tomado Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Hej! Jag har sett att flera av er har skrivit mde japanska tecken här på drömmarnas forum. Hur?Jag skulle vilja kunna det. Skulle vara tacksam för svar. //Tomado Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 (Edit: Nedanstående är skrivet för Windows XP, då det är det operativsystem jag har) 1. Installera stöd för östasiatiska språk: Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Nationella Inställningar -> Språk -> Kryssa i "Installera filer för östasiatiska språk" 2. Installera stöd för Japanska: Utgå från "Språk" fliken under Nationella inställningar -> Information -> Lägg till -> Japanska (om det inte redan finns med i listan) 3. Byt till japanska: I språkfältet (den där blå knappen där det nog står SV) byt till japanska. Nu tredje knappen från vänster bör visa ett "A", tryck isf på den och välj det översta alternativet, hiragana. Står där redan ett hiragana "A" så behöver du inte byta. 4. Att skriva: När du nu skriver kommer det komma upp som hiragana, för att få kanji eller katakana tryck på mellanslag tills det du vill ha är valt och tryck sedan enter. Kom ihåg att du måste avsluta det du skriver med enter ifall du vill ha mellanslag i din text (annars kommer mellanslag bara byta till andra kanjin på det du redan skrivit). Du ser vilken del av texten som kommer påverkas när du trycker mellanslag då denna är understruken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet februari 6, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Det funkar ej.Men skit samma! *Tar fram sin trådkrossare och krossar tråden* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Det funkar ej.Men skit samma!*Tar fram sin trådkrossare och krossar tråden* Vad är det som händer då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet februari 6, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Lixom jag tar upp det men det står inget med språk? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Du kanske inte har WinXP, eller installationsskivorna till det (där extra språkuppsättningar brukar finnas)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Jag har försökt installera språkstödet länge, men min cd-läsare är FUBAR just nu, arbetar i en sekund, slutar sedan och datorn låser sig 2 sekunder, datorn "ohänger" sig och den börjar om från början igen. Det konstiga är att ibland funkar den felfritt. Fast jag har inte haft XP-skivan i närheten då den gjort det :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Jag brukar ladda ner de extra språken från Microsofts hemsida. Lite krångligare, men går det också. Bara att leta runt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 4, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 4, 2005 Nu funkar det, men kan fortfarande inte skriva i ヒラガナエッェ。。。ヌウフンカデt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 5, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2005 Vari ligger problemet? Du kan ju visst skriva. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet mars 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 5, 2005 Heh, nu kunde jag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Det funkar inte för mig T_T Jag har det på japanska, men jag skriver ändå bara vanligt! [omställd till japanska= Watashi wa Ma-kasu to iimas Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Själv använder jag JWPce för att kopiera och klistra in text. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet juni 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2005 Ah, nu går det! 有賀と! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juni 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2005 Ah, nu går det! 有賀と! おめでとうございます Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet juni 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2005 Ah, nu går det! 有賀と! おめでとうございます hehe... eh... kan inte läsa hiragana så om du vill, kan du väl skriva vad det "おめでとうございます" betyder :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 hehe... eh... kan inte läsa hiragana så om du vill, kan du väl skriva vad det "おめでとうございます" betyder :) Aha, jag skulle kanske ha skrivit ut det också... det står omedetou gozaimasu, vilket betyder "gratulerar" (den kortare formen med bara おめでとう (omedetou) blir då fritt översatt till "grattis!"). Alltså, jag gratulerade dig för att du fick det att fungera... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 hehe tackar tackar :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lolonoa_Zoro_93 Skrivet augusti 12, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2005 Var finns språkfältet?Det finns en knapp i information på nationella inställningar är det den?Eller nån annan som finns nån annanstans? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lolonoa_Zoro_93 Skrivet augusti 12, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2005 Fick det att funka i word men inte h'r Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lolonoa_Zoro_93 Skrivet augusti 12, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2005 Får det att funka i word men ingen annanstans!Hur fixar man det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg