill läsa en riktigt bra Manwha ska ni nog ta er en titt på Min-Woo Hyungs serie: Priest. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet augusti 4, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2005 Battle Angel Alita. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petrol Boy Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Det finns så extremt många och bra serier. Men min favorit är nog "Ranma ½". Härlig humor. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Om ni vill läsa en riktigt bra Manwha ska ni nog ta er en titt på Min-Woo Hyungs serie: Priest. B) Manwha = koreanska tecknade serietidningar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Makos Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 The Wallflower, ruskigt bra faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joki Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Om ingen har rekomenderat detta, så gör jag det nu. F L C L . Läs och se på animen! Den är så sjukt bra!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yingyang Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Det finns så extremt många och bra serier. Men min favorit är nog "Ranma ½". Härlig humor. :) också en av min fav. manga!!! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Om ni vill läsa en riktigt bra Manwha ska ni nog ta er en titt på Min-Woo Hyungs serie: Priest. B) Manwha = koreanska tecknade serietidningar? japp, motsvarigheten mot manga, fast i korea. Ja just ja , jag glömde nämna Ranma ½ :P, den är riktig mysig och rolig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Manwha = koreanska tecknade serietidningar? japp, motsattsen mot manga, fast i korea. Ja just ja , jag glömde nämna Ranma ½ :P, den är riktig mysig och rolig. Hoppas du menar motsvarigheten och inte motsattsen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zapphodd Skrivet augusti 14, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2005 F L C L oh my godness love hina mm bra serier läsdom Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg