Puhiceus Skrivet januari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 23, 2005 Någon som har spelat Princess Maker någon gång? Där har vi ett kul spel trots att det har några år på nacken nu, synd att de bara översatte 2:an till engelska, det skulle varit kul att spela uppföljarna. För er olyckliga som inte vet vad det är så handlar det om en hjälte som räddar ett kungdöme från en demon arme. Ett år efter striderna ser hjälten ett ljussken i fjäran. I ljusskenet finner han ett barn, en liten flicka och en mäktig röst förklarar för honom att detta barn fött i himlen nu sätts i hans omvårdnad att uppfostra som sin dotter. Och det är vad spelet går ut på, du börjar när hon är 10 och jobbar dig upp tills hon är 18 där spelet slutar. Beroende på vilka utbildningar, jobb och erfarenheter hon får utvecklas hon till god eller ond det är helt upp till dig Det finns minst 50 olika slut, jobb hon kan få och män hon kan gifta sig med. Ok det kanske låter lite fånigt från min förklaring men testa det, ni kommer inte ångra er. En liten grej bara, tyvärr är spelet så gammalt att det inte funkar med XP, otur. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Verkar som ingen vill spela klasiker nu för tiden :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Själv hade jag inget problem med att spela det på xp, underligt.. Spelet är rätt kul, svårt dock at tänka sig att det är Gainax som står bakom det.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Klart jag har spelat spelet. Det är jättekul, eftersom man har ganska mycket frihet. :) Fast med tanke på vissa överaskande moment i spelet så kan jag förstå varför det inte kom till USA (Genomskinliga kläder, våldtäkt, mansgrisar, bantning...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Och glöm inte de berömda "bröst förstoring piller", hehe. Spelet är kul för du kan göra vad du vill med din dotter, göra henne till hjälte eller förstöra henne. Jag lyckades faktiskt göra henne lyx hora en gång vilket var lite små kul. Det fanns inte en snubbe som ville gifta sig med henne dock :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Fast med tanke på vissa överaskande moment i spelet så kan jag förstå varför det inte kom till USA (Genomskinliga kläder, våldtäkt, mansgrisar, bantning...) Den översatta versionen är faktiskt ändrad en del, de flesta naken bilderna är bortagna eller ändrade men om man är intresserad kan man ladda ner ett patch som återställer det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Jaså minsann. PM:a mig gärna om det. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 Sorry det var länge sedan jag laddade ner det så jag har inte kvar adressen, sorry. men du kan ju testa med att söka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg