M_135 Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Hej Jag är ny här. :P Jag har funderat på att köpa naruto från jstore men jag kan inte inte se om det är pirat eller inte. Är det någon som vet. (!) Om det nu skulle var pirat var det inte min mening att bryta mot forum reglerna. (!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Tre enkla sätt: * kinesisk och engelsk text = pirat i nio fall av tio * snorbilligt pris (läs några hundralappar för en TV-serie på 26+ avsnitt) * hårdpackade DVD:er (4 OAV-avsnitt per skiva, eller 8+ TV-avsnitt per skiva) Allt detta i kombination är i 99,99 fall av hundra pirat så det stänker om det. Slående exempel: http://japanimation.com/j-store/shop.cg ... art_id=url 8 avsnitt på en skiva för 100 kronor? Och kinesisk text. Det är så mycket pirat att man borde skicka www.realultimatepower.net på dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 Även att det är region 0 bevisar ofta att det är en piratkopia... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Låter som om min Berserk-box kan vara pirat då. Visserligen är det inte någon kinesisk text på den någonstans, men jag har alltid undrat varför det på baksidan står "Contains episodes 10-13" längst ner. Den är region 0 och det är 25 avsnitt uppdelat på tre skivor vilket blir sisådär nio avsnitt per skiva. (sju på tredje) Yeah. Fast det sistnämnda kanske är vanligt för boxar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 men jag har alltid undrat varför det på baksidan står "Contains episodes 10-13" längst ner. Den är region 0 och det är 25 avsnitt uppdelat på tre skivor vilket blir sisådär nio avsnitt per skiva. (sju på tredje) Yeah. Fast det sistnämnda kanske är vanligt för boxar? Inte vad jag vet. Att omslaget inte motsvarar innehållet är ett ganska talande tecken också. Och sex avsnitt per DVD har jag sett, men nio avsnitt (i stort sett fyra timmar) på en DVD är knappast standard för de som vill göra ordentliga DVD:er. Det låter helt klart piratartat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Inte vad jag vet. Att omslaget inte motsvarar innehållet är ett ganska talande tecken också. Och sex avsnitt per DVD har jag sett, men nio avsnitt (i stort sett fyra timmar) på en DVD är knappast standard för de som vill göra ordentliga DVD:er. Det låter helt klart piratartat. Vad tråkigt att höra. Skickligt gjord är den i alla fall, lätt att lura den okunniga. Nåja, blir nog till att köpa Box of War då, den ser ju helt fantastisk ut och den är dessutom INTE piratkopierad. Troligtvis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg