Hinata-chan Skrivet februari 21, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2005 hej jag bara undrar om det är ngn som vet vad följande familjeord heter på japanska.. Så att jag slipper sitta å fundera på om jag vet rätt eller fel...kan bara gissa mig till va jag hör när jag kollar på anime... mamma pappa syster bror hustru make dotter son mormor morfar farmor farfar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet februari 21, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2005 mamma - haha (ens egen), okaasan pappa - chichi (ens egen), otousan syster (äldre) - ane (ens egen), oneesan bror (äldre) - ani (ens egen), oniisan syster (yngre) - imouto bror (yngre) - otouto hustru - tsuma make - otto dotter - musume son - musuko mormor - obaasan morfar - ojiisan farmor - obaasan farfar - ojiisan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hinata-chan Skrivet februari 22, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 tacka så mycket! tittade på Naruto här om dagen å fick ett nytt ord att fundera på.. vad betyder nii-chan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 tittade på Naruto här om dagen å fick ett nytt ord att fundera på..vad betyder nii-chan? Där har man gjort "o" stumt i onii-chan, alltså det betyder bror som onii-san. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 "o" är ju ett honorar-prefix, dvs man använder det när man vill vara lite artig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg