Mekurion Skrivet mars 8, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2005 Gaara!!! även om han bara är halv-skurk. Shishio Makoto är ju rätt cool annars. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet mars 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 9, 2005 Mariko även kallad "the Ultimate Diclonius" med nummer 35. Finns det någon som är ondare än henne jo, hon e juh ganska elak... (frågan är om man kan hitta en mer psykotisk unge) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet mars 10, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2005 Gaara!!! även om han bara är halv-skurk. Shishio Makoto är ju rätt cool annars. :) Gaara? Halvskurk=:P Tycker jag ändå inte.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet mars 10, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2005 Naraku från Inuyasha är fan ond Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet mars 11, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2005 En cool skurk är Dark i DNAngel, fast jag vet inte riktig om han räknas som ond!! Han är en blandning typ. En annan som är en rätt cool skurk är Myotismon i Digimon, även om han är elak mot mina favoriter så är han cool. >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tottetutte Skrivet mars 17, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2005 Jag tycker Buu (och resten av hans utveckling) i Dragonball Z för han är så övernaturligt stark den första Buu blir ju ganska snäll men resten är så elak. Sen så tycker jag Orochimaru i Naruto för han är ju så konstig och äcklig. Jaha då var det en till då hmmm.........jo nu kommer jag på en det är Bison i Street Fighter 2V för han är ju helt psykad (psycho power) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet mars 18, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 18, 2005 Har någon nämnt Gendou Ikari än? Kanske jag redan har gjort, men han förtjänar att nämnas igen. Han är fan sjuk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet december 17, 2007 Anmäl Share Skrivet december 17, 2007 Tänkte skapa precis en sådan här tråd, men sökte runt lite och hittade den här, så jag tänkte återuppliva den här i stället, men tanke på att det var ett tag sedan denna tråden var aktiv så har det ju kommit ut en hel del nya serier och det har kommit nya användare till denna sida. ;) Personligen tycker jag att Professorn (kommer inte ihåg vad han heter, om det är någon som vet så får den gärna tala om det för mej) från Shakugan no SHANA är den skönaste Animé skurken av de serier jag sett hittills. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 17, 2007 Anmäl Share Skrivet december 17, 2007 Helt klart Edmond Dantes, greven av Monte Cristo. Sen kan det dock diskuteras hur mycket av en "skurk" han är, då han har mycket goda anledningar att vilja ha hämnd. Men han är verkligen en mästare på att utföra sin rättfärdigade hämnd på bästa möjliga ondskefulla vis, och låter inget stå i sin väg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet december 17, 2007 Anmäl Share Skrivet december 17, 2007 Kommer inte ihåg någon professor från Shana, men har iofs bara sett säsong 1, men han verkar badass! Bra Thread-Revival där, klassikertråd. Nu kan jag äntligen uttrycka mitt fulla hat mot Sae från Peach Girl! Det finns så många ord för denna sluga slyna, men även så. Har alla sina djupa anledningar till sina gärningar. Men Grr ändå för att hon lyckades så bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 Jag är ett stort fan av Majoren från Hellsing. Ondare typ får man leta länge och väl efter! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 18, 2007 Anmäl Share Skrivet december 18, 2007 Kommer inte ihåg någon professor från Shana, men har iofs bara sett säsong 1, men han verkar badass! Han som flög zepelinaren och bygde armen & maskineriet i slutet på säsong 1. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razer Skrivet februari 15, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2009 Lord Darcia från Wolfs Rain tycker jag är riktigt kuslig.. ;) Men OM OM OM Final Fantasy: Advent Children eller Last Order för den delen räknas så tar Sephiroth helt klart platsen! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Junior Skrivet februari 15, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2009 Hamdo i Now and Then, Here and There. Snacka om att hata en karaktär... :) Sen är Suigintou i Rozen Maiden också väldigt nice, speciellt när man har sett Ouvertüre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 18, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2009 Sen är Suigintou i Rozen Maiden också väldigt nice, speciellt när man har sett Ouvertüre. Men tusan! Jag som ville vara först att nämna detta i tråden >.< Ja, Suigintou är enligt mig den bästa anime-"skurken" om man nu vill se det så. Mest för att djupt inne så är hon egentligen inte ond, utan hennes personlighet har blivit vriden och ändrar för sin kärlek som hon har för "far" samt hennes mindrevärdeskomplex (som jag inte vill gå in på mer utan att spoila serien). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 18, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2009 Tja, det finns många olika sorters skurkar som är "bra" av olika anledningar. En "skön" skurk som poppar upp i mitt huvud när man pratar animeskurkar är från Full Metal Panic! The Second Raid och är ironiskt nog inte är med i originalet (boken). Det finns galna skurkar. Det finns sjuka skurkar. Sen har vi då . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saidimfox Skrivet februari 18, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2009 Några av favoriterna är: Hamdo från Now and Then, Here and There Hisoka från Hunter x Hunter Muska från Laputa: Castle in the Sky Änglarna från Neon Genesis Evangelion samt rådjursguden i Princess Mononoke, i dess förvandlade form (om man kan räkna den som en "skurk", eller ett hot). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 19, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2009 Änglarna från Neon Genesis Evangelion Bara stora mamoths of destruction utan någon personlighet eller åtskilljande drag whatsoever? Yes... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saidimfox Skrivet februari 19, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2009 Änglarna från Neon Genesis Evangelion Bara stora mamoths of destruction utan någon personlighet eller åtskilljande drag whatsoever? Yes... Men det är ju just det att dom är opersonliga mammutar av kosmisk förstörelse som är så charmigt med dom. Att dom är så effektiva och mystiska som bad guys är ju att man inte kan relatera till dom, utan dom fungerar mer som abstrakta symboler (ungefär som monsterna i Silent Hill). http://animeshots.org/shots/2204.jpg http://animeshots.org/shots/2149.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 19, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2009 Jag kan inte komma på någon jag skulle kalla för favoritskurk, någon som har satt spår... Visst, det finns några som är hyfsade i sina sammanhang, några relativt minnesvärda, men inga som jag tycker är karaktärer som står på egna ben, inga som jag tycker har tillräckligt med personlighet för att inte bara vara protagonistens motvikt eller bollplank. Jag har i och för sig alltid varit lite svag för Gendou Ikari (Evangelion) och Dilandau (Escaflowne), men om jag skulle kalla dem för favoriter... :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 20, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2009 Änglarna från Neon Genesis Evangelion Bara stora mamoths of destruction utan någon personlighet eller åtskilljande drag whatsoever? Yes... Men det är ju just det att dom är opersonliga mammutar av kosmisk förstörelse som är så charmigt med dom. Att dom är så effektiva och mystiska som bad guys är ju att man inte kan relatera till dom, utan dom fungerar mer som abstrakta symboler (ungefär som monsterna i Silent Hill). http://animeshots.org/shots/2204.jpg http://animeshots.org/shots/2149.jpg Tjaa, på ett sätt kan jag väl se charmen med dom, men om jag skulle kalla dom bad guys vet jag inte. Det är som att kalla T-rexen i Jurassic Park för bad guy. Men det kanske man kan... Favoritskurkar då? Tjaa, sånt kommer och går väldigt ofta hos mig, men jag fastnade för Pheles i Shana second. Although... nä, ska inte spoila. Annars är ju Etemon från Digimon riktigt grym. Frågan är om han är lika cool på orginalspråk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skalleponken Skrivet februari 21, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2009 Papillon från Busou Renkin, han är åsm :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alec Skrivet januari 9, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2011 hade velat säga reino från skip beat (kyokos stalker) men kom på att han bara är med i mangan eftersom dom aldrig släpper säsong två hmmm... Alois trancy (kuroshitsuji 2) kommer nog på tredje plats, han är spyko och skadar alla för han tycker det är kul, men han är bara ett barn och han är missförståd och han har haft en tuff upväxt och han är så gulig så jag tycker synd om honom x) Ayanami (07-ghost) därför att.. ja han är han xD andra plats för honom x9 grell (kuroshitsuji) därför att han har en så jävla speciel personlighet.. men jag vette fan om man kan kalla honom skurk.. han hjälper ju till ibland också.. så vi tar en annan x) kish (tokyo mew mew) (jag är barnsligt förtjust i den serien xD men bara delar där kish är med)Han försöker förinta mänskligheten för att han försöker rädda sin egen art. Han har jätte humör svägningar (ena stunden försöker han få ichigo att följa med honom och nästa försöker han mörda henne nästa tänker han knäcka henne psykiskt) han är almänt gullig (jag blir lätt förälskad i anime spykopater) kish är klart bästa anime skurken (reino är klart bästa manga skurken) ifall skip beat får en säsong två och reino kommer med i den så kommer han och kish ha delad första plats x) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg