_Ralle Skrivet januari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2005 Tjena alla. Är ny här på forumet.Tänkte fråga om nån kunde rekomendera en bra serie som jag kan börja kolla på.Har sett typ 20 avsnitt av Hajime No Ippo och det gillar jag starkt.Har även runt en 60 avsnitt med Hunter X Hunter eller vad det heter.Men har alldrig orkat börja kolla på det med tanka på att jag inte har fått hem första programet.Har även sett episod 1 - 2 av Ebichu.Det var väll sådär bra..Kul när han får spö hela tiden :) . Så nån som rekomenderar nått bra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Tja, det beror ju på vad för sorts anime du gillar. Själv rekomenderar jag Silver Fang (oväntat, va?) eller som den också heter, Ginga Nagareboshi Gin. Det bästa är att se den oklippta, fast den kostar cirka åttahundra kronor. Men det är det värt. Sen, så har jag faktiskt inte sett någon annan anime serie. Förutom Cardcaptor Sakura, den rekomenderar jag också (Cardcaptor Sakura går på Barnkanalen.) Tja, det var allt jag hade att komma med :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Alla borde kolla på Naruto...det är fakta att det är den bästa serien som finns...>_< Helt klart ett tips! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Alla borde kolla på Naruto...det är fakta att det är den bästa serien som finns...>_<Helt klart ett tips! Oj, du verkar kunna mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Alla borde kolla på Naruto...det är fakta att det är den bästa serien som finns...>_< Det är snarare ett faktum att Naruto är en ripoff av ett dussintal tidigare slagsmålsserier. Men om man sett Hajime no Ippo och gillat den är nog Naruto en bra plats att fortsätta på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 HAHAHA naruto bästa animén? hihi "ok". Hunter X Hunter ska du fylla och börja se, det är kvalitét! Cowboy Bebop - för det lite äldre Neon Genesis Evangelion - för de lite äldre (tung) osv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Ok...nu ska vi se, jag är väl inte direkt rutinerad på animefronten men en serie som jag kan rekomendera starkt är Rurouni Kenshin, tycker personligen att det är en riktigt bra anime och Rurouni Kenshin - Reminiscence(Första OAV:n) är ett riktigt mästerverk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Du borde se serierna Prince of Tennis, Samurai Champloo och så självklart Fullmetal Alchemist Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Jag har sagt det förut och jag säger det igen:D Chrno crusade Sen har vi även. His and her circumstance (stavning?) Rurouni Kenshin Noir Love hina (klassiker) :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Rurouni kenshin Ova1 grymt snyggt cool Sc-ry-ed en trevlig... fighting serie ->Naruto<- finns inte mckt mer å säga Hellsing, underbar varmpyr serie Rockman, om man gillar megaman (har bara sett första 12 avsnitten) Vampire hunter deed: bloodlust, trevlig vampyr film Gungrave, trevlig skjutglad maffia serie (... bäst å kalla den maffia serie med inslag av typ vampyrer...) Vandread 1st stage och 2stage underbart rolig anime... handlar om framtiden när män och kvinnor är i krig mot varandra... Gundam Wing, mycket bra mech anime Och min absoluta favorit Gundam seed+ fortsättning Gundam seed destiny avråder dig nästan Neon Genesis Evangelion som andra tipsar... e typ antingen blir man förälskad i den eller så dissar man den totalt (jag är mer åt det senaste) Oj... blev lite lång... sorry Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tottetutte Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 Naruto rular det fattar alla.....som tycker att den rular.....hahaha förlåt. Men som jag sa Naruto rular. Och street fighter 2v fast jag kan inte hitta nån bra kvalitet men de jag hittat får duga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet januari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2005 inga filmer? isf bör ju alla ha kollat på akira och ghost in the shell minst en gång :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
No/One Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 inga filmer? isf bör ju alla ha kollat på akira och ghost in the shell minst en gång :P Usch Gits var riktigt skrämande dålig :D Tyckte den kändes tun och väldigt ytlig och storyn var väl inte den bästa heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 storyn var väl okej... men gillar inte OSTen stör mig på några av låtarna... har dock inte sett Gits2 lr serien Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Altarath Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Det är ju många som gillar Hellsing, Evangelion och Full Metal Panic. Mkt bra så jag rekomenderar att se dem men det är inte lätt att få tag på dem mera nu, kanske isf på Dc++. Annars kan du ju kolla in Elfen Lied, Naruto eller Great Theacher Onizuka. Några som är riktigt bra enligt mig;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filip_brink Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 Ett Tips är att se : Berserk filmerna. De är snygga gjorda mycket krig och blod m.m ;) One Piece är ett annat tips, RIKTIGT snyggt tecknat av Eiichiro Oda Mycket äventyr i de filmerna. Jag har 25/25 Berserk riktigt bra. Det finns 199 One piece filmer, ganska mycket. men ändå värt att tanka. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 One Piece rekommenderas starkt! Extremt bra handling och riktigt bra tecknat! Och så finns Card Captor Sakura som går på Barnkanalen kl 16:15 varje vardag, som är riktigt bra! Det är två st iaf... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 30, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2005 Det finns 199 One piece filmer, ganska mycket. men ändå värt att tanka. ;) Nej, det finns 6 stycken One Piece-filmer. Den senaste "festvialbaronen och den hemliga ön" har premiär den 5 mars. Du menar TV-serieavsnitt, som det i skrivande stund finns 218 avsnitt av. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Gungrave Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AIe Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Ifall du vill se ett stort episkt rymdslag med mycket mechs i så kan jag rekommendera Robotech. 85 episoder lång indelad i tre olika säsonger. Bara att njuta så länge det varar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet februari 3, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 3, 2005 Alla borde kolla på Naruto...det är fakta att det är den bästa serien som finns...>_< Det är snarare ett faktum att Naruto är en ripoff av ett dussintal tidigare slagsmålsserier. Men om man sett Hajime no Ippo och gillat den är nog Naruto en bra plats att fortsätta på. om naruto e en ripoff e juh i stort sett alla Kakutô serier ripoffs... utom möjligen den första Kakutô serien som kom tycker folk gnäller för mycke... jag tycker Naruto e en underhållande serie men de betyder inte att alla tycker den är "det bästa som finns" jag för min del föredrar Trigun, Hellsing och Elfen Lied (jäkla tur att alla tycker olika... världen hade varit mycket mycket trist att leva i annars) Signing off Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg