LordMune Skrivet mars 28, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2005 Själv så använder jag den "Zimeonifierade" romaniseringen- Gatts. Mest för att "Guts" inte är ett svenskt ord, och för att det bara låter så hemskt. Likaså Phemt istället för Femto. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 29, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2005 Själv så använder jag den "Zimeonifierade" romaniseringen- Gatts. Mest för att "Guts" inte är ett svenskt ord, och för att det bara låter så hemskt. Likaså Phemt istället för Femto. Håller med att Phemt låter lite kasst. Men jag har sett folk stava Casca "Cajska" och "Kascka", det borde ta priset. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet mars 29, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2005 Jag menade att Phemt låter bättre än Femto- o'et på slutet känns lite malromaniserat. Fråga Zimeon, han hade någon smart förklaring om varför det borde vara Phemt- någonting om att det skulle vara deriverat från något germanskt ord för "fem" (femte?) eller nåt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet mars 29, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2005 Jag menade att Phemt låter bättre än Femto- o'et på slutet känns lite malromaniserat. Fråga Zimeon, han hade någon smart förklaring om varför det borde vara Phemt- någonting om att det skulle vara deriverat från något germanskt ord för "fem" (femte?) eller nåt. Ok, missuppfattade... Tycker Femto låter bättre, men jag bryr inte så mycket om namnen som sagt. Jag tar de namn översättaren i frågan väljer och så kör jag med dom. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ewkn Skrivet april 1, 2005 Anmäl Share Skrivet april 1, 2005 Berserk mangan är så fruktansvärt bra tecknad >:( loves it! Kolla in min hemsida och länk till den om ni har lust! http://www.robin.reign.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 9, 2005 Anmäl Share Skrivet april 9, 2005 Hittade en preview på kapitel 254 på young-animal's hemsida! Farnese är lika fin som vanligt :) Preview - bild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 10, 2005 Anmäl Share Skrivet april 10, 2005 254 har varit ute som raw ett par dagar nu, men på grund av att (*kastar ett getöga på forumreglerna*) han-som-inte-editar-berserk-för-översättning inte har mid-term exams just nu så kommer kapitlet absolut inte ej innan den tjugofjärde april. Jo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 10, 2005 Anmäl Share Skrivet april 10, 2005 Medveten om det och volym 7 av Berserk släpps snart av Dark Horse! Den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge (nästan) :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 jag trodde ordspråket löd: Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge härligt nytt chapter snart dådå :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 jag trodde ordspråket löd: Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge Eh, nej. Däremot finns det en travesti: "Den som väntar på nån som gått, väntar alltid för länge". Kanske var den du tänkte på? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 En fråga, anses denna stavning rätt: behelit? Har sett att många använder beherit eller behlit. Men Jag har fått för mig att det stavas Behelit eller har jag fel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Beherit och Behlit användes av okunniga n00bs i tidernas begynnelse, och vissa av dem använder det än. Behelit är den officiella romaniseringen, accepterad och möjligtvis även skapad av Miura själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Mouhahaha, skönt att jag hade rätt då :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Med tanke på att "Beherit" är ett etablerat namn på en av helvetets demoner (vissa myter säger att det är ett annat namn på Satan själv) så skulle jag tro att Miura hade det i åtanke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Låter lite för uppenbart för att vara Miura, men... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Förvirrande, vet att dark horse utgåvan stavar "Behelit" men många Berserk forum stavar "Beherit" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet april 21, 2005 Anmäl Share Skrivet april 21, 2005 Heter Behelit på soundtracket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Enligt The satanic bible: "Beherit - syriac name for satan" sen är det väl svårt att veta vad miura vill mena med namnet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Nu har jag läst att kapitel 244 och 245 nu. Kan knappt bärga mig tills nästa kapitel, Miura är bra på cliffhangers :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Helt ärligt är jag mer intresserad av Demon-Kushan-Dimman just nu... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Helt ärligt är jag mer intresserad av Demon-Kushan-Dimman just nu... Tja.. det är väl en cliffhanger? :P Men hur som helst så får vi vänta ett bra tag till nästa kapitel... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2005 Roligt att man får se lite mer av de "humana" apostlarna (alla verkar ju vara helt galna förutom några få). Irvine är en riktigt intressant karaktär. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet juli 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2005 Förstår inte riktigt vad Miura pillar med just nu- Demonprinsen Femto äter kaka, och en liten flicka är mer skrämmande än apostlarna. Eeep. And on a happier note, beställde jag just volym 27 och 28 av Berserk från amazon.co.jp! Yay! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 7, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2005 Förstår inte riktigt vad Miura pillar med just nu- Demonprinsen Femto äter kaka Tror han vill visa att Griffith är sitt "gamla jag" igen, scenerna påminner mycket om när han ledare för (gamla) band of hawks. Ska bli intressant att följa Mule och Sonja, de är bland de intressantaste karaktärerna i berättelsen för tillfället. And on a happier note, beställde jag just volym 27 och 28 av Berserk från amazon.co.jp! Yay! Jag köpte volym 7 nyss! Om bara Dark Horse skulle kunna snabba på sig lite... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 22, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2005 And on a happier note, beställde jag just volym 27 och 28 av Berserk från amazon.co.jp! Yay! Får man fråga vad du betalar för dina japanska volymer? Var inne i Sunai och de ville ha nära 300 kr för varje bok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg