Pale Shade Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Någon sa till mig att Elfen Lied va de sämsta skit man kunde hitta... ville bara tala om hur fel den personen hade (enligt min åsikt) Elfen Lied e nog dock för lite äldre personer eftersom den har en ganska inväcklad story (och är mycket blodig :S ), men den är egentligen mycket sorlig och på något sett vacker(?) Hur som helst... e man ute efter nått annorlunda och med lite mer genomtänkt story än många andra serier är denna ett praktexemplar, mycket sorglig story och på något sätt lite vacker. för rätta kännslan krävs dock att man kan sätta sig in i andras situationer och förstå hur dom känner annars skulle serien tappa halva effekten Pale Shade // Signing off P.S till alla som INTE gillar Elfen Lied (alla andra behöver inte läsa detta) Bry er inte om att skriva massa "tuffa" kommentarer om hur dålig serien är eller hur mycke mer ni vet om anime än va jag vet för detta är ett eventuellt tips till folk som kanske inte tycker som ni... (alla FÅR faktiskt tycka olika ni vet... de e lagstadgat) ... dessutom bryr jag mig inte :D ha så kul // Pale.S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Jag har bara sett de 4-5 första avsnitten än så länge men jag håller med dig, det är en bra serie. Det är väl än smak fråga om man vill tycka om den eller inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HP-X Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Den börjar mycket bra ja, nu vill jag bara ha en uppföljare.... Dock helt klart sevärd, tredje bästa enligt mig. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Jorå den är ganska bra. Den har bra och dåliga stunder, helt klart sevärd. Men var snäll och använd sökfunktionen nästa gång du vill diskutera en serie, på så sätt slipper vi flera trådar om samma serie och får ett trevligare forum :) http://www.anime.se/forum/viewtopic.php ... elfen+lied Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet februari 4, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2005 Mm... den är som sagt riktigt bra enligt mig men jag förstår att den inte passar alla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet februari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2005 Visst är den härlig, man vet inte om man ska tycka synd om eller hata lucy. Men det lutar mer pt att tycka synd om. Spoiler Bara jag som blev arg när dom slog ihjäl hunden ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Vill bara tacka alla för att jag nu vet att det faktiskt FINNS nån mer än jag som gillar serien (när jag bara sett episod 1 och frågade om serien fick jag ca 30 svar varav 27 negativa och 3(?) neutrala svar) och jo... jag blev lite arg när dom döda hunden Pale Shade // Signing off Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Jag grät när de slog ihjäl hunden. Blev riktigt arg. Var den värstav scenen jag någonsin sett i en anime, att barn kan vara så onda.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Jag blev också förbannad när jag såg den scenen, men det blir jag alltid när djur blir misshandlade på film. Men serien i överlag var en av dem bästa jag sett faktiskt, den had en intressant story och intressanta karaktärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Även jag blev väldigt irriterad när de hade ihjäl hunden. De skulle ha skippad den scenen för den hör inte dit tycker jag. Om man bortser från det är serien helt klart sebar. Inget mästerverk enligt mig, men den är ändock sevärd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Även jag blev väldigt irriterad när de hade ihjäl hunden. De skulle ha skippad den scenen för den hör inte dit tycker jag.[/code] Jag tycker att den har en stor betydelse i serien man får se hur elaka dom mot henne *grym*. Jag tycker det e väldigt starkla bildr osv jag vart så förbannad alltså när dn scenen kom... Men elfen leid helt klar 10a alltså :) En av dom bästa jag sett hoppas det kommer en 2a eller en ova... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Även om hund scenen inte har me serien att göra egentligen tror jag ändå den kan vara viktig för att förstå varför hon är som hon är... lite personlighets klyvning har ofta ganska traumatiska bakgrunder Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Hundscen har väl mycket med serien att göra, det var väl typ "droppen" för lucy =? om jag nu minns rätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet februari 7, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2005 Indeed, klart att den scenen har betydelse. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Är bara 13 men hade lust att se serien och jag tyckte den var GRYM. Hund scenen tyckte jag var viktigt eftersom om jag minns rätt så var det när de slog ihjäl hunden som hon fick liksom "schock" tillstånd.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 Visst hade hund scenen en stor betydelse i serien. Men vadå de har ju igentligen kunnat hitta på vad som helst som skulle göra Lucy galen. Onödigt av dem att hitta på just det. Men hur som helst gjort är gjort. Vill man inte se det får man väl blunda och hålla för öronen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 9, 2005 sant... och dom ville väll göra nått riktigt ruggit för att få tittarna att verkligen känna ilska (om de va den effekten de va ute efter tror jag inte de kunde hittat på nått mycke värre) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 13, 2005 Jag tycker som sagt att den e sjukt bra... Känner någon till någon liknande serie (eller uppföljare) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
beet Skrivet februari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2005 Rykten talar om en OVA, eller om det är ett opublicerat avsnitt är ännu inte bekräftat, men nått material finns (eller kommer finnas) som inte visats ännu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2005 Vem var det som sa att anime bara är blod och nakna flickor? Här har vi en som det är en massa sötta/gulliga händelser i också XD Nä men skämt åsido det är en riktig bra serie även om den slutade lite tvärt, den kunde enligt min mening hållit på ett stort antal avsnitt till istället för att klämma in allt i de 3 sista så där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Philax Skrivet februari 13, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2005 hehe... jo, jag tycker den e mycket bra. genomtänkt story och allt, men de e ett sånt där slut som man bara vill ha en föklaring på... Spoil Man e juh ganska säker på att de e Lucy/Nyuu som står bakom dörren men man vet juh faktiskt inte varför hon kommit tillbaka eller om de ens e hon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet februari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2005 Jag har inte sett den :S. Men många säger att den ska vara bra.. Får kanske kolla upp den. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Gör så... du blir nog inte besviken :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 23, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2005 Har just fått reda på att det ska släppas ett avsnitt till av Elfen lied :D Den ska tydligen släppas på Dvd den 27 april i japan typ.. vet inte om det stämmer riktigt men det e värt att kolla upp www.elfenlied.net men det skulle vara kul om avsnitt 14 var en lågn film eftersom en hel dvd skiva för ett avsnitt det kan ju inte bara var 20 minuter eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet mars 23, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2005 eftersom en hel dvd skiva för ett avsnitt det kan ju inte bara var 20 minuter eller? Jodå. Det är ju Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg