JockeII Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Bok 21-22? Ah en hök var djuret ja. Men i texten jag läste framställde dom det som att höken var god tycker jag. :/ Undrade lite över vad dealen var när Gatsu började prata i spelet som att Zodd var Griffith's medhjälpare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Bok 21-22? Spoiler Ah en hök var djuret ja. Men i texten jag läste framställde dom det som att höken var god tycker jag. :/ Bok 22+? Spoiler Jag tycker det är oklart huruvida Griffith är ond eller god efter återfödseln som människa, så det kan mycket väl stämma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Bok 22,5 Woot återfödelse som människa? Menar du i slutet av animen när han blir återfödd som en demon? Eller dör han sen igen och blir återfödd som människa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Bok 22,5 Woot återfödelse som människa? Menar du i slutet av animen när han blir återfödd som en demon? Eller dör han sen igen och blir återfödd som människa? Bok 22,5 demon i mänsklig skeppnad? men jo de e han i sin som sceleris sa i sin icke fysiska form som snor kapar hornet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Bok 22,5 Nu var det ett tag sen jag såg Berserk men han dör ju, och blir återfödd som Mr. Lila örnwannabe. Han är väl inte direkt människa då, utan blir en demon som dom andra där? Han får väl till och med fungerande vingar om jag minns rätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 spoiler han ser så ut i demonvärlden (som du beskrev... demon aktig) som alla förflyttades till.. sen lämnar han den världen och blir "normal" människa igen eller iaf ser ut å vara människa, men sen om han är mänsklig lr har gömt varenda super mega cool styrka han antagligen har vet vi inte än ... :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Bok 1000+ roflolzomgcat Spoiler Griffith reinkarneras i mänsklig form i en ny, "falsk" Förmörkelse, två år efter den första Förmörkelsen. Detta eftersom "The God Hand" inte kan ta egentlig materiell form i världen. Och kan man inte det blir det svårt att bli världens härskare. :D Här finns en förteckning över vad som händer i serien. (Observera att detta täcker alla böcker.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 fan jag skäms, det har jag alldeles glömt bort... dags att läsa om berserk nu då! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Okej wtf nu hade jag 1000 frågor men efter att ha läst encyklopedian kan jag fan inte låta bli än att skaffa hela Berserk, för grym serie för att inte ha läst! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 fan jag skäms, det har jag alldeles glömt bort... dags att läsa om berserk nu då! Jag vill också... men jag ska vänta tills jag kan läsa den på originalspråk. Då ska jag köpa allt som kommit ut i en klump. Så om tio år kanske..? ^,^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 9, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2007 Hmm hmm, är det värt att dra ner High Quality versionerna från Hawks? Finns för 25-30, men dom är ju löjligt stora. 350mb för en HQ bok, 50mb för en LQ. Btw vad rekomenderar ni för program för att läsa manga? Minns att jag hade något bra program när jag läste Naruto på min bärbara dator på bussen till skolan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Deras LQ är inte absolut låg kvalitet, bara relativt (till HQ-versionen alltså). Det är bara bildstorleken som skiljer sig. Tror jag. Två bra program för att läsa serier är Comix och CDisplay. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Hmm testar nog CDisplay, Comix behövde ju massa Dependencies, vilket jag inte vill smutsa ner datorn med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Hrm var ett bra tag sen jag läste nån manga alls, så jag är inte hundra på vilket håll man läser. Stämmer detta? Det vill säga, från börjar från höger och läser uppifrån neråt i rutorna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Hrm var ett bra tag sen jag läste nån manga alls, så jag är inte hundra på vilket håll man läser. Stämmer detta? Det vill säga, från börjar från höger och läser uppifrån neråt i rutorna? ser rätt ut Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Sist jag pratade om något som bröt mot diverse rättigheter så blev jag ombedd att ta det antingen i priv eller utanför forumet :P. Antar att den regeln fortfarande gäller? trist att uppmuntra folk till att inte stödja mangan tycker jag iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 10, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2007 Äsch så hårda regler har vi inte, bara man inte länkar till något olagligt så, en sida tagen ur en serie är inget farligt, är i princip som från Gissa anime/manga tråden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 syftade mer på "så här ska ni göra när ni läser manger på internet"postsen mer än diverse spoilers (undviker såklart alla spoilers). ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Står väl ingenstans hur man läser manga på internet? Eller syftar du på min fråga om läsordning? Den om något hör ju hemma här så folk ser hur man ska läsa. Du läser ju i samma ordning på datorn som i en bok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Hmm hmm, är det värt att dra ner High Quality versionerna från Hawks? Finns för 25-30, men dom är ju löjligt stora. 350mb för en HQ bok, 50mb för en LQ. Btw vad rekomenderar ni för program för att läsa manga? Minns att jag hade något bra program när jag läste Naruto på min bärbara dator på bussen till skolan. -hint hint- ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Aaah, well det gör ingen skada att nämna en fansubbinggroup direkt, vill man ladda ner anime/manga, då har man inga problem att hitta det själv. Och program att läsa manga är inte det minsta olagliga. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 280 Meh... hade så höga förväntningar på detta chaptret efter sådan lång väntan. Men dem höll inte riktigt, fast kapitlet i sig var väl inte dåligt om man bortser från förväntningarna. Man hade en liten föranning om att det skulle ske nåt i den här stilen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 280 Spoiler Meh... hade så höga förväntningar på detta chaptret efter sådan lång väntan. Men dem höll inte riktigt, fast kapitlet i sig var väl inte dåligt om man bortser från förväntningarna. Man hade en liten föranning om att det skulle ske nåt i den här stilen. 280 Spoiler Att det skulle komma en "räddare i nöden" menar du? Och jo, episoden var lite antiklimax efter alla dessa år av väntan. -_- Jag vill se hur det går med sjöresan, om än bara som snabbast. Kan inte Miura slänga in någon bildruta på sjösjuka Guts och Isidro som hänger över relingen på skeppet eller nåt? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Hehe ok då är det väl andra regler för sådana som mig då. Men jag gillade den regeln. Att man inte pratar(uppmuntrar) om att ladda ner serien... Trist att se ens kärleksserie bli raped ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Hehe ok då är det väl andra regler för sådana som mig då. Men jag gillade den regeln. Att man inte pratar(uppmuntrar) om att ladda ner serien... Nu är jag ingen moderator, men det är väl synd om du ska känna dig särbehandlad här. Angående de stora men illegala delarna i anime- och mangafankretsarna på Internet, så är det här på forat otillåtet att länka till eller diskutera ställen man kan ladda ner från, och diskutera grupperna och "nedladdningarna" i sig. Så ja, JockeII bröt förvisso mot reglerna, men det var ändå en förhållandevis ganska liten fråga om hans privata bruk, och det är väl lättare att svara på den och göra frågan inaktuell, att få bort den, än att älta det "in absurdum". Tillrättavisningar av nya medlemmar brukar väl kanske också ske något striktare, så de lär sig reglerna snabbt. (Samt för att det är irriterande med de som uppenbarligen inte läst reglerna.) Men man kan förstås tycka att JockeII borde kunna dem vid det här laget. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg