Pale Shade Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Vilken anser du vara den bästa skurken inom anime Med bästa menar den karaktär ni älskar mest eller älskar att hata mest. motivera varför :D (Gör en top 3 eller nått om ni har svårt att välja) min favorit bov e (tror jag iallafall) Legato från Trigun Med motivireingen att han har klass, e värdsvan och e så totalt likgilltig till allt... alltså en Iskall snubbe med stil andra bra skurkar (ej rangordnade) Dr. Jakal från Get Backers Gaara från Naruto Folken Från Escaflowne Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
beet Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Legato, hans musik får värkligen rätt stämning, hur han krossar Vash, och hans lugn...och självklart själva designen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Men det är ju lite tråkigt med Legato ändå. Jag menar, här kommer han. Den ultimata superskurken som ingen kan stoppa. Och vad gör han? Jo, han ***SPOILER***LÅTER Vash skjuta honom i huvudet. För sjutton, Legato hade kunnat döda allt och alla.***SLUT SPOILER*** Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Den grymmaste och elakaste "skurken" jag kan tänka mig är Griffith i Berserk, ingen kommer i närheten av honom i min åsikt. Sen tyckte jag den onda killen i full metal panic var ganska grym :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Som Docster sa, Griffith. Han är bara för grym :) Harry i Gungrave är ganska kuslig han med :P Värre får man leta efter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 En av de bästa enligt mig är Leader Desslar från Star Blazers. (Yamato) En anledning att jag tycker så är att han inte framställs som helt genomond utan får många av sina sidor skildrade. Och framförallt ändrar sig betydligt ju längre serien går. Visar ju sig betydligt mer välvillig i den tredje serien och de senare filmerna. För er som undrar vem Desslar är... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 hmm vet inte om jag har en bästa anime skurk eller så men en cool sådane nog Majin Buu i DBZ :) spränger jorden osv bara så där plus några andra planeter... Sen har vi ju Griffith :) Och Itatchi ifrån naruto han e bara för cool ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 http://www.anime.se/forum/viewtopic.php ... ht=bad+guy <-- annan tråd Hmm... Hisoka från Hunter X Hunter är nog favoriten. Dr Jackal är inte heller dålig, Get Backers. Vicious från Cowboy Bebop är också helt ok. Griffith, Bärsärk - inte lite spoil och säga att han är en bad guy? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Spoiler Håller med om att Grifith e hård... men han e juh egentligen ingen skurk, han har bara missförstått sig själv på nått konstigt sätt (plus att han i slutet varken vet ut eller in.) men ska man klassa honom som skurk hamnar han på min top 3.. helt klart[/b] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Men det är ju lite tråkigt med Legato ändå. Jag menar, här kommer han. Den ultimata superskurken som ingen kan stoppa. Och vad gör han? Jo, han ***SPOILER***LÅTER Vash skjuta honom i huvudet. För sjutton, Legato hade kunnat döda allt och alla.***SLUT SPOILER*** jo... men ändå... även om han gör de på e kanske lamt sätt är han ändå den som skadar vash mer än några kulor kunde gjort. även om skadan inte är fysisk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 I ingen speciell ordning; Claude "Dr. Jackal" Akabane, Gendou Ikari, och Griffith. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Akakabuto! Han är ( blandannat) den ondaste björnen! För er som inte vet hur han ser ut... Han är den ondaste som jag sett! Ingen slår honom enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Dom enda jag kommer på så här på rak arm är väl katten i Azumanga daioh (om den gills :D ) och Hao i Shaman king Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Dom enda jag kommer på så här på rak arm är väl katten i Azumanga daioh (om den gills :D ) Såklart den gills, den är ondskefull :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Själv tycker jag att Nummer 35 från Elfen Lied är en riktigt jävla kuslig onding. Om man ska klassa henne som onding. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Själv tycker jag att Nummer 35 från Elfen Lied är en riktigt jävla kuslig onding. Om man ska klassa henne som onding. menar du den som hade massvis av armar som va med i slutet? hon va ju tvungen att göra det annars hade dom sprängt henne :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Men vad hade hon gjort om de inte haft möjlighet att spränga henne :P Dock är hennes slut väldigt sorgligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Själv tycker jag att Nummer 35 från Elfen Lied är en riktigt jävla kuslig onding. Om man ska klassa henne som onding. menar du den som hade massvis av armar som va med i slutet? hon va ju tvungen att göra det annars hade dom sprängt henne :/ Jo visst hade hon blivit sprängd om hon inte gjort va dom sa... men hon tyckte fortfarande om att göra det vilket jag tycker gör henne ganska så ond Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet februari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Själv tycker jag att Nummer 35 från Elfen Lied är en riktigt jävla kuslig onding. Om man ska klassa henne som onding. menar du den som hade massvis av armar som va med i slutet? hon va ju tvungen att göra det annars hade dom sprängt henne :/ Jo visst hade hon blivit sprängd om hon inte gjort va dom sa... men hon tyckte fortfarande om att göra det vilket jag tycker gör henne ganska så ond personlighetsklyvning som lucy? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet februari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 Själv tycker jag att Nummer 35 från Elfen Lied är en riktigt jävla kuslig onding. Om man ska klassa henne som onding. menar du den som hade massvis av armar som va med i slutet? hon va ju tvungen att göra det annars hade dom sprängt henne :/ Jo visst hade hon blivit sprängd om hon inte gjort va dom sa... men hon tyckte fortfarande om att göra det vilket jag tycker gör henne ganska så ond personlighetsklyvning som lucy? :D Nej, absolut inte :D 35 är riktigt genomond, men man förstår sedan hennes motiv. Hon ville ju vara med sina föräldrar, och ändå var hon instängd i den feta tanken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 visst... men de behöver juh inte göra så man vill döda allt man ser när man kommer ut :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 Eventuell spoiler Lucy/Nyuu har 4 armar och når 2 meter medans Nr.35 har 26 armar och når 11 meter om jag minns rätt, bara så man har koll Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gladkaka Skrivet februari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 förstör gärna inte fiilmen för de som inte har sett den är ni snälla Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet februari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 förstör gärna inte fiilmen för de som inte har sett den är ni snälla det är ingen film det är en serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet februari 12, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2005 Inget slår en riktigt ond professor som skurk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg