Ubermensch Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Puni Puni Poemi är väl någerlunda relevant att nämna i sammanhanget, det har ju klara inslag av ecchi och är klart underhållande. Är lite mer lättgreppad än Excel Saga tycker jag(det kom ju som en spin-off om jag inte drömt alltihop), kräver inte lika mycket obskyr animekunskap för att ha utbyte av den ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 magnet sa: Då kan ju jag som har grundat dena tråd, och som kämpar för dett fortsatt överlevnad, ställa denna fråga till er. Vilken nivå av ecchi tycker ni är vettig. Som exempel kan vi ju ta upp Ikkitousen som jag tycker är lite väl mycket trosbilder och alla flickor har lite för stora bröst för sin ålder. Sen kan man också undra om även ni tycker att ecchi scener ibland kommer helt i fel samanhang. Som exempel kan jag igen ta ikkitousen där de visar som mest under slagsmåls scenerna. ha D Love Hinas och Onegai Teachers ecchi är ganska milda och bra tycker jag... det där med att unga människor(t.ex. de flesta i Gree Green) har bröst stora som meloner... sådan ecchi(om det nu hör till ecchi-delen) tycker jag inte så värst mycket om, det blir överdrivet... som om de tror att alla som ser på serien skulle vara bröst-tokiga eller va*an som helst. Ecchi gör sig bra i milda former, och då ska det oftast vara i sammanhang med romanser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Citat Love Hinas och Onegai Teachers ecchi är ganska milda och bra tycker jag... det där med att unga människor(t.ex. de flesta i Gree Green) har bröst stora som meloner... sådan ecchi(om det nu hör till ecchi-delen) tycker jag inte så värst mycket om, det blir överdrivet... som om de tror att alla som ser på serien skulle vara bröst-tokiga eller va*an som helst. Ecchi gör sig bra i milda former, och då ska det oftast vara i sammanhang med romanser. Så då räknas inte serier som Ikkutosen med under genren ecchi? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Klart den gör! Lyssna inte på ingnorans. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Ecchi funkar inte alls om det inte är kärlek med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Men ElgeN du måste väl ändå hålla med om att den ibland kan vara högst malplacerad. Men jag tycker att de serier som faktiskt inehåller ecchi är mycker mer intressanta än andra serier. Jag tycker det är roligt när det inte bara tittaren som ser torsorna utan också de i serien. När alla börjar blöda näsblod och sådär eller blir helt ställda och inte kan gör nånting. I Ikkitosen så är det mest bara uppvisande. Jag måste säga att Den faktiskt går lite över gränsen. I Love Hina så har de i alla fall bara några sådana skämt per avsnitt. Så att man inte tröttnar på dem. Om Ikkitousen skulle ha med killar som blödde näsblod varje gång de såg en trosa skulle de snart dö av förblödning. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Mjo, men jag håller faktiskt inte med. Denna uppvisning ser nog de andra också, men det är inte visat på samma sätt. Men det är smaksak och jag tycker i vilket fall att ecchi är ecchi och inget annat. Diggar den i alla lägen typ :D Jag har inte sett mkt av just Ikkitousen, men har sett Green Green där det är lite av det där du snackar om. Och tja... Jag gillar det. Allt handlar om smak... Och som alla vet: Smaken är som baken. Jag vet inte vem det var som skrev inlägget som rörde "om den ecchin, skulle räknas som ecchi" (Den i Ikkitousen) Och den personen tyckte jag var väldigt ignorant med tanke på att det är svårt att sätta den i ngt annat fack. (Förutom action etc.) Det är ju inte Hentai liksom... Ecchi åt folket YAY :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 TENSHI NA KONAMAIKI Absolut bästa jag har sätt på länge, om man bortser från dom självklara serierna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hero Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Stellvia - of the Universe check it out! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 jagvillha sa: Citat Love Hinas och Onegai Teachers ecchi är ganska milda och bra tycker jag... det där med att unga människor(t.ex. de flesta i Gree Green) har bröst stora som meloner... sådan ecchi(om det nu hör till ecchi-delen) tycker jag inte så värst mycket om, det blir överdrivet... som om de tror att alla som ser på serien skulle vara bröst-tokiga eller va*an som helst. Ecchi gör sig bra i milda former, och då ska det oftast vara i sammanhang med romanser. Så då räknas inte serier som Ikkutosen med under genren ecchi? Varför skulle den inte göra det? Jag är ingen expert, men för mig är ecchi lite smått naket osv. Om alla i en serie har stora bröst men annars så är det precis som vilken "no-ecchi" serie som helst så skulle jag inte kalla det ecchi. Ecchi är mer än bara stora bröst, och i Green Green händer det väl ändå något övrigt än att de har stora bröst? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Du kanske har rätt då jag är ingen sk expert inom den genren heller ^^;; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 21, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Ja ecchi är mera än bara stora bröst. Det är, enligt AnimeNFO, en genre som anspelar mycket på sex. Det behöver inte nödvändigtvis vara halvnakna flickor eller trosor. Det kan även vara en lite snuskig gubbe, eller underförstådda skämt. Men själv föredrar jag den halvnakna tjej delen av genren. Jag ser nästan bara på sådana serier, det är bland annat därför jag inte gillar Noir och älskar serier som Ai Yori Aoshi och Mahoromatic mfl. Ibland kan det till och med lyfta en serie som egentligen inte är så bra. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 vad får dig att inte gilla Princess mononoke?. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
retta Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 ElgeN sa: retta: hoppas inte det där är ditt riktiga IP T_T. Du lär ha statiskt om du har BKTV. Om du har BKTV så måste jag ställa en följdfråga. Var bor du? :) sorry fall det här bli off-topic..men, XD min bild som var där tog jag bort...men det stod ditt ip på och etc..bara din info ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 NagisaKaoru sa: vad får dig att inte gilla Princess mononoke?. ganska off topic där också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 24, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Finns det några sköna ecchi scener som ni riktigt komemr ihåg? Jag kan personligen dra mig till minnes några bland andra: När Dita och hibiki träffas första gången i Vandread, eller när Keitaro träffar Naru i badet. Jag tittade nyss på FMP Fumoffu, "hot-spring"-avsnittet är det bästa jag sett på länge. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Serier som man kommer ihåg.. humm. nja inte direkt det är ju så många ecchi serier som är så lika varandra. Men det borde vara Tenchi Muyo därför den var en av de första serien man såg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 magnet sa: Var hälsade mina vänner. Jag har nu tittat på lite anime, har bara tagit ca 2 år. Detta har jag kommit fram till. Jag kan inte tycka att det är underhållande nog med serier som fokuserar kring action. Inte heller seriere som enbart handlar om komplexa kärleksrelationer kan få mig att orka med hela serien. Det jag funnit passar min smak bäst är serier som har en hyfsat enkel kärleks historia mellan en pojke och en flicka. Där till bör en hel del roliga stödkaraktärer finnas med. Det måste finnas humor med i annars blir det trist. Sen måste det faktiskt vara en hel del ecchi också. Det blir liksom lite roligare då. Jag har lyckats se ett antal sådana serier men jag har slut på nya i arkivet. Finns det nån där ute som samtycker med mig. Kan dessa svara mig. Vilka serier kan jag försöka få tag i för at förgylla min vardag. Bra serier: Love Hina DNA^2 Hand Maid May Onegai Teacher Onegai Twins Ranma ½ OAV Oh! My Goddes Dual NEon genesis Evagelion Vandread Video Girl Ai Ai Yori Aoshi Photon Chobits Mahoromatic GTO Azumanga Daiho Ikkitousen Golden Boy Slayers Cowboy Bebop DN Angel Inuyasha Dåliga serier: Serial experiment: Lain Noir SaiKano Loddos War One X Bubble Gum Crisis Angelic Layer Argento Soma Tales of Eternia Ghost i the Shell Grave of Fireflies Princess Mononoke Crest of the Stars + lite till som jag inte kan komma på just nu. Tack för besväret. ha D Du måste ha en skruv lös..... Princess Monoke,Ghost in the shell och Loddos war på dålig listan! De e jäkla bra! (Ursäkta språket....) Vidio girl ai därimot.... Det e en dålig serie det! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Tänk på att var och en har olika smak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 ska vi avsluta med att säga "ECCHI BEHÖVS. ecchin förgyller vissa animes, och överdriver vissa andra" det finns bra ecchi och det finns dålig ecchi. Men oftast är den bra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 magnet sa: Var hälsade mina vänner. Jag har nu tittat på lite anime, har bara tagit ca 2 år. Detta har jag kommit fram till. Jag kan inte tycka att det är underhållande nog med serier som fokuserar kring action. Inte heller seriere som enbart handlar om komplexa kärleksrelationer kan få mig att orka med hela serien. Det jag funnit passar min smak bäst är serier som har en hyfsat enkel kärleks historia mellan en pojke och en flicka. Där till bör en hel del roliga stödkaraktärer finnas med. Det måste finnas humor med i annars blir det trist. Sen måste det faktiskt vara en hel del ecchi också. Det blir liksom lite roligare då. Jag har lyckats se ett antal sådana serier men jag har slut på nya i arkivet. Finns det nån där ute som samtycker med mig. Kan dessa svara mig. Vilka serier kan jag försöka få tag i för at förgylla min vardag. Bra serier: Love Hina DNA^2 Hand Maid May Onegai Teacher Onegai Twins Ranma ½ OAV Oh! My Goddes Dual NEon genesis Evagelion Vandread Video Girl Ai Ai Yori Aoshi Photon Chobits Mahoromatic GTO Azumanga Daiho Ikkitousen Golden Boy Slayers Cowboy Bebop DN Angel Inuyasha Dåliga serier: Serial experiment: Lain Noir SaiKano Loddos War One X Bubble Gum Crisis Angelic Layer Argento Soma Tales of Eternia Ghost i the Shell Grave of Fireflies Princess Mononoke Crest of the Stars + lite till som jag inte kan komma på just nu. Tack för besväret. ha D 1. Sedan när blev filmer serier? 2. Sedan när blev något Ghibli producerat dåligt? 3. Sedan när blev mecha bra ? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet maj 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 1. Ursäkta jag skulle ha brukat ordet animéer istället för serier för att även innefatta de filmer som står listade där. Men jag orkar inte ändra nu. 2. Ghibli blev dåligt så fort jag tittat på det. Jag gillar det inte alls. Fårga mig inte varför men jag tycker bara att det är tråkigt. Men så är jag en insnöad ecchi-snubbe också. 3. Mecha anses av många, specielt japaner, som bra. Så det är inte bara jag. Men det är endast ett fåtal mecha-animéer som jag gillar. Där ibland Vandread och Evangelion, men inte pga själva mecchan utan hitorien och ecchin. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet maj 9, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 Alla har olika åsikter. Själv tycker jag att Ghibli är en av de bästa animéproducenterna någonsin, och det mesta han gjort är riktigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Undra hur det hade vart om ghibli dragit in lite ecchi i sina filmer. Det hade antagligen förstört ganska mycket. En halvnaken Chihiro, Ashitaka snubblar/ramlar över hon vargtjejen. haha Studio Ghibli är de ledande inom anime-film. Spirited Away krossar alla disneys filmer enligt min filmkunskapslärare som är mellan 40-50. bla bla bla osv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet maj 11, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2004 SÄGER DU ATT LEJONKUNGEN ÄR DÅLIG????? FÖRLÅTER DIG ALDRIG! :D :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg