LordMune Skrivet mars 23, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2005 itsumo - alltid, vanligtvis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet mars 23, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2005 Mokuyõbi - Torsdag Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet mars 24, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 24, 2005 bi-mu - "beam", stråle Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet mars 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Mune - bröst Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet mars 25, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 25, 2005 Netsu - Feber Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 (ang. mitt nickname... Kan lika gärna klarlägga det här. Mune - bröst; jopp. Men mune betyder även vilja, princip, etc., även om jag nu deriverade just mitt nickname från smeden Masamunes namn :P) tsuihou - exil Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet mars 26, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2005 Umi - Sjö, hav Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Miso Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Vet inte vad miso betyder men... Sore - Den där... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Renzoku - Flödande (Fan, jag som ville skriva Renzokuken).. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 Kusuri - Medicin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordGalak Skrivet mars 31, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2005 Meushi - Ko Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 1, 2005 Anmäl Share Skrivet april 1, 2005 Meushi - Ko ?? du har inte ens MED Ri i det ordet >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 1, 2005 Anmäl Share Skrivet april 1, 2005 Eller hur... Vart kom det där Me ifrån? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 1, 2005 Anmäl Share Skrivet april 1, 2005 EDIT: Haha, det var inte det som var problemet. Aja. >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Hm... Nån som har lust att fortsätta? Gärna ett ord som börjar på ri den här gången. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Risou = ideal Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Ude - Arm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Deguchi = Utgång Kikade tillbaka lite i tråden och såg att det var många som brutit mot reglerna utan att någon reagerat. Orden får inte sluta på n eftersom det inte finns några ord i japanska som börjar på n. Vidare så bör man kolla hur ord stavas innan man skriver dem. Subarashi ska vara subarashii till exempel. Personen som började ordet efter på i hade alltså rätt. Kanske bara är jag men sådana här lekar blir väl roligare om man är strikt på reglerna? Lite mer sport. Om man ska vara riktigt strikt så tror jag dessutom att man bara ska använda substantiv och inga egennamn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Chikatetsu - Tunnelbana Jo, jag skrev ett ord som slutade på n en gång, men då hade jag missat den punkten i reglerna^^. Nu undviker jag såna ord. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Tsuihou = förvisning Någon mer som vill vara med? ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Umeboshi - Vet inte riktigt va det är, fast nånslags frukt/krydda tror jag >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Umeboshi - Vet inte riktigt va det är, fast nånslags frukt/krydda tror jag >:( Japanskt jäkligt surt inlagt plommon. Shiken = prov Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Ehum, vem var det som påpekade att man inte tänkte på reglerna... ord ska inte sluta på n.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet april 2, 2005 Anmäl Share Skrivet april 2, 2005 Haha, jag blev så inne på att förklara Umeboshi att jag inte tänkte på vad jag skrev för ord. Men som sagt, jag är ute. Lite pinsamt kanske. >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg