Orvar Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 vilken tycker ni är bäst? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 anime.se är bäst :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Faktiskt första gången jag har hört talas om "bcmanga.se". Jag kollade runt i 2 minuter sen blev det att trycka på stora kryss knappen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Jag hade inte iheller sett den innan.. För mig blev det krysset tidigt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Anime,se,definitivt.Om jag nu stavade det rätt.Jag gick runt på sidan i högst 5 min,innan jag tryckte ner den...den håller inte lika hög klass som anime.se ^^ Eller nått. <--- 300:de inlägget =D Får fira det med en pirog eller nått......... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Anime.se har väl en roligare skara av användare, men mer än så är det ju inte. Anime.se är i dagens läge ett forum, och inget mer. Inga nyheter, inga recensioner (eller jo, tråden under Anime förstås, men ändå), det händer inte mycket alls. Det sorgliga är egentligen att det skulle kunna hända mycket mer. Det första steget togs när vi började designa om sidan och forumet, och la in funktioner för att presentera just nyheter och recensioner/artiklar som kunde skrivas i forumet. Det har i stort sett varit klart sen nyår, men det hindrar inte Avathar från att lägga allting på is. Visst, hans internet försvann när han flyttade, men nu när han är tillbaka har det fortfarande inte hänt någonting. Det handlar nästan bara om att gå in på servern och byta ut några filer, och sen lite finslipning förstås. Skärpning, annars kommer forumet troligen bara tina bort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Skärpning, annars kommer forumet troligen bara tina bort. Sant, sant... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 helt klart är att anime.se har mckt bättre forum, och dessutom att det finns fler seriösa otakus här än där... fast det är lättare att snacka med folk där i och med gästboken/mailvarianten på bcmanga.se men anime.se är mer för de som gillar enbart anime och har större kunskap än att "bara" ha sett/läst en anime/manga... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Bra fråga faktiskt, det känns lite trist att jag i dagsläget är aktivare på bcmanga.se än på anime.se , precis som det känns tråkigt att jag nog skriver färre "vettiga" poster här än vad jag är på det andra skriver (låsningar/ändringar i inlägg). Dock verkar forumet där bara bli en större och större hög spam så min aktivitet kanske kommer falla där. Jag föredrar dock helt klart medlemmarna här över många av de som är medlemmar på bcmanga.se (fast värst är nog animanga-trollen på bcmanga T_T) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 När det gäller antalet användare, och "intressegraden" hos dessa användare, tycker jag det är ganska naturligt anime.se är intressantare. Det är äldre och designen är mindre barnslig än den som bcmanga.har. Man försöker dock bygga upp mer av ett community där, vilket jag tycker verkar lovande. Det kan säkert dyka upp intressanta personer o diskussioner, särskilt om hela siten hinner finnas ett tag och sköts bra När det gäller användarvänligheten är bcmanga skräp, särskilt mpt vilka ekonomiska krafter som står bakom. Anime.se är vad jag vet ett fanprojekt? Bcmanga.se är fullt med buggar, forumet är hemskt oöverskådligt, och det skulle definitivt behövas fler moderatorer som håller koll på folk. Jag vet att det är nya, men jag tycker personligen man inte ska öppna saker innan de fungerar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 (animanga.nu och zmanga är iallafall dom sämsta forumen jag har sett...) Nåja, men jag gillar mest anime.se! 1: Snygg design 2: Dom flesta är trevliga här (fast det finns ju dom >:( ) 3: Det var ett av dom första forumen jag var på ;) Hm, bcmanga 1: kan ha hur stor avatar som helst (fast syns ju inte ändå :( Bara på profilen!:D) 2: Bra med gästbok, och klubbar (ÄVEN om vissa missbrukar klubbarna!) 3:Man kan lägga upp sina bilder smidigt och enkelt. Dåligt med Bc-manga 1:Hum, SPAMM! 2: alla vill att jag ska vara flickvän med dom! :S 3: att användarna är ganska "små". (Inget fel med att dom är nio-tio år! Bara att dom verkar skriva "VILL hA VÄNNER!" väldigt mycket. Ta nu inte det här fel, är ni snälla!T_T) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 instämmer gingirl snittet på så att säga "vännerförfrågan" ligger nog på 2-3st per dag... det verkar ha uppstått en tävling om vem som får flest vänner... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 För att vara riktigt ärlig är det ganska mycket tradiga inlägg här också. Eviga listor på "någon bra animé?", "favoritfigur?", "favoritmanga", "favoritvapen", "favoritskurk", "favorithjälte" "ge mig tips", "Tuffaste kläderna"... Mja. Å andra sidan behövs ibland onödiga inlägg för att folk alls ska orka läsa. Ingen besöker ett forum som inte har nya inlägg varje dag. Men det är lite väl mycket listtjosan här. zmanga har lite mindre av sånt. Dessutom har zmanga de mest riktigt insnöade toknördarna. Här är det mer en blandning av lite av varje. bcmanga tror jag inte är min kopp té. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Zimeon, jo, mycket ,"någon bra animé?", "favoritfigur?", "favoritmanga", "favoritvapen", "favoritskurk", "favorithjälte" "ge mig tips", "Tuffaste kläderna"... Men lite mer i Bcmanga. Vad jag har märkt iallafall. Och nu har två mig som "flickvän"! Jag såg inte det! Men man kan inte ändra det.. :( Vill inte vara flickvän med nån!XD (inte på ett internet ställe där man inte har träffat någon i verkligheten...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Att jämföra ett community med ett forum är ju lite knas. Dessutom om man jämför ett community för dem mellan 9-15 år då jag nog vågar säga att majoriteten här är säg 12-25. Konstigt att bcmanga inte riktigt tilltalar oss. Sen är det ju lite tråkigt som någon sa att allt anime.se egentligen bara är ett forum (precis som Zmanga var väääldigt länge innan någon påpekar att jag får äta upp det där =) ). Det har dock vuxit till sig väldigt ordentligt och det tycker jag är lite märkligt. Men medan man bara kan göra något random gästboksinlägg a la lunar på bcmanga så är det här ju trotsallt ett diskussionsform och den formen lockar ju till sig mer seriöst folk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Sen är det ju lite tråkigt som någon sa att allt anime.se egentligen bara är ett forum (precis som Zmanga var väääldigt länge innan någon påpekar att jag får äta upp det där =) ). Det har dock vuxit till sig väldigt ordentligt och det tycker jag är lite märkligt. Jag tycker det inte är så märkligt. Forum är ändå den enda anledningen till varför jag loggar in på anime.se, och zmanga.se också för den delen, även om tidningen där verkar kunna utveckla sig till något riktigt bra om ni orkar hålla takten. Community är inget som tilltalar mig; virtuellt umgänge är inte min kopp té. Jag spelar tusen gånger hellre datorspel än sitter och markerar vems avatar jag vill ha som flickvän. Det blotta faktum att ingen sajt verkar ha orkat komma på något bra svenskt ord för "community" säger i mina ögon sitt om hur oseriöst det är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Jo, det är klart att forum kan växa sig stora och så. Men oftast brukar användare lockas till en sida pga dess artiklar och sedan fastna för forumet (som animanga och zmanga). Iofs har du skrivit en del bra artiklar här, men bortsett från det har sidan alltid varit ett renodlat forum. Och nya anime/manga-forum finns ju i överflöd. Mycket effektiv promoting av sidan antar jag. Och vi orkar alltid, har till och med ett datum spikat för nästa nummer som vi kommer kunna hålla denna gång (och det är inte mitten på månaden heller) :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2005 Jo, det är klart att forum kan växa sig stora och så. Men oftast brukar användare lockas till en sida pga dess artiklar och sedan fastna för forumet (som animanga och zmanga). Det är väl samma sak som paradoxen för animéföreningsmöten: Man måste visa animé, och så slutar det med att ingen vill se animén, för det är roligare att bara sitta och fika. Men slutar man visa animé slutar (nytt)folk komma och utan tillskott avstannar diskussionerna och så dör långsamt mötena. Att anime.se funkat beror nog om inte annat på det klatschiga domännamnet. Plus det faktum att det lyckades dra hit bra folk från första början. Men själv tycker jag tyvärr det långsamt sänker kvaliteten. Det är inget direkt fel på "favoritfigur i Naruto"-trådar egentligen, för man kan ju strunta i dem. Problemet är när det bara är sådana trådar det skrivs i; då dränks de "seriösa" trådarna och det blir mest bara käbbel. Ett forum som jag tyvärr bevittnat har sjunkit en hel del är multispelforumet polygaming.net, som när jag gled dit för något år sedan hade ganska kul läsning, men som nu degenererat till att endast trådarna "vad gör du just nu" och "lyssna på musik?" får några svar. En sådan miljö lockar inte till att skriva något om ett spel man föll för, man får mer gensvar om man skriver "fasen vad dött det är här". I och för sig kul i det att det bara är en tät kompiskrets kvar, men som allmänt forum fyller det då inte mycket längre sin funktion. Så stora funktionsdugliga fora för animé skulle jag säga att det finns tre: anime.se, animanga.se och zmanga.se. Animanga har jag gett ett par försök vid flera tillfällen men det är väldigt grötigt och framförallt ganska mycket fjortissnack. Det är synd, för det är samtidigt flera seriösa användare där som postar bra nyheter men jag orkar inte att läsa igenom allt, det känns som att vada i ett träsk för att finna guldkornen. Det kan ha med upplägget att göra, jag vet inte. Zmanga ser jag som det sanna nördforumet och det är suveränt. Samtalen som pågår där är ofta så knäppa att inbitna nördar ofta fastnar direkt. Därför finns det en stor samling riktiga animéknäppgökar med självdistans där och det är kul. Ett bra komplement till anime.se och en klart högre procent läsvärda inlägg. Tyvärr kanske lite få, bara, men ibland brinner det till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2005 O_o Zimeon, du är skapt för att göra långa och meningsfulla inlägg. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Anime.se utan minsta tvekan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Jag upptäckte en ny svensk anime sida igår. http://animecka.se/ Snygg design och smarta funktioner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Ser väl iofs inte helt pjåkig ut med tanke på att anime.se verkar stendöd numera (borträknat forumet), men är ännu en site verkligen vad vi behöver? :/ EDIT: Vid en närmare titt skrämmer nivån på deras forum mig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Jag upptäckte en ny svensk anime sida igår. http://animecka.se/ Snygg design och smarta funktioner. Snygg sida men för bleka färger för mina ögon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 snygg design etc men håller mig till anime.se för mina anime-forum behov :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Gillar stilen faktist med rätt folk skulle det bli ett trevligt forum tror jag ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg