Largo Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Jag har fått uppfattningen att BCmanga är ett community riktat till yngre (läs 12-15-åringar), eller har jag helt fel? Dessutom är det så överbefolkat att det är svårt att få det att kännas personligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CopyNinja Skrivet september 19, 2007 Anmäl Share Skrivet september 19, 2007 Jag har fått uppfattningen att BCmanga är ett community riktat till yngre (läs 12-15-åringar), eller har jag helt fel? Jupp, bcmanga är för yngre. Tröttnade på att hålla till där när det knappt fanns några vettiga trådar osv. Det som blev dropen var när man ville att man skulle sluta prata on shonen-ai för att det var porr. Yaoi kan vara porr men i helvete att shonen-ai är det. Sån oseriositet var det som fick mej all lämna sidan. Sen hittade anime.se och då blev allt bra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet september 19, 2007 Anmäl Share Skrivet september 19, 2007 Det som blev dropen var när man ville att man skulle sluta prata on shonen-ai för att det var porr. Yaoi kan vara porr men i helvete att shonen-ai är det. Sån oseriositet var det som fick mej all lämna sidan. Kul att Bonnier Carlsen förbjuder diskussioner om sina egna böcker ;) (Om det nu är som du säger) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CopyNinja Skrivet september 20, 2007 Anmäl Share Skrivet september 20, 2007 Så skulle man nog kunna sammanfatta saken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 20, 2007 Anmäl Share Skrivet september 20, 2007 Hur mycket shonen-ai har Bonnier släppt…? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CopyNinja Skrivet september 20, 2007 Anmäl Share Skrivet september 20, 2007 Hittils bara Gravitation, men jag tror att den kan räknas som Yaoi. Har själv bara tittat i böckerna men sett hela animen och det verkar som om mangan är lite "grövre" än animen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet september 20, 2007 Anmäl Share Skrivet september 20, 2007 Hittils bara Gravitation, men jag tror att den kan räknas som Yaoi. Har själv bara tittat i böckerna men sett hela animen och det verkar som om mangan är lite "grövre" än animen. Gravitation har väl bara släppts ut av mangismo som inte har något med BC att göra? Om det är Yaoi eller ej kan jag inte svara på då jag bara sett första avsnittet av animen, men jag skulle gissa att den är hyfsat rumsren. Det jag tänkte på var Power. Det är i och för sig ganska diskuterbart om man ska se det som shounen-ai eller inte då det är en tjej utklädd till pojke. I mina ögon så finns det i alla fall många inslag av shounen-ai i den serien. Jämför med Otome wa Boku ni Koishiteru om ni vill. De flesta håller nog med om att det klassas som shoujo-ai, trots att det handlar om en pojke utklädd till flicka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg