Jawee Skrivet februari 4, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2005 Hej. Jag tänkte starta en tråd där man kan berätta vad man använder för material när man ritar. Kunde inte hitta någon annan tråd, och då tänkte jag att jag kunde ju starta en. Jag kan ju börja. Jag använder en stiftpenna 0.5 och en ifyllningspenna (så kallar jag det iaf.) 0.4. Använder även några riktigt gamla färgpennor m.m. Men ska köpa nya när jag får pengar. Så nu är min fråga. Vad använder ni? EDIT: Använder även en CanoScan n640p och photoshop CS Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Mitt gamal hederliga pennsätt "Mars Lumograph", från staedtler. 3H - 9B. Fungerar till allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Beror på vad jag ska rita,men vanligtsvis använder jag en vanlig HB penna.Sen använder jag oftast andra storlekar och tjocklekar på blyertsen,om jag vill ha nån effekt.Händer ofta att jag använder färgpennor från Staedtler med,och kolpennor,i olika storlekar. Sen har jag en massa andra pennor som jag inte orkar räkna upp........ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Jag använder mig ofta av mitt och min brorsas blyerts-set - 2H-8B.Ibland använder jag min stålstiftspenna.Mina 3 olika sudd använder jag ofta,Suddpenna, litet sudd, större sudd. Sen har jag gamla skitsudd som ligger och skräpar här och var.Pennvässaren är av metall och var billig men BRA.Det är nog allt men idag använde jag mig av pensel doppa i tusch metod, lite tjocka linjer, men ganska fint ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Jag använder en blyertspenna och en pennvässare som jag vässar den med emellanåt när man inte ser stiften längre. Sedan använder jag också mina extra tjocka färgkritor när jag känner att jag vill sätta färg på tillvaror, eller på en bild. Ibland kan jag även använda en svart spritpenna när jag vill rita stora saker, såsom svarta solrosor och liknande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Jag använder stift penna här hemma men Hb när jag är i plugget. Jag använder mig alltid av ett XL sudd , en linjal används ibland också . Och så har jag ju ett blyerts-set som jag använder när jag vill göra något rigtigt seröst. Då använder jag också mitt finaste papper som ligger gömt i någon låda nån stans . . . . men men det var nog ijaf det jag använde. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 stiftpenna 0.7 stiftpenna 0.5 stiftpenna 0.3 vilket jag använder mest! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Stiftpenna 0.3 Till skuggning....beror ju på lite men mellan 2B-6B, och stomp eller vad det nu heter. Sudd används flitigt^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Weee Skrivet februari 5, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2005 Jag använder första bästa blyerts penna jag hittar, sen scannar jag bilden med en canon n670u och fipplar runt i photoshop elements. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 använder en 0,7 blyertspenna och ett radergummi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Stiftpenna med 0,7-stift Suddigummi Tuschpennor 0,1;0,3 och en till som det inte står vad den är men den är tjockats. Diverse linjaler Photoshop för att fixxa till detaljerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 H5-B6 blyerts set Diverse sudd Linjal Ibland lite referens material. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jawee Skrivet februari 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 får man fråga vad ni gör för att fixa linjerna? Pillar ni lite i levels eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 3-4 pennor med olika hårdheter.. sudde och linjal :D.. självklart papper oxo ( svårt o peta ner bordet i scannern..) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 jag använder mest min favo penna ;D en reklam penna 0.7 stift. med 2H stift. jag använder mig också mycket av min Graphire 3 (ritbord till datan) för att färglägga och ev. retuchera mina bilders fel :D (stava ?) iaf. det använder jag. och om man ska snacka om papper så köper jag det kilovis i kopiator papper :) ju mera papper ju bättre ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Stiftpenna 0,3 HB När jag tuschar en bild använder jag någon avföljande beroende på bildens storlek etc. Rörpenna 0,7 tusch Rörpenna 0,5 tusch Rörpenna 0,2 tusch Rörpenna 0,05 tusch Förut tuschade jag ofta med flytande tusch, men sen mina bästa stift gick sönder har jag inte gjort det på ett tag. Till raka linjer och ramar använder jag min mumin linjal! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 en penna o photoshop... räcker för mej.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 nemen ebba det var ett tag sen vart har du vart? och ursäkta off topic >.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 nemen ebba det var ett tag sen vart har du vart?och ursäkta off topic >.< hrm, hehe, anledningen till att jag inte vart här heter WoW XP är tillbak för några dagar, sedan börjar retailen på fredag så då försvinner jag igen ^^; ursäktar mej även för off topicen ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Jag använder alltid min HB penna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Jag använder alltid min HB penna. vaför ? ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuurin Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Var får man tag i 0,3-pennor? Jag har nog aldrig i mitt liv sett en 0,3-penna... O.o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jawee Skrivet februari 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 det finns på Söderslätts bok och papper / Bokia i trelleborg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Akademibokhandeln brukar ha 0,3 pennor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Var får man tag i 0,3-pennor? Jag har nog aldrig i mitt liv sett en 0,3-penna... O.o jag tycker under 0,7 bara skär i pappret, men det kanske är jag som är hårdhänt ^^ ska nog köpa en 0.3 och testa ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg