ElgeN Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Hehe lite sär tråd, men roligt att ta upp endå. Uzumaki Naruto betyder, om man direkt översätter, - Spiral Fiskkaka. Om jag nu inte mins fel, men det tror jag inte. Som ni kanske har sett så har han en sådan där rund "spiralgrej" på ryggen etc :) Sedan så ser hans "seal" på magen ut så också. Några andra roliga namn? :) De flesta har ju en innebörd, men jag tyckte Uzumaki Naruto va lite roligt :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Uzumaki är spiral. Men Naruto är inte bara fiskkaka. Det är små runda fiskkakor som man har tillsammans med ramen, dom är gjorda på ett sådant sätt att man med två olika fisksorter får till ett spiralmönster på dom. Man har sett Naruto ätit naruto i några avsnitt :) Så "spiral spiralfiskkakarameningrediens" eller nåt ;) Alla namn på japanska betyder nåt, precis som Sten betyder sten på svenska. Men lite skumt är det, när folk heter Hikari (ljus) eller Aoi (blå), tycker jag iaf. Men japanarna själva verkar inte tycka det är något konstigt... Häftigt språk, ett ord kan betyda så mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 ahh 0key. Det visste jag inte, men fan va roligt. :) Ahh lite konstigt är det, och ang språket kan jag inte göra annat än att hålla med. Det är grymt häftigt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
c4z Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Jag tror faktiskt inte att namnet Uzumaki Naruto syftar på den maträtt som fått namnet Naruto. Det är så att det utanför japans kust finns ett par malströmmar, virvlar i vattnet, som har fått namnet Uzumaki Naruto. Naruto betyder betyder virvel och eftersom den där fiskrätten rullas så att det ser ut som en virvel på dess sidor så har den fått namnet Naruto, virvel. Naruto = Virvel :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Ser inte vad som är värre med det än att amerikaner kan heta autumn, dawn och summer ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 12, 2004 Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Ser inte vad som är värre med det än att amerikaner kan heta autumn, dawn och summer ? Det är också lite udda. Alla sådana typer av namn tycker jag är lite skumt att ha som just namn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 12, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 12, 2004 Jag tycker endå att det är rätt roligt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 13, 2004 Anmäl Share Skrivet april 13, 2004 men kakashi då? det betyder ju fågelskrämma -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
R0bin Skrivet april 15, 2004 Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 Mmm... det är det grymmaste namnet! :P Hatake betyder fält Hatake Kakashi betyder alltså "fågelskrämme-fält"... coolt namn... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 15, 2004 Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 Faktiskt blir det åker-fågelskrämma om man skall vara noggrann... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 15, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 Hehe... Ja ni. Tänk er Kakashi ställa sig på fältet och sträcka ut armarna ;) HAEHeA :D Wack alltså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 15, 2004 Anmäl Share Skrivet april 15, 2004 Det är väl något man har i Ramen också.. en ingrediens. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Om nu Kakashi betyder fågelskrämma tänk då när dem säger "Kakashi-sensei". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 "ikari" betyder ju något med ilska har ja hört och läst...och för dom som inte vet någon som heter ikari så titta på evengelion =) dock är det ju ett efternam(?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Namnet Ikaru i Evangelion är inte tecknet för ilska, utan för ankare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Nog har dom knasiga namn alltid. Kakarot betyder ju morot. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Namnet Ikaru i Evangelion är inte tecknet för ilska, utan för ankare. ok...har man lärt sig något nytt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Uzmaki Naruto Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Uzmaki Naruto är ett högst respektabelt namn !!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 Naruto Uzumaki annars, om vi skall skriva som vi gör här i väst.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet juli 28, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2004 Naruto Uzumaki annars, om vi skall skriva som vi gör här i väst.. Han kanske är från japan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juli 28, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2004 Ja, men faktum är att vi skriver japanska namn i samma ordning som våra namn. Det gör japanerna också när de skriver i romaji. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 Jag har en "funny sub" av 77 avsnitet , där kallar dom Naruto Fishcake, sakura cherry girl, och sauske senor sasuka. tycker det är lite lusstigt, snubbe som gjort den är helt seg...?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 Jag har en "funny sub" av 77 avsnitet , där kallar dom Naruto Fishcake, sakura cherry girl, och sauske senor sasuka. tycker det är lite lusstigt, snubbe som gjort den är helt seg...?? bara du, bara du... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ammis Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 finns många konstiga svenska namn också. De kanske tycker att vi har häftiga och coola namn också? (skulle inte tro det men man vet aldrig) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Ja, Sven, Sten och Stig skulle bli riktiga höjdarnamn inom anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg