Timotei Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 Om man inte vet att Skåne ligger långt ner då bör man titta över sina kunskaper inom geografi på hemmaplan. Lund är inte så häftig efter 20 år faktist men det är en mycket trevlig stad. Jag trivs fast nu vill man härifrån och vidga sina vyer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 Haha, nej det är sant. Fast å andra sidan trodde en av dem även att Stockholm låg ungefär där Jönköping ligger. Kanske ska påpeka att personen som trodde det själv bott i Stockholm hela sitt liv, men ändå inte riktigt lyckats förstå var det ligger på kartan verkar det som, hehe. Då har jag ett år kvar av att tycka Lund är häftigt då. Typiskt. :( Bara sådär lite random men har du svängarna förbi Spyken så ta en titt ovanför ingången som vätter mot botaniska trädgården, där sitter någonting riktigt häftigt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 jag bara klargöra att Lund ligger i Skåne, i Norra Danmark och ca 30+ mil från Göteborg. Cheers. :D Fixed Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 Bloodysakura: Norra Danmark? En gång i tiden var det östra Danmark, för ett par hundra år sedan sådär. Herregud, vad är det med folk norr om Skånegränsen och geografi? För att inte tala om historia. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 nu ska vi inte vara petiga :P Skåne e lika svenskt som fish & chips Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet augusti 13, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2007 småland MITT I GLASRIKET aka orrefors/flygsfors Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Det skulle vara kul och veta hur pass mycket svårare Sverige skulle få utan Skåne. Och hur pass mycket bättre Danmark skulle få det. Skåne bidrar ju inte alls med mycket föda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Jag bor i Haparanda, uppe vid finska gränsen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Det skulle vara kul och veta hur pass mycket svårare Sverige skulle få utan Skåne. Och hur pass mycket bättre Danmark skulle få det. Skåne bidrar ju inte alls med mycket föda. Det "tillhör" fortfarande Danmark... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 14, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2007 Förstår inte varför många uppåt i landet är så envisa om att Skåne tillhör Danmark. Öresund är ju ett bra bevis på att det inte tillhör eller " tillhör ". Skåne är rätt sjyst faktist men man tröttnar lätt, tyvärr. (Iofs är hela Sverige tråkigt vid det här laget). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 vi envisas eftersom resten av detta land inte vill blandas ihop med någon ras av djur som inte pratar förstålig svenska! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 Småland suger också. Dessutom bor jag här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 vi envisas eftersom resten av detta land inte vill blandas ihop med någon ras av djur som inte pratar förstålig svenska! Ironiskt med tanke på hur pass mycket invandrare det finns i övriga Sverige. Är inte rasist, har många vänner från utlandet och är själv 50/50(svensk/sydamerikan) men det är ett faktum att Sverige har extremt mycket invandrare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 jo men de e människor, forskare har fortfarande inte kommit fram till va skåningar e. EDIT: jag e helengelsk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 Tack vare oss " djur " så får resterande del av Sverige en hel del föda m.m. Du borde vara tacksam till alla bönder som pratar grov skånska(inte ens jag förstår vad dem säger men det låter förjävla roligt). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 Förstår inte varför många uppåt i landet är så envisa om att Skåne tillhör Danmark. Öresund är ju ett bra bevis på att det inte tillhör eller " tillhör ". En gång i tiden tillhörde det Danmark, är väl kanske därför dem pratar som dem gör? Skåne är rätt sjyst faktist men man tröttnar lätt, tyvärr. (Iofs är hela Sverige tråkigt vid det här laget). Sverige som land ja. Naturen är dock densamma, fast den håller ju Stockholmarna (=politikerna) på att förstöra med vindkraftverk nu... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 15, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2007 En gång i tiden tillhörde det Danmark, är väl kanske därför dem pratar som dem gör? Sverige som land ja. Naturen är dock densamma, fast den håller ju Stockholmarna (=politikerna) på att förstöra med vindkraftverk nu... Märker verkligen ingen likhet mellan skånska och danska. Skånska må låta konstigt men jag tycker att människor upp i landet(Norrland) är mycket jobbigare att förstå. Vräker ur sig ord jag aldrig har hört talas om. Naturen i Sverige har aldrig varit något och hurra för enligt mig, den känns så tråkig och bökig. Är inget större fan av stora skogar med ekorrar, älgar och myrstackar tyvärr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 En gång i tiden tillhörde det Danmark, är väl kanske därför dem pratar som dem gör? Sverige som land ja. Naturen är dock densamma, fast den håller ju Stockholmarna (=politikerna) på att förstöra med vindkraftverk nu... Märker verkligen ingen likhet mellan skånska och danska. Skånska må låta konstigt men jag tycker att människor upp i landet(Norrland) är mycket jobbigare att förstå. Vräker ur sig ord jag aldrig har hört talas om. Naturen i Sverige har aldrig varit något och hurra för enligt mig, den känns så tråkig och bökig. Är inget större fan av stora skogar med ekorrar, älgar och myrstackar tyvärr. Skånska innehåller endast ord jag aldrig hört talas om :P Mörka, djupa granskogar och stora, höga fjäll ska det vara (utan vindkraftverk och kalhyggen, om ni sydlänningar behöver mer ström så får ni väl förstöra eran natur denna gång.) ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet augusti 16, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2007 Skånes natur består av en förstörd skog(tack vare en storm) och brutalt mycket åker. Jag har inget emot naturen men Sveriges natur är (vid det här laget) riktigt uttjatad och tråkig. Jag vill ha mer exotiska ting, kanske en vända inom amazonas? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet augusti 17, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2007 Skånes natur består av en förstörd skog(tack vare en storm) och brutalt mycket åker. Jag har inget emot naturen men Sveriges natur är (vid det här laget) riktigt uttjatad och tråkig. Jag vill ha mer exotiska ting, kanske en vända inom amazonas? Det var ju iaf naturligt. Vattenkraftverk, vindkraftverk och kalhyggen är det inte... Amazonas? Nja, lite för varmt :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
itsalieitsaliteitsalie Skrivet september 10, 2007 Anmäl Share Skrivet september 10, 2007 Eskilstuna som ligger i södermanland! Jag bor också i Eskilstuna ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet september 10, 2007 Anmäl Share Skrivet september 10, 2007 Eskilstuna som ligger i södermanland! Jag bor också i Eskilstuna ;) Seså ljug inte, du bor under min säng. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet september 11, 2007 Anmäl Share Skrivet september 11, 2007 Eskilstuna som ligger i södermanland! Jag bor också i Eskilstuna ;) Seså ljug inte, du bor under min säng. Jag såg honom först! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet september 11, 2007 Anmäl Share Skrivet september 11, 2007 Eskilstuna som ligger i södermanland! Jag bor också i Eskilstuna ;) Seså ljug inte, du bor under min säng. Jag såg honom först! ICKE! Jag har haft honom i en liten box länge nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet september 11, 2007 Anmäl Share Skrivet september 11, 2007 Orka bråka om vem som har vem i en box när ni alla lever i min stora box? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg