Sosero Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Hehe, kör ett nytt ord bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Ålrajt! >:( Inori = bön Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet april 3, 2005 Anmäl Share Skrivet april 3, 2005 Rika - päron/plommonblommor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 3, 2005 Anmäl Share Skrivet april 3, 2005 Kagi - nyckel Och lordgus, orden ska börja på den sista stavelsen i ordet innan. Exempel på stavelser är Shi, Ri, Ka, Ge, I, A, Zu. Umeboshi slutar på Shi, inte I. Bara så du vet, detta stog i lekens första inlägg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 3, 2005 Anmäl Share Skrivet april 3, 2005 Jo men eftersom jag lallade mig med shiken så började vi om från början. Jag är "ganska hemma" på stavelserna i japanska då jag studerat språket i 3 år. >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 5, 2005 Anmäl Share Skrivet april 5, 2005 銀行 - ginkou - bank (ja! Jag har fått IME'n att funka igen!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet april 6, 2005 Anmäl Share Skrivet april 6, 2005 運命-unmei (öde) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet april 6, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 6, 2005 (Opps, jag minns inte om det här ordet varit redan...) 今 - ima - Nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet april 6, 2005 Anmäl Share Skrivet april 6, 2005 OT: jo det har varit, det var tom jag som skrev det XD Matte - vänta (osäker på stavning) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 6, 2005 Anmäl Share Skrivet april 6, 2005 Tegami - Brev Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 6, 2005 Anmäl Share Skrivet april 6, 2005 未開拓地 - mikaitakuchi - underutvecklat område Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet april 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 7, 2005 Tegami - Brev Min tur att hojta till då. Jag började hela ordleken med just Tegami... (tryck på sida 1 så ser du) Jag kollade igenom tråden och såg att ima förekommit hela två gånger innan... egentligen borde vi gå tillbaka till "i" nu men ok... chiisai - liten Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 7, 2005 Anmäl Share Skrivet april 7, 2005 Gah. Typ första gången jag inte kollar om ordet finns, och så är det nån som använt det. Sry för det. Imouto - Lillasyster Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet april 9, 2005 Anmäl Share Skrivet april 9, 2005 とんかつ - tonkatsu (en japansk fläskrätt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 9, 2005 Anmäl Share Skrivet april 9, 2005 Tsugi - Nästa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 10, 2005 Anmäl Share Skrivet april 10, 2005 ぎょろぎょろ - gyorogyoro - mimik Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 10, 2005 Anmäl Share Skrivet april 10, 2005 Roku - Siffran sex Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 Kudasai - kan ingen direkt svensk översättning, men det är slående likt engelskans "please" dvs. *******, please osv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 11, 2005 Anmäl Share Skrivet april 11, 2005 Isha - Doktor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet april 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 shaberu - att snacka (prata, chit-chatta) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 12, 2005 Anmäl Share Skrivet april 12, 2005 Skall vi börja slänga oss med verb och annat jobbigt nu också... Men vi tar ändelserna på dictionary-form eller? Kan ifs bli rätt enformigt med en massa u'n överallt... 類語 - ruigo - synonym Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Go - fem Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Gohan - Måltid Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Men gny! Ord som slutar på ん är fusk, man kan ju inte fortsätta på dem. :P 内耳 - naiji - inneröra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 30, 2005 Anmäl Share Skrivet april 30, 2005 Gah! Råkade glömma det, sry. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg