kakan Skrivet juni 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2005 Hollow Angel ser riktigt snygg ut! Kläderna ser snygga ut när dem fladdrar a la zaffe! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 16, 2005 tackar, fattade inte själv vad mustela menade men som den kretik åtagande person jag är så började jag genast studera fladderjackor så fort jag såg muselas inlägg ^^ så om inte annat hoppas jag på ÄNNU bättre fladderjackor i mina fortsatta bilder! jag gillar att göra fladdrande jackor för att jag tecknar nästan jämt karaktärer i rörelse, och med fladrande hår och jackor/mantlar ger mer liv åt rörelsen imo! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Underskatta inte den fladdrande jackan, den har en kraft som vi vanliga dödliga inte ens kan drömma om att börja förstå! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 20, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 lol, ingen fladrande jacka denna gång >) var bara på rithumör Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shiMa Skrivet juni 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 Ahhh! Du är grymt bra, zaffe! Hoppas jag blir lika bra som dig nån gång. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 :D Snyggt Zaffe! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet juni 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 whoa, ta en närmare titt på tjejens knä. Ser alldeles för smalt ut. Annars var det fint, som alltid. PS: Du är tvungen att sätta dit lite "nipples" va? >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juni 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 Med en tubtopp så tajt så skulle ajg bli förvånad om man inte såg nipples Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 23, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Swordsman in the wind mm ny, handen är cp jag vet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Nice svärd till å börja med! Riktigt fin design. Förutom handen :P så var det inget jag noterade. Skulle vilja se denna bild färglagd om det går för sig :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 lite kritik då... Förra bilden... Hurray for Fanservice >_< / Verkligen snygg, speciellt alla detaljerna som sömmarna på jeansen etc. Sista bilden har väldigt bra perspektiv. Förutom handen då som nämndes. Keep up the good work ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Senaste bilden får mig att tänka på låten "Swords in the Wind" av Man-O-War. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Vart är alla tentakel-hentai-bilder? Lite tentakler måste man ju ha. Korinthian - väntar en stund. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 23, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Korinthian du verkar lite besatt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Du vet vad dom säger: "tentacle envy" K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 Du vet vad dom säger: "tentacle envy" K. Tror inte du kommer få ut nåt sånt ur zaffemannen. Han typ hatar sånt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lapse Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 Herregud, vackra bilder! Troligen har det frågats tidigare, men är det lönt att köpa en wacom? Har velat köpa en för att man då slipper en massa kladd, scanner osv. Känns lite smidigare när man skall rita något man vill dela med sig av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 svarar som jag gämt svarar då ^^ jag tycker det är värt det, MEN förvänta er inte att bli BÄTTRE bara för att ni har en wacom, snarare tvärtom, förvänta er att bli sämre eftersom det är svårare än med papper! och så är det upp till en själv om man tycker det är värt 6000 - 5000 för att få renare bilder och slippa scanna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 Wow, otroligt bra! :D Så skulle jag vilja kunna rita! *avundsjuk* ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 Zaffe, målar du ngt annat än manga eller är du fast i den stilen? Jag tycker det är lite synd när talangfulla personer fastnar i en snäv nisch. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 ¨jag tecknar inte manga, min stil ÄR manga, jag tänker inte på att det är manga man tecknar det blir bara så! har inte nått stort intresse att byta stil heller! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 Förstå mej rätt, du är duktig, men vart är din egna "touch"? Manga är ju snyggt och så men det är bara spegelkopior av sånt som gjorts tidigare, i min mening. Korinthian Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet juni 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 stilen finns där för den som ser! de flesta ser skillnad på olika personers bilder ÄVEN om det är manga, om jag skulle teckna realism skulle jag inte ha en egen stil eftersom då skulle det eftersträva verkligheten så ingen känner igen vems stil som är vem tex såhär ser man faktiskt skillnad! så ge exempel på vad jag annars skulle rita? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arla-kanninen Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 tycker faktiskt tvärt om (mot vad korinthian tycker), jag tycker dina bilder har grymt mycket egen stil, visst den är typisk manga stil men skulle man sätta massor med bilder från olika, kända mangatecknare tillsammans med en av Zaffes så skulle man ju lätt kunna peka ut vilken som är hans (inte av bristande kvalitet utan pga hans egna stil) Älskar alla dina bilder och har inget särskillt att kommentera på (skulle villja kunna rita jackor som du XD) (!) varning för massa stavfel (!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juni 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2005 Jag utger mej inte för att vara nån konstkritiker och jag är verkligen ingen expert på manga-ritande heller. Så du kan säkert förklara för mej vad skillnaderna mellan dina bilder och andras är. Men med skillnader i stil menar jag tex kenshin vs one piece och hajime no ippo vs ranma. OP och HNI har karaktär som är lätt att känna igen, det är det jag menar med att ha sin egen "touch". Och jag är verkligen inte kvalificerad att föreslå hur man kan ändra sin stil för att bli mer unik - det är ditt jobb, som estetiskt lagd person. Korinthian Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg