Manga Master Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Jag bara undrar om det är nån mer än jag som tycker att kvalitén på animen har sänks ju längre in i animen man kommer? Jag tycker att kvalitén på bilden har sänkts och att den var bättre förr iallafall... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 håller med.. och ibland är det till och med förfärliga bilder, poser och sånt.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 håller med, de drar ut på strider och sånt mycket mer nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 jag tycker inte att teckningen och det blir sämre.... men de pratar och gör tråkiga grejor mer... så den blir lite mer boring mot slutet, men ge inte upp hoppet på den... än Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Jag tycker defenetivt att kvaliteten har sjunkit, dem hinner inte teckna så mycket som dem skall på en vecka så dem fyller ut med tillbaka blickar hela tiden. Ta sista avsnittet t.ex. där hade dem en tillbaka blick när Orochimaru duschade, det var det som hände i avsnittet innan. Så var det inte förut då fick man "bang for the buck" som man kan säga det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Like what? Naruto var ju skiiiiitsegt i början, främst striden på bron som tog hur jävla länge som hellst och hela avsnitt med tillbakablickar. NU händer det ju nåt iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuurin Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Måhända att striden på bron tog många avsnitt, men jag satt på helspänn genom vart och ett av dem. Det är nog de senaste tiotal avsnitten eller så som kännts mest sega... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 fighten mot Zabusa(rätt stavat?) var helt klart bland dem coolaste, några andra som hör till de coolaste är chounin examen, speciellt när dem slåss i arenan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 ah, jag tycker att den abra blir bättre och bättre... Visst, det hela är så otroligt utdraget, men jag gillar att fler karaktärer är med nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet januari 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Jag tycker att kvaliten på bilden har sänkts :P Tittar jag på 1:an och på 119 så tycker jag att 1:an är mycket bättre. När de mötte Zabuza o company så var det ju en otrolig fajt. En av de bästa! Sen som nån nämnde, Chuunin examen måste nog varit bäst. Bästa fajten då var lätt Lee vs Gaara! (Go Lee, go!!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Word! håller med om att den inte är lika bra som förr, men jag sitter troget och tittar vidare (vill se Rock Lee back in action!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Word! håller med om att den inte är lika bra som förr, men jag sitter troget och tittar vidare (vill se Rock Lee back in action!) han kommer komma tillbaka snart =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Word! håller med om att den inte är lika bra som förr, men jag sitter troget och tittar vidare (vill se Rock Lee back in action!) han kommer komma tillbaka snart =) På tiden, tycker det var lamt att lägga honom (som är en av mina högst rankade favokaraktärer) på sjukhuset under en så lång tid! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Instämmer. Rock Lee är frän! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Kan väl inget annat än att säga att även min favoritkaraktär är Lee...och när det gäller helheten kan jag väl säga att jag tycker nog att animeringen har sjunkit en aning sen i början men storyn flyter på ungefär lika dant hela tiden, underhållande när det händer grejer men annars rätt segt, den är ju inte precis finkänslig om man säger så... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 De anställer bara skickliga (och dyra) animatörer när det verkligen gäller. Jag har ingen aning om vilket avsnitt Naruto ligger på nu, men kolla vid avsnitt c:a 125~130, dito drygt avsnitt 150 så skall ni se att kvaliteten går upp. Vid säsongsbytena krämar de alltid på lite extra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Hmm Apropå naruto vet nån när filmen kommer för nerladdningen eller som dvd vill fan me se den... Fast jag tror den inte e så bra :( vad tror ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Tror faktiskt att filmen kommer bli underhållande. Och den borde väl vara på samma nivå som tv-animen till känslan etc. dvs sådär. Och jag tror inte att det kommer dröja allt för länge innan den kommer, ska ju trots allt visas på uppcon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 De anställer bara skickliga (och dyra) animatörer när det verkligen gäller. Jag har ingen aning om vilket avsnitt Naruto ligger på nu, men kolla vid avsnitt c:a 125~130, dito drygt avsnitt 150 så skall ni se att kvaliteten går upp. Vid säsongsbytena krämar de alltid på lite extra. Jag har också lagt märke till det, ta avsnitt 18 (?) Zabuza disperses into the snow, sista avsnittet för striden på bron. Enligt mig så är det det snyggast ritat av ALLA avsnitt i serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Naruto var bra tills ca ep 20, efter det började serien bli mindre roande att glo på. Runt 60(Under turneringarna, kommer inte ihåg om det var här dock) blev det ännu värre och strider blev utdragna som bara den. Runt ~90 såg jag bara för att när man väl sett 90avsnitt känns det dumt och för sent att sluta titta... Senaste avsnittet jag såg var 112, nu har jag inte orkat titta på länge och jag vet inte om jag orkar ta upp tittandet igen, det känns bara som om jag tittade för att se klart på serien(som aldrig verkar ta slut). Serier bör hållas under 30 avsnitt, annars blir serien både repitiv och utdragen, med massor av onödigt tjaffs som enbart är där för att fylla ut, tom allas våran favorit Kenshin kändes lite utdragen och tråkig mot sina sista ~20avsnitt. GTO är ett undantag där de lyckats bra dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 vadå utdragna strider? striderna hade vart 10 gånger så långa om det gick exakt enligt mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet januari 27, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2005 Jag tycker att Naturo börjar att komma igång igen. Den har varit halv seg i 30-35 avsnitt. Nu börjar det äntligen hända något på story fronten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet januari 27, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2005 vadå utdragna strider? striderna hade vart 10 gånger så långa om det gick exakt enligt mangan. Jaha? Jag tycker att striderna fortfarande är utdragna, oavsett hur långa de är i mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sagara Skrivet februari 4, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2005 Något jag slås av när jag kollar på Naruto, är tempot i hela serien... Aldrig tidigare har jag skådat en anime med så många scener där ingen rör sig, och alla står stilla och maler medans "kameran" panorerar landskapet... Läpparna rör sig, ibland blåser det lite i gräset lr träden... Sen springs det runt och och så slåss några innan det är dags att stå helt still medans nån pratar igen... Nån annan som noterat det här mönstret? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet februari 4, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2005 Något jag slås av när jag kollar på Naruto, är tempot i hela serien... Aldrig tidigare har jag skådat en anime med så många scener där ingen rör sig, och alla står stilla och maler medans "kameran" panorerar landskapet... Läpparna rör sig, ibland blåser det lite i gräset lr träden... Sen springs det runt och och så slåss några innan det är dags att stå helt still medans nån pratar igen... Nån annan som noterat det här mönstret? Jag har :) Beror väl en hel del på att serien är så pass lång...eller nåt ;) Nej, men så är läget med alla dessa typer av animeserier, tex Dragonball och Naruto. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg