Orrin Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Ninmu 任務 (にんむ) - Plikt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Usagi - Kanin Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Usagi - Kanin Fel, du ska börja med "mu" Mura 村 (むら)- By Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Raiga 来駕 (らいが) - Komma på besök. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 gasu ガス - gas Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Fel, du ska börja med "mu" *läser första posten* Där ser man. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Suichoku 垂直 (すいちょく) - Vertikalt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 くだらない - dumt, trivialt, värdelös Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 1, 2006 Anmäl Share Skrivet december 1, 2006 Ishiki 意識 (いしき) - Medvetande Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet december 1, 2006 Anmäl Share Skrivet december 1, 2006 kinõ (ki-no-u)=igår (har inte japansk skrift) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 1, 2006 Anmäl Share Skrivet december 1, 2006 uta 歌 (うた) - sång Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 1, 2006 Anmäl Share Skrivet december 1, 2006 Taikutsu 退屈 (たいくつ) = Utråkning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet december 1, 2006 Anmäl Share Skrivet december 1, 2006 tsuitachi (tsu-i-ta-chi) = den första (dagen i månaden) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 1, 2006 Anmäl Share Skrivet december 1, 2006 Chizu 地図 (ちず) - Karta Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Usagi-Chan! (ウサギ) - Kanin (skämtar bara med chan biten men va tvungen eftersom jag precis sett nya kanon avsnittet igen^^) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Du ska egentligen fortsätta på den sista stavelsen i japanskan, i det här fallet zu. Men du kan ta och editera in Zuisengi 隋詮議(överläggning) om du vill, det är det enda ordet (sammansatt dock) som börjar på zu och slutar på gi som jag kan komma på just nu. Men det är bra att du för den här tråden till liv igen, jag har saknat den. Gimu 義務 (ぎむ) - Plikt Nu får fler ta och posta här så tråden inte dör igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Vet inte om jag har förstått detta rätt men jag provar. :) Muri 無理 (むり) - Omöjligt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Du ska egentligen fortsätta på den sista stavelsen i japanskan, i det här fallet zu. Men du kan ta och editera in Zuisengi 隋詮議(överläggning) om du vill, det är det enda ordet (sammansatt dock) som börjar på zu och slutar på gi som jag kan komma på just nu. Men det är bra att du för den här tråden till liv igen, jag har saknat den. Gimu 義務 (ぎむ) - Plikt Nu får fler ta och posta här så tråden inte dör igen. Å jefflar ^^ va så länge sen, tänkte det va sista "bokstaven" :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Rikujou 陸上 (りくじょう) - Land, mark Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Men det bör inte gå att fortsätta nu eller går det? Man får väl inte upprepa samma 2 sista bokstäver igen? Vad jag vet så finns det bara 1 ord på japanska som börjar på ou. Ou 追う ( おう ) - Schas, Försvinn! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Inte riktigt, i mitt sista ord så är u den sista stavningen (り-ri く-ku じょ-jo う-u). Så du ska alltså fortsätta på u i det här fallet. Om det är nått mer du är osäker på så är det bara att fråga, jag förklarar mer än gärna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Ah, jag förstår nu vad du menar. Tack så mycket, tycker denna leken är sjukt rolig. :P Umareru 生まれる (うまれる) - Födas. Att bli född. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Rûto (ルート) - resväg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Tobira 扉(とびら) - dörr, port Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Rajio ラジオ - Radio Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg